Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ambetante vraag.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ambetante vraag.

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Naast lezen van PM's ook nog telepatische krachten ... Hoe kon ge dat nu inschatten ?

Big brother is watching you ...
    Omdat ik jou beter ken dan Black Sabat
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

als ik een email schrijf naar iemand, wie kan die dan allemaal lezen?
      als ik een brief schrijf en opstuur via de post, wie kan die dan allemaal lezen?
      als ik een telefoontje pleeg vanaf een publieke telefooncel, wie kan me dan horen?
      als ik per gsm op een terrasje bel naar m'n beste maat, wie kan dat dan horen?
      als ik op 't werk even naar m'n bank bel om m'n rekening te checken, wie kan dat dan horen?

ik denk dat in deze tijd, om voor wat betreft in alle tijden, privacy steeds iets heeft van een utopie.
      als je "écht" moeite doet, kun je iemands private doen en laten compleet achterhalen.
      er is wel zoiets als een ethische code, waarvan ik vind dat die dient te worden gerespecteerd.
      zoniet kun je nergens niemand meer vertrouwen.
      sorry voor de dubbele negatie, maar het leeuwendeel snapt het wel denk ik.

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        als ik een email schrijf naar iemand, wie kan die dan allemaal lezen?
        als ik een brief schrijf en opstuur via de post, wie kan die dan allemaal lezen?
        als ik een telefoontje pleeg vanaf een publieke telefooncel, wie kan me dan horen?
        als ik per gsm op een terrasje bel naar m'n beste maat, wie kan dat dan horen?
        als ik op 't werk even naar m'n bank bel om m'n rekening te checken, wie kan dat dan horen?

ik denk dat in deze tijd, om voor wat betreft in alle tijden, privacy steeds iets heeft van een utopie.
        als je "écht" moeite doet, kun je iemands private doen en laten compleet achterhalen.
        er is wel zoiets als een ethische code, waarvan ik vind dat die dient te worden gerespecteerd.
        zoniet kun je nergens niemand meer vertrouwen.
        sorry voor de dubbele negatie, maar het leeuwendeel snapt het wel denk ik.

mm
        "zo niet kun je nergens niemand meer vertrouwen."
        Hier draait alles rond
        En vooral wat men dan met die informatie doet.

In beperkte kring lijkt mij informatie meer interessant.
        Bepaalde tijdschriften of magazines "leven" van die informatie.
        Alhoewel die schrijfsels zweven tussen roddels en waarheden.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Hangt van verschillende dingen af, zoals bvb heb je een wireless router, zit je op een gedeeld netwerk of prive.

Maar in grote lijnen:
          -Jij
          -De persoon naar wie je het stuurt
          -De admins hier
          -Uw internet provider / werkgever als je van op je werk surft.
          -Misschien uw buren
          -De hosting provider van de website
          -De ISP van de hosting provider.
          -Zal er misschien nog wel enkele vergeten zijn.
          Euh wa ?
          Uw internetprovider ? Kep nochtans tijd genoeg doorgebracht als technische klantendienst van een internetprovider in Belgie en heb spijtig genoeg nog niemand zijn scherm kunnen bekijken (anders was het oplossen van internetproblemen al wat simpeler via de telefoon geweest )
          En uw buren ? Die moeten dan toch wel REDELIJK professioneel kunnen hacken of nie ?
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
            Euh wa ?
            Uw internetprovider ? Kep nochtans tijd genoeg doorgebracht als technische klantendienst van een internetprovider in Belgie en heb spijtig genoeg nog niemand zijn scherm kunnen bekijken (anders was het oplossen van internetproblemen al wat simpeler via de telefoon geweest )
            En uw buren ? Die moeten dan toch wel REDELIJK professioneel kunnen hacken of nie ?
            Uw ISP kan elk pakketje zien wat er over zijn netwerk gaat, als je dan naar een http site surt is deze traffiek clear tekst en dus heel makkelijk te lezen met een netwerk sniffer. Dit zal inderdaad niet kunnen door de mensen die de telefoon opnemen. Maar de netwerk mensen kunnen dit perfect.
            En als buurman van iemand met wireless is ook een gewone netwerk sniffer genoeg om mee te lezen.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
              Euh wa ?
              De gewone helpdeskmedewerkers hebben uiteraard geen toegang tot al de informatie mbt de traffic van de verschillende klanten.
              De admins van het systeem van een ISP kunnen hier uiteraard wel aan maar het is natuurlijk niet echt realistisch te gaan denken dat er zich daar iemand met gaat bezighouden. Enkel in heel uitzonderlijke gevallen (terrorisme bv) kunnen ze hier een team opzetten om alle pakketjes te gaan ontleden op zoek naar informatie.

