Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto tuning...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Auto tuning...

    Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
    Zo te horen is het in Belgie een stuk lastiger dan in Nederland.
    Aan mijn auto is veel herbouwd en er zit een hoop op van andere wagens ( wielassen inc schijven van een golf I gti op een polo G40 om maar 1 van de vele dingen te noemen ) en dat is hier geen probleem.

    Ik ging in 1e instantie ook uit van mijn eigen situatie van standaard 115pk naar 160+ waarbij geen rekening is gehouden met het zuinig aspect.
    Alhoewel je met meer pk dan standaard wel degelijk zuiniger kan rijden mits andere configuratie en zelfde rijstijl maar verwacht niet dat je dan plots als een raket vooruit gaat, wand de combi supersnel en zuinig is er niet.

    Greetz rich
    Inderdaad nu gaat dit niet meer bij ons, zelfs de velgen moeten kloppen volgens de constructeur ...
    Flickr

    Comment


    • #47
      Re: Auto tuning...

      Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
      Inderdaad nu gaat dit niet meer bij ons, zelfs de velgen moeten kloppen volgens de constructeur ...
      in belgie moeten ze gewoon overal geld kunnen uit slaan, als je je wagen tuned, kun je dat hoor en gekeurd ook maar je zult ervoor betalen ook, en hoe belachelijker ze het kunnen verzinnen, ze doen het. Ik heb ooit ns mijn spiegels en zijlijsten laten meespuiten omdat mijn wagen toch binnen moest. Tegenwoordig noemen ze dat ook al tuning, ze zien er gewoon niet meer van plastiek uit en toch betaal ik daar extra tuningkeuring voor....zelfs voor stomme metalen matten in je auto rekenen ze aan.
      smile ! ...it confuses people ...

      Comment


      • #48
        Re: Auto tuning...

        Misschien dit en dit eens lezen...

        Het zou me toch verwonderen dat je moet betalen voor verbouwingen die niets fundamenteels wijzigen.
        Last edited by Franciskine; 20 juli 2008, 18:15. Reden: URL adressen aangepast ( dubbele http verwijzing verwijderd )
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #49
          Re: Auto tuning...

          Inderdaad blijkbaar moet er extra voor betaald worden, wist ik niet.
          http://www.goca.be/ned/autokeuring/P...uig/tuning.asp
          Flickr

          Comment


          • #50
            Re: Auto tuning...

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Saab verkoopt inderdaad ook zelf chiptuning, door een onderaannemer door hun gekozen. Ik denk trouwens dat het de verdeler in Belgie is die dat gekozen heeft, en dat Saab zelf er niet veel bij komt kijken. Die 25 euro lijkt me wel uit de lucht gegrepen.
            Er is tuning en tuning eh? De tuning die saab als merk aanbiedt komt bij Hirsch vandaan, wat de dealer doet is geen "performance upgrade" a la Hirsch maar alleen een chiptuning. Daarbij is die 25 euro alleen bij aankoop van een nieuwe wagen.

            Comment


            • #51
              Re: Auto tuning...

              Hangt er vanaf welke auto je hebt maar let bij tuning ook op de koppeling, naargelang je rijstijl kan die zeer snel versleten zijn gezien het koppel een heel stuk verhoogt na tuning en dat belast ook de koppeling extra.
              De koppeling is bij veel auto's maar juist gepast voor de geplaatste motorisatie, besparingen om de prijs te drukken... Ik zit nog altijd aan m'n eerste koppeling na 263.000km en er komt toch een 285Nm op bij 2000rpm.
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #52
                Re: Auto tuning...

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                Hangt er vanaf welke auto je hebt maar let bij tuning ook op de koppeling, naargelang je rijstijl kan die zeer snel versleten zijn gezien het koppel een heel stuk verhoogt na tuning en dat belast ook de koppeling extra.
                De koppeling is bij veel auto's maar juist gepast voor de geplaatste motorisatie, besparingen om de prijs te drukken... Ik zit nog altijd aan m'n eerste koppeling na 263.000km en er komt toch een 285Nm op bij 2000rpm.



                Moest iedereen maar zo rijden!

                Walter
                D850

                Comment


                • #53
                  Re: Auto tuning...

                  Maar ook niet overdrijven :

                  link ...

                  Nederlanders en hun caravan, hé...
                  Of,
                  Nederlanders en zuinig zijn, hé...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #54
                    Re: Auto tuning...

                    Gewoon je rijgedrag aanpassen.

                    Ik verbruik met mijn 307 SW 2.0 HDi 136 pK (een wagen van net geen 1700 kg) gemiddeld 5,2 l/100 km. Ben er één keer in geslaagd een tank leeg te rijden bij een gemiddelde van 4,7 l/100 km (niet de boordcomputer, maar het effectief verbruik)

                    Gewoon een kwestie van techniek , concentratie en verkeersinzicht
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #55
                      Re: Auto tuning...

                      Mijn Golfje (eentje van 90 pk, ook een 1400 kg) geraakt volgens de autogids aan 6.7 l/100 km.
                      Ik zit gemiddeld aan 5.9...

                      Een ritje naar Zwitserland, volgeladen met 3 personen + bagage voor 10 dagen en de airco "vollen bak" (t'was 32°C op het warmst) zorgde voor een gemiddelde van 5.2 l/100km : voornamelijk op de autosnelweg, en continu aan de max. toegelaten snelheid (op het tom tom schermpke ).
                      Het kan dus nog minder, maar onder dergelijke omstandigheden denk ik er zelfs niet aan om die airco uit te schakelen...

                      Ook het weer heeft trouwens een invloed, zeker als je veel korte ritjes maakt.
                      In de winter rijdt je dan veel met koude motor. Dat kan makkelijk een litertje schelen...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment

                      Working...
                      X