Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervolg op telenet.... mag dit allemaal ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vervolg op telenet.... mag dit allemaal ?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Oei, oei, dat moet ik hier eens dringend gaan nakijken.
    Waarom doet de verkoper dat niet?
    (van de Indi-box)

In principe doet de verkoper dat automatisch : je krijgt een abonnement van INDI (dus dat kaartje daar), en daarmee weten ze bij de WVEM (nu Infrax, of welke maatschappij ook) automatisch dat die BTW moet aangepast worden.
    Allé : dat zou toch moeten ;-)...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      In principe doet de verkoper dat automatisch : je krijgt een abonnement van INDI (dus dat kaartje daar), en daarmee weten ze bij de WVEM (nu Infrax, of welke maatschappij ook) automatisch dat die BTW moet aangepast worden.
      Allé : dat zou toch moeten ;-)...
      Dank u.
      Ik ga seffens eens tellen hier
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik ben absoluut geen communist of zo, maar hoe meer ik bekijk wat er gebeurt bij deze bedrijven, hoe meer ik denk dat er maar een oplossing is: De overheid zou de telefoon en tv-kabel moeten uitbaten. Het uitsplitsen van de infrastructuur en de diensten is hier een mogelijke oplossing, maar als dat gewoon gebeurt via privé maatschappijen, dan kun je er donder op zeggen, dat Belgacom en Telenet weer de uitbaters zouden worden via dochtermaatschappijen en allerhande andere constructies. Dus: infrastructuur in handen van de overheid, en voor alle leveranciers van diensten, gelijke voorwaarden voor het gebruik van die infrastructuur. Eens zien of Belgacom en Telenet dan nog zo succesvol zouden zijn, met dezelfde dienstverlening, klantvriendelijkheid en prijzen die ze nu leveren.
        Last edited by Mountainhunter; 17 juli 2008, 20:42.
        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Belgacom was ooit de overheid. En ik geloofd dat de overheid daar nog een meerderheids participatie in heeft. Dus de overheid maakt veel winst via belgacom

En telenet, de overheid was ooit de kabeldistribiteur, 'k weet nu niet wat voor aandelen onze overheid bij telenet heeft, maar ze zullen daar toch ook iets verdienen

In die infrastructuur moet geinvesteerd worden, zwaar geinvesteerd worden. En als er geinvesteerd wordt, moet het opbrengen. Op het gebied van infrastructuur, zitten we hier zeker niet slecht in ons belgen landje, laat dat maar in handen van de prive of we zijn nog verder van huis, hier moeten risico's kunnen genomen worden.
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Je mag gerust zijn dat Telenet ze verdient.
            Een klein voorbeeldje : terug die vergelijking met INDI.

De kabel kost bij Infrax (WVEM) 13% minder dan bij Telenet, ondanks het feit dat ze er minder zenders op geven (bv Eurosport zit niet op de analoge kabel). Dat is trouwens de reden dat mijn zusje naar TV Vlaanderen is gegaan (meer zenders voor minder geld). De kabel kost bij Telenet 107€, bij Infrax 95 € (daar komen wel nog auteursrechten en BTW bij).

Nu INDI in handen is van Telenet vraag ik me af hoe ze dit aan hun klanten gaan uitleggen : ofwel slaan ze hun prijs op, naar "hun" hoger niveau (en dan krijgen ze 800.000 klanten tegen zich), ofwel laten ze het zo, en mogen ze aan hun "oude" klanten uitleggen dat ze hen al jaren voor 13% oplichten...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              Daaraan zie je hoe lomp en log zo een firma is... ze hebben een domiciliering op mijnen internet en telefoon... en dan moet ik nog eens mijn rekening nummer doorgeven???
              Die domiciliëring halen ze van uw rekening middels een domiciliëringsnummer en niet via uw rekeningnummer.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

de overheid was ooit de kabeldistribiteur.
                Waar haal je dat nu vandaan ? Kabel zat vroeger bij Electrabel, behoudens enkele zuivere intercommunales, zoals Integan bv.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Waar haal je dat nu vandaan ? Kabel zat vroeger bij Electrabel, behoudens enkele zuivere intercommunales, zoals Integan bv.
                  En wie was electrabel ? Voor het geprivatiseerd werd ?
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Die domiciliëring halen ze van uw rekening middels een domiciliëringsnummer en niet via uw rekeningnummer.
                    Ja, maar er kan perfect worden terugbetaald via een domiciliëringsnummer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                      Ja, maar er kan perfect worden terugbetaald via een domiciliëringsnummer.
                      De meeste boekhoudpakketten zijn hiervoor voorzien om negatieve bedragen automatisch te kunnen terugbetalen maar in gecompliceerde gevallen (lees geen standaardsituaties) wordt gewoon manueel een overschrijving gemaakt op uw rekening. Dit is meestal veel eenvoudiger dan de standaardregeltjes in het pakket speciaal voor u te moeten aanpassen.
                      En voor een gewone standaardoverschrijving hebben ze dan inderdaad uw gewoon rekeningnummer nodig.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        En wie was electrabel ? Voor het geprivatiseerd werd ?
                        Ik ben in '72 beginnen werken voor Ebes, later Electrabel. Dat bedrijf is NOOIT overheid geweest. Het is dus ook nooit geprivatiseerd.
                        Ze werkten wel nauw samen met gemeentebesturen in de gemengde intercommunales. (vandaar wellicht het eeuwige misverstand).
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                        X