Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervolg op telenet.... mag dit allemaal ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vervolg op telenet.... mag dit allemaal ?

in mijn vorige post hier .. zie :
    http://forum.belgiumdigital.com/f59/...at-218226.html

Krijg ik vandaag nen brief aan dat ik telenet kabel TV moet betalen met 7 € nalatigheidskosten.
    Ik heb door men klantvriendelijkheid van telenet mijnen tv opgezegd.
    ben sinds 20 juni TV vlaanderen geworden. en op 4 juni heb ik hen aangetekend opgezegd.
    nu krijg ik een factuur aan dat ik ( voor het komende jaar : vanaf de 7de maand 208 tot de 7de maand 2009 !!!!) 165 euro moet betalen en te betalen voor 3-7-2008. Aangezien dat ik genen kabeltv meer heb betaal ik dit dus niet. Nu krijg ik dus vandaag die rekening aan met 7 euro erbij.
    Ik bel naar hen, en zij stellen me voor dat ik die 172 euro betaal en die dan volgende maand terug krijg of anders komt er volgend factuur een boete bij van 9 euro.
    Ik begrijp dat ze het recht hebben van me 1 maand te laten betalen, want, hun opzeg is ind. 1 maand, dus zou ik normaal gezien nog tot den 23 ste van deze maand naar telenet kunnen kijken.
    Maar mogen ze mij dit vragen van een jaar te laten betalen , en dan dit bedrag terug te sturen ?
    Ik vroeg hen dta ze me een factuur van 1 maand opstuurden..
    maar dat gaat niet... DEZE rekening moet eerst betaald zijn.
    ik zal eens 172 euro storten om die volgende maand terug te krijgen : belachelijk...

Re: vervolg op telenet.... mag dit allemaal ?

Eens de ombudsman voor telecommunicatie inschakelen, want dit is inderdaad belachelijk. Je hebt opgezegd, dus moet je er ook vanaf zijn...

Hier vind je de gegevens.

Die dienst is gratis, dus je kan er niets mee verliezen... En zolang de ombudsdienst met je klacht bezig is, kan Telenet niets doen (dus zeker niet eisen om te betalen).

Telenet is inderdaad zeer snel met hun "boetes" van 7 €. Die worden ALTIJD aangerekend, en zonder bijkomende betalingsaanmaning.
    Groeten,

Polleke

Comment

Telenet, en hun administratie, dat is echt een van de grootste belgische rampen.

Enkele jaren gelden ook voorgehad, alles opgezegd voor een verhuis, nog het volledige bedrag voor een jaar moeten betalen, in de nieuwe woonst ook het volledige bedrag voor een jaar moeten betalen, en dan achteraf het verschil terug gehad. Maar kom je moet het toch weer eerst ophoesten, en bij een aankoop nieuwe woning / verhuis telt zowies al iedere euro, die eerste maanden
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Eens de ombudsman voor telecommunicatie inschakelen, want dit is inderdaad belachelijk. Je hebt opgezegd, dus moet je er ook vanaf zijn...

Hier vind je de gegevens.

Die dienst is gratis, dus je kan er niets mee verliezen... En zolang de ombudsdienst met je klacht bezig is, kan Telenet niets doen (dus zeker niet eisen om te betalen).

Telenet is inderdaad zeer snel met hun "boetes" van 7 €. Die worden ALTIJD aangerekend, en zonder bijkomende betalingsaanmaning.
        Thanks Polleke met deze info :
        Ik heb dus via email ( want je mag wel je probleem over telefoon zeggen, maar het moet schriftelijk, of per fax of email zijn, willen ze de klacht aanvaarden ) mijn probleem doorgestuurd. Eens zien wat er van komt.
        Want ik vind het ook belachelijk, betalen voor een jaar dat komt, en dan nog een boete erboven op ?????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Telenet, en hun administratie, dat is echt een van de grootste belgische rampen.

Enkele jaren gelden ook voorgehad, alles opgezegd voor een verhuis, nog het volledige bedrag voor een jaar moeten betalen, in de nieuwe woonst ook het volledige bedrag voor een jaar moeten betalen, en dan achteraf het verschil terug gehad. Maar kom je moet het toch weer eerst ophoesten, en bij een aankoop nieuwe woning / verhuis telt zowies al iedere euro, die eerste maanden
          We zijn nu een paar uur verder en .. spijtig voor jou dat je geen actie ondernomen hebt ( had ).
          Ik ben altijd eerlijk, en heb dus naar telenet gebeld, en gezegd dat ik de ombudsdienst ingeschakeld heb.
          En wat nu :
          ik moet die rekening gewoon vergeten, en wachten tot het volgend factuur , die navordering van 7 euro word kwijtgescholden, en ik krijg een nieuwe factuur met de betaling die ik moet doen voor die 1 maand, die ik ( waar ze recht op hebben ) dan wel moet betalen. Maar 1 maand wil ik direct betalen