Wanneer je een draadloos netwerk hebt thuis kan je dit wel beveiligen zodat derden geen toegang krijgen tot uw netwerk. De informatie die jij door de lucht stuurt is echter 'zichtbaar' voor iedereen. Je kan enkel verhinderen dat iemand dit zou kunnen meelezen door de informatie te gaan encrypten alvorens je deze over het draadloos netwerk gaat gaan sturen.
              Ik kan dus perfect voor iemand zijn deur gaan staan met mijn laptop, WireShark openen en zonder zijn netwerk te gaan hacken zijn msn gesprekken, forum reacties,... meelezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Omdat ik jou beter ken dan Black Sabat
                Oei, aai, hulp. Ik heb ergens mijn CD CaptureNX (officieel) laten liggen. Ge weet soms niet waar ik hem moet zoeken En ik moet colgende week naar het UZ-Brussel, misschien ken je de uitslag al van de bleodafname die ik dan ga laten doen ...

Niets is nog veilig.
                Men kan via spoelen rond een kabel alles opsporen en dateren wat je erdoor jaagt.
                Via een speciale sensor gericht op de ruit van je woning, kan men perfekt sniffelen en horen wat er allemaal wordt gezegd, zich basserende op de trilling van het glas.
                Men kan de elektromagnetische straling van je scherm kapteren en zo kan men weten wat je ziet, leest, ...
                DUs, Theo, niet bang zijn, er zullen geen zaken verloren gaan (zoals mijne Soft-CD) op het net als men dat echt niet wil.
                En Black Sabat, dat waren goei zulle.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  Oei, aai, hulp. Ik heb ergens mijn CD CaptureNX (officieel) laten liggen. Ge weet soms niet waar ik hem moet zoeken
                  Ja, op de plaats waar je die hebt laten liggen he.
                  (zei mijn ma steevast.... tegen mij)

En ik moet volgende week naar het UZ-Brussel, misschien ken je de uitslag al van de bloedafname die ik dan ga laten doen ...
                  Als het UZ een relatie heeft met de VUB dan zou je nog eens voor
                  verrassingen komen te staan

Niets is nog veilig.
                  Men kan via spoelen rond een kabel alles opsporen en dateren wat je erdoor jaagt.
                  Via een speciale sensor gericht op de ruit van je woning, kan men perfekt sniffelen en horen wat er allemaal wordt gezegd, zich basserende op de trilling van het glas.
                  Men kan de elektromagnetische straling van je scherm kapteren en zo kan men weten wat je ziet, leest, ...
                  DUs, Theo, niet bang zijn, er zullen geen zaken verloren gaan (zoals mijne Soft-CD) op het net als men dat echt niet wil.
                  Neen, ik ben niet bang.

En Black Sabat, dat waren goei zulle.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Het is net als ge zo'n "ambetante" vragen stelt dat de ge mensen die de mogelijkheden hebben gaat aanzetten om eens een kijkje te nemen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Het is net als ge zo'n "ambetante" vragen stelt dat de ge mensen die de mogelijkheden hebben gaat aanzetten om eens een kijkje te nemen.
                      Aaaah zo.
                      Mogelijkheden wil nog niet zeggen dat het mag.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                        Gewoon een patch installeren zal voldoende zijn.
                        ???

Voldoende voor?

Wj draaien de laatste patchen. Hoeveel patchen je ook installeert, mijn conclusie blijft dezelfde zenne: Admin = god, maar god moet serieuze goesting hebben om te gaan "vlooien" in de DB.
                        http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Aaaah zo.
                          Mogelijkheden wil nog niet zeggen dat het mag.
                          Nu, dat was wel niet je vraag. Die was of er buiten jij en de ontvanger nog anderen konden inzien, lezen, volgen ...
                          Mogen is een andere zaak en dat heeft niets met kunnen te maken.

Maar, soms zou het wel eens nuttig kunnen zijn indien netwerktraffic wel degelijk zou gespot worden. Nu, ik meen mij te herinneren dat in de VS het ntwerk wel degelijk getraced wordt en er woordlijsten bestaan die indien je ervan gebruikt wordt ingegrepen zij door blokkeren, meelezen ... Denk aan de vele fora waar er ook een lijst van niet-toegelaten woorden bestaat en die dan die woorden wegfiltered. Vandaar het veelvuldig gebruik van sterretjes. Het is wel niet rechtstreeks meelezen, maar wel een geautoamtiseerd controleren
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                          X