Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm internetverbinding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje ivm internetverbinding

    De laatste tijd heb ik iets raar voor op mijn laptop, soms valt een deel van de vebinding weg . . . een deel zal je vragen . . . inderdaad, ik kan blijven chatten met msn maar de rest werkt niet meer, de downloads die bezig zijn gaan gewoon door maar een nieuwe pagina openen of mail checken kan niet meer . . . iemand die hier een verklaring en een eventuele oplossing voor heeft? Draadloze verbinding in en uitschakelen brengt geen soelaas, enkel het heropstarten van de pc brengt redding.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Vraagje ivm internetverbinding

    Zodus uw layer 3 gaat nog, dus gaat het op laag 4 zitten. Al die applicaties gebruiken verschillende poorten pagina openen is poort 80 mail ontvangen 110, mail verzenden 25. Het zal dus wel iets met uw firewall op die pc te maken hebben of gelijkwaardige software
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje ivm internetverbinding

      Windows-update ongedaan maken... Dat helpt, zeg maar even welke je hebt geïnstalleerd onlangs, en op welk besturingssysteem.

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Vraagje ivm internetverbinding

        Of DNS problemen bij je provider. Laat me raden. Scarlet?

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje ivm internetverbinding

          Telenet, windows Vista Home Edition, ondertussen heb ik mijn firewall uitgeschakeld, eens kijken of het euvel zich nog voordoet.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje ivm internetverbinding

            Is een bug'je' in Vista, ik heb dit ook (net zoals velen anderen).
            Bug werd aan microsoft doorgegeven, maar tot nu toe geen oplossing.
            Enige wat altijd werkt is je pc herstarten. (soms met afloggen en aanloggen lukt het ook)

            gr,

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje ivm internetverbinding

              Oorspronkelijk geplaatst door Bart Haeve Bekijk bericht
              Of DNS problemen bij je provider. Laat me raden. Scarlet?
              Ik heb nog nooit problemen gehad met Scarlet...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje ivm internetverbinding

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik heb nog nooit problemen gehad met Scarlet...
                Wees gelukkig !!!
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje ivm internetverbinding

                  Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                  Is een bug'je' in Vista, ik heb dit ook (net zoals velen anderen).
                  Bug In Vista? Daar gaan we weer.
                  Als zich dat hier voordoet dan heb ik dat tegelijk op mijn Vista als op een XP Pro en XP Home.
                  Herstarten van de PC's helpt natuurlijk maar het kan ook iets simpelder.
                  Netwerk eventueel uitschakelen en IPCONFIG /FLUSHDNS doen en dan terug netwerk aanzetten.
                  Je kan natuurlijk ook de functie "Herstellen" gebruiken.
                  De oorzaak ligt eerder bij aanpassingen op DNS-niveau en eenmaal je de DNS-cache ledigt werkt alles weer normaal tot ze weer een aanpassing doen.
                  Ter info ... hier beschikt elke PC over al de beschikbare updates van Microsoft.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje ivm internetverbinding

                    Heb je dat ook als een pc zonder router is aangesloten rechtstreeks op je modem?

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje ivm internetverbinding

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Bug In Vista? Daar gaan we weer.
                      Als zich dat hier voordoet dan heb ik dat tegelijk op mijn Vista als op een XP Pro en XP Home.
                      Herstarten van de PC's helpt natuurlijk maar het kan ook iets simpelder.
                      Netwerk eventueel uitschakelen en IPCONFIG /FLUSHDNS doen en dan terug netwerk aanzetten.
                      Je kan natuurlijk ook de functie "Herstellen" gebruiken.
                      De oorzaak ligt eerder bij aanpassingen op DNS-niveau en eenmaal je de DNS-cache ledigt werkt alles weer normaal tot ze weer een aanpassing doen.
                      Ter info ... hier beschikt elke PC over al de beschikbare updates van Microsoft.
                      Helaas hebben die handelingen ook geen oplossing gebracht Verseg, toch bedankt voor de tip

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Heb je dat ook als een pc zonder router is aangesloten rechtstreeks op je modem?

                      mir
                      Neen, dat ding moet sowieso toch draadloos werken, werken met een kabel is geen optie . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje ivm internetverbinding

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Helaas hebben die handelingen ook geen oplossing gebracht Verseg, toch bedankt voor de tip
                        Ook niet als je achtereenvolgens dit doet?

                        Met gesloten browser

                        cmd
                        ipconfig /release
                        ipconfig /flushdns
                        ipconfig /renew
                        ipconfig /registerdns

                        Hoe dikwijls heb je dit eigenlijk voor? Als dat verschillende keren op een avond is jan dat moeilijk nog aan een DNS server liggen hé ... uw buren zouden het dan ook moeten hebben als ze dezelfde provider hebben.
                        Al eens gezien of er geen nieuwe drivers zijn voor je netwerkkaart? Voor de draadloze dan in dit geval.
                        Last edited by VerSeg; 22 juli 2008, 10:58.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje ivm internetverbinding

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ook niet als je achtereenvolgens dit doet?

                          Met gesloten browser

                          cmd
                          ipconfig /release
                          ipconfig /flushdns
                          ipconfig /renew
                          ipconfig /registerdns

                          Hoe dikwijls heb je dit eigenlijk voor? Als dat verschillende keren op een avond is jan dat moeilijk nog aan een DNS server liggen hé ... uw buren zouden het dan ook moeten hebben als ze dezelfde provider hebben.
                          Al eens gezien of er geen nieuwe drivers zijn voor je netwerkkaart? Voor de draadloze dan in dit geval.
                          Dat ga ik nu direct eens proberen

                          EDIT : ondertussen uitgevoerd, ik hou je op de hoogte, gewoonlijk kwam het zo 1 of 2 keer per dag voor . . .
                          Last edited by Franciskine; 22 juli 2008, 11:03.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraagje ivm internetverbinding

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Dat ga ik nu direct eens proberen

                            EDIT : ondertussen uitgevoerd, ik hou je op de hoogte, gewoonlijk kwam het zo 1 of 2 keer per dag voor . . .
                            Ge moet dat eens proberen als ge niet meer kunt surfen en dit zonder uw PC te herstarten om te zien of je nadien terug kan surfen door deze commando's alleen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraagje ivm internetverbinding

                              Ik had het gisterenavond ook een paar keer, Telenet en onder OSX... Vermoedelijk heeft het te maken met dit probleem dat nog maar net bekend is:
                              Een hacker heeft details over een dns-kwetsbaarheid vroegtijdig in de openbaarheid gebracht, twee weken voordat het lek op de Black Hat-hackersconferentie uit de doeken zou worden gedaan.


                              Je kan het checken of ze de DNS server al aangepast hebben op deze site:
                              The aim of the conference is to exchange ideas, discuss the results of theoretical research and current applied problems in the field of computer technology and programming.


                              Gisterenavond kreeg ik als resultaat dat de DNS server van Telenet nog niet gepatcht was, als ik het nu controleer staat er dat hij wel gepatcht is dus ze zullen er gisteren aan gewerkt hebben...

                              "Your name server, at 195.130.129.164, appears to be safe, but make sure the ports listed below aren't following an obvious pattern."
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                              Comment

                              Working...
                              X