Comment

Natuurlijk mogen ze u 1 jaar laten betalen.
            Mits je 1 maand opzeg hebt is het contract nog niet gestopt op het moment dat je de jaarlijkse factuur krijgt.
            Zo'n factuur is altijd jaarlijks, dus niks abnormaals.
            Hetgeen jij had moeten doen is voor een jaar betalen zoals contractueel vastgelegd, de opzeg doen en wachten op een afrekening waarbij zij u 11 maand moeten terugbetalen.
            Een andere mogelijkheid was om bij ontvangst van de originele faktuur direkt contact met hen op te nemen i.p.v. te beslissen deze gewoon niet te betalen.
            Telenet heeft hier dus geen foutje gemaakt, die faktuur komt trouwens vol automatisch en met eender welk bedrijf had je zoiets gehad.
            Mits je niet betaald hebt komt er natuurlijk 7€ voor de rappel bij.
            Als zij u nu een ander voorstel doen is dit een gunst maar geen verplichting.
            Maar allé, uw probleem is toch opgelost.
            Last edited by VerSeg; 16 juli 2008, 17:09.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Leve de gangsterpraktijken van telenet/belgacom/nuon/etc....!
              Niet normaal hoeveel mensen soortgelijke klachten hebben en toch wordt er nooit iets aan hun beleid gewijzigd, als ze maar geld uit uw ** kunnen duwen.
              Klanten hebben helemaal geen verhaal ertegen en moeten alles maar slikken, dreigen of niet dreigen het helpt ook niet altijd hoor, betalen zal je uiteindelijk toch...
              smile ! ...it confuses people ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                Leve de gangsterpraktijken van telenet/belgacom/nuon/etc....!
                Niet normaal hoeveel mensen soortgelijke klachten hebben ...
                En 9/10 van de klachten komt doordat de mensen (de klanten van die bedrijven) hun contracten niet lezen!
                Er staat duidelijk in uw contract dat je per jaar moet betalen en dat bij stopzetting van het contract het teveel betaalde terugbetaald zal worden.
                dreigen of niet dreigen het helpt ook niet altijd hoor
                En in 90% van de gevallen bekom je een veel positievere reactie door het hen gewoon vriendelijk te vragen ... natuurlijk gaan ze ook niet alles naar uw goesting doen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

ik heb zelf op de admin dienst van telenet gewerkt en zal ff de situatie uitklaren

opzeg is zoals hierboven dacht ik al vermeld één maand. uw stopzetting is nog ni gebeurd maar ondertussen hebben ze wel een nieuw jaar aangerekend. het vervelende is dat ze die negen euro ni echt kunnen tegenhouden of het moet aangevraagd worden enz enz met nog een hoop geklaag enz waar ge zelf ook ni plezanter van word.

als je nu zou wachten krijg je idd een gecorrigeerde factuur van het bedrag dat je nog zou moeten betalen. ergens van begin juli dus tot de dag van stopzetting (30 dagen na ontvangst van uw brief) er staat dan WEL die negen euro op... je mag er wel zeker van zijn dat uw geld op de facturatiedatum word teruggestort bv uw factuur van tv word bv op de 9e vd maand gemaakt en uw kabel word nu, stel u voor eind juli stopgezet. het resterende bedrag van die 172 word dan teruggestort op de 9e augustus als je uw rekeningnr doorgeeft aan hen
                  Nikon D7100 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-200 VR I - Tokina 12-24 - Samyang 8mm - SB700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En 9/10 van de klachten komt doordat de mensen (de klanten van die bedrijven) hun contracten niet lezen!
                    Er staat duidelijk in uw contract dat je per jaar moet betalen en dat bij stopzetting van het contract het teveel betaalde terugbetaald zal worden.
                    En in 90% van de gevallen bekom je een veel positievere reactie door het hen gewoon vriendelijk te vragen ... natuurlijk gaan ze ook niet alles naar uw goesting doen.
                    aandelen bij een van deze firma's misschien?

zelfs al leef je je contract na geeft dit geen garantie,
                    zal k ns n voorbeeld geven?
                    nuon bv. indexis neemt meterstanden op ook voor hun, wat gebeurt er nu, de man die die meterstand komt opnemen schrijft onze meterstand fout op. Gevolg, fout wordt doorgegeven aan nuon, nuon, zend ons de schrikwekkende factuur, gelukkig merken wij dat dit niet kan, gaan de meterstand na en verwittigen nuon van deze fout. Deze doen zogezegd het nodige, blokkeren de factuur en zullen de factuur opnieuw berekenen, aan de hand van de nieuwe cijfers( voor mijn part mag die mens nog ns komen van indexis) maar nuon gelooft ons blijkbaar en vindt dit niet nodig. Wat blijkt nu, na twee maand krijg ik aanmaningen om toch die factuur te betalen plus dat er n nieuwe voorschotfactuur is berekend aan de hand van die foutieve factuur. Ik ga daar mee dus niet akkoord en bel nogmaals nuon op voor de zoveelste keer, mijn telefoonrekening die betaalt ook niemand om dit recht te zetten...zogezegd zo gedaan, ze zullen de factuur terug blokkeren, maar ondertussen zit ik met torenhoge voorschotfacturen waar ze zogezegd niets aan kunnen doen... nog n maand of twee later weeral n aanmaning aangetekend direct te betalen of...!! Sorry, mijn geduld is dan opgeraakt en toen ben ik ns niet meer zo vriendelijk geweest....van december tot juli heeft dat grapje geduurd om eindelijk in orde te raken, financieel hou je er ondertussen een kater aan over want je krijgt maar terug waar je recht op hebt, na het betalen natuurlijk.....waar had ik dan mijn contract niet goed gelezen? Firma's moeten hun eigen fouten ook maar ns leren rechtzetten en hun boekhouding op te volgen dacht ik...zodat de simpele mens uit de straat hier niet de dupe van wordt...ze zijn er makkelijk vanaf met mensen te zetten op de helpdesk die niets afweten van de materie, waardoor ze het zo wonderlijk vinden dat mensen plots wel niet meer vriendelijk zijn na moegepest en onbegrepen te zijn!
                    smile ! ...it confuses people ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zjerre Bekijk bericht
                      ...... word dan teruggestort op de 9e augustus als je uw rekeningnr doorgeeft aan hen
                      Daaraan zie je hoe lomp en log zo een firma is... ze hebben een domiciliering op mijnen internet en telefoon... en dan moet ik nog eens mijn rekening nummer doorgeven??? pc A ziet niet wat pc B doet ..... en de 1 aan den telefoon zegt dadelijk betalen, en de 2de zegt me niets doen, ge krijgt een nieuw factuur... 2 maten en 2 gewichten ... ikkke slecht gezind dus de volgende betalen... ikke goedgezind en de volgende moeten dit niet betalen.....
                      Rare wereld waarin we leven

Comment

ze zitten daar ook maar in een call center ja dus zo evident is het almaal niet.

en het belachelijke aan het systeem is idd als er een domi actief staat, dat de rekeningnr dan ni word herkend omdat enkel de domi nr aan ons werd doorgegeven. als je per overschrijving betaald houd het systeem "normaal gezien" de rekeningnr wel bij dus als je vorig jaar epr overschrijving betaald hebt kan het dus zijn dat uw nr geregisteerd staat en word tegoed zowieso automatisch teruggestort op de factuur datum
                        Nikon D7100 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-200 VR I - Tokina 12-24 - Samyang 8mm - SB700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Natuurlijk mogen ze u 1 jaar laten betalen.
                          Mits je 1 maand opzeg hebt is het contract nog niet gestopt op het moment dat je de jaarlijkse factuur krijgt.
                          Zo'n factuur is altijd jaarlijks, dus niks abnormaals.
                          Hetgeen jij had moeten doen is voor een jaar betalen zoals contractueel vastgelegd, de opzeg doen en wachten op een afrekening waarbij zij u 11 maand moeten terugbetalen.
                          Een andere mogelijkheid was om bij ontvangst van de originele faktuur direkt contact met hen op te nemen i.p.v. te beslissen deze gewoon niet te betalen.
                          Telenet heeft hier dus geen foutje gemaakt, die faktuur komt trouwens vol automatisch en met eender welk bedrijf had je zoiets gehad.
                          Mits je niet betaald hebt komt er natuurlijk 7€ voor de rappel bij.
                          Als zij u nu een ander voorstel doen is dit een gunst maar geen verplichting.
                          Maar allé, uw probleem is toch opgelost.
                          Een tijdje geleden koop ik zo'n INDI-box. Bij Digitale televisie wordt de BTW op je kabelTV dan 12% i.p.v. 21%. Enkele maanden later komt de factuur voor de kabel uiteraard op 21%.

Ik stuur een beleefd e-mailtje. Enkele weken later krijgt ik een creditnota + een factuur voor het juiste bedrag...

Als een "staatsbedrijf" als de WVEM dit kan, waarom kan een super-gestructureerd privé-bedrijf als Telenet dat dan niet, of enkel met veel moeite ???
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Een tijdje geleden koop ik zo'n INDI-box. Bij Digitale televisie wordt de BTW op je kabelTV dan 12% i.p.v. 21%. Enkele maanden later komt de factuur voor de kabel uiteraard op 21%.

Ik stuur een beleefd e-mailtje. Enkele weken later krijgt ik een creditnota + een factuur voor het juiste bedrag...

Als een "staatsbedrijf" als de WVEM dit kan, waarom kan een super-gestructureerd privé-bedrijf als Telenet dat dan niet, of enkel met veel moeite ???
                            Oei, oei, dat moet ik hier eens dringend gaan nakijken.
                            Waarom doet de verkoper dat niet?
                            (van de Indi-box)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              We zijn nu een paar uur verder en .. spijtig voor jou dat je geen actie ondernomen hebt ( had ).
                              Ik ben altijd eerlijk, en heb dus naar telenet gebeld, en gezegd dat ik de ombudsdienst ingeschakeld heb.
                              En wat nu :
                              ik moet die rekening gewoon vergeten, en wachten tot het volgend factuur , die navordering van 7 euro word kwijtgescholden, en ik krijg een nieuwe factuur met de betaling die ik moet doen voor die 1 maand, die ik ( waar ze recht op hebben ) dan wel moet betalen. Maar 1 maand wil ik direct betalen
                              Nu misschien best ook de voorwaarden van TV Vlaