Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac & ADSL via netwerk op XP laptop gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Imac & ADSL via netwerk op XP laptop gebruiken?

    Hallo iedereen,

    Graag had ik beroep gedaan op jullie kennis. Graag had ik draadloos mijn Imac en mijn laptop (xp) met elkaar verbonden. Kan ik op mijn laptop internet gebruiken zonder een router te gebruiken? Is het mogelijk op de HD van beide te raadplegen op beide?
    Voor de duidelijkheid:
    • Mijn adsl is via ethernetkabel met mijn Imac verbonden.
    • Beiden beschikken over een draadloze verbinding.


    Alvast bedankt!

    Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

  • #2
    Re: Imac & ADSL via netwerk op XP laptop gebruiken?

    Het gemakkelijkste gaat een router zijn. Om je mac als router te laten fungeren, laten we zeggen in theorie is het mogelijk. Maar voor de prijs dat een router vandaag de dag nog kost (+ het is een serieuze beveiliging, nat en dan nog eens een firewall, nu zit je mac rechtstreeks op het net).

    Gewoon bij sharing, het delen van je hd aanzetten, en het delen van je internet connectie aanzetten. Op mac is alles vrij simpel.

    Maar 'k zou je toch een router aanraden
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Imac & ADSL via netwerk op XP laptop gebruiken?

      Heb me ondertussen een airport extreme aangeschaft, internet delen lukt perfect.
      Folders delen daar ben ik nog niet helemaal uit helaas

      Grts Jan
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment

      Working...
      X