Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veiligheid op luchthavens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veiligheid op luchthavens

    Deze maand vertrek ik voor enkele dagen naar Hongarije op vakantie.

    Ik heb al veel gevlogen maar stel mezelf toch steeds vragen bij de veiligheid op het moment dat je je handbagage door zo een scanner moet laten gaan en je zelf niet bij je tas mag blijven.

    Als ik nu bv. mijn tas door een veiligheidsscanner laat gaan en de persoon voor mij gaat door de metaaldetector en die geeft een alarmsignaal dat hij of zij metaal bijheeft, wel op dat moment wordt er wat getreuzeld. Mijn tas is ondertussen al door die scanner heen en de persoon voor mij of die daarvoor heeft nu zijn handen vrij om mijn tas of erger nog mijn portefeuille of mijn horloge of ... weet ik wat te nemen en gewoon verder te wandelen zonder dat iemand er een opmerking over geeft.

    Dit is bij mijn weten over heel de wereld zo. Ik vergeet nooit wat mijn vader erover zei tegen mij: op een bepaald moment had hij maar zijn hand uit te steken om gouden kettingen en dergelijke mee te nemen (hij had dat natuurlijk niet gedaan).

    De mensen van de veiligheid weten toch niet van wie die bepaalde portefeuille is.

    En men zegt: de gelegenheid maakt de dief.


    Hoe zien jullie dat, hoe lossen jullie dit op of nog niet over nagedacht?

    Ofwel ben ik een beetje te negatief denkend.

  • #2
    Re: Veiligheid op luchthavens

    Dat valt relatief goed mee hoor, hier in Zaventem stoppen ze dan met dingen door de band te laten gaan, omdat toch niemand door kan .. je heb like voor 1 minuut maximum geen oogcontact met u zak ofzo, en dat is wanneer het door de scanner gaat ..

    Maar héy, oplossing is geen metaal te dragen, dan kan je daar ook niet treuzelen, toch ?

    + als je niet alleen gaat, laat iemand voor u gaan, dan kan die op u tas letten terwijl jij door de detector gaat ?
    www.rock-metal-punk.org

    Comment


    • #3
      Re: Veiligheid op luchthavens

      Lijkt me ver gezocht. Ik heb door letterlijk honderden metaaldetectors gegaan en nooit een probleem met diefstal gezien of aangevoeld.
      Zoals eerder aangehaald, weer voorbereid, alle metalen uit je zakken, gsm in je tas steken, laptop uit zijn tas halen, riem uitdoen, horloge af, ... en je gaat er zo doorheen. Soms echt ongelooflijk hoe je (toeristen) door de metaaldetector ziet gaan ondanks de vraag van het veiligheidspersoneel of ze niks meer in hun zakken zitten hebben (muntstukken, gsm, ...).

      Comment


      • #4
        Re: Veiligheid op luchthavens

        Portefeuille, Gsm leg ik altijd in het bakje net naast de metaaldetector, zodoende op het moment dat je erdoor gestapt bent, kan je direct je portefeuille recupereren, nog nooit problemen mee gehad.

        Goeie reis.

        Comment


        • #5
          Re: Veiligheid op luchthavens

          Euhm een scène maken als je portefeuille verdwenen is
          Trouwens, met alle beveiligingscamera's op uw neus zullen ze de dief hebben voordat deze u portefeuille wegstopt..

          Comment


          • #6
            Re: Veiligheid op luchthavens

            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Euhm een scène maken als je portefeuille verdwenen is
            Trouwens, met alle beveiligingscamera's op uw neus zullen ze de dief hebben voordat deze u portefeuille wegstopt..
            Inderdaad, op deze plaats hangt het vol van camera's.
            De dief zal niet ver lopen met zijn gestolen voorwerp.
            ( p.s.: De eigenaar moet natuurlijk wel in de gaten hebben dat hij iets ontbreekt )
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

            Comment


            • #7
              Re: Veiligheid op luchthavens

              Gezien ik zelf in zaventem woon, en ergens een vakantie job heb in de buurt van de luchthaven heb ik wat rond gevraagd ..

              "ICTS" zorgt voor de geveiliging van de luchthaven (van zaventem), hun website is http://www.ictseurope.com ik hoop dat daar genoeg info staat, zodat je weet dat je je totààl geen zorgen moet maken!
              www.rock-metal-punk.org

              Comment

              Working...
              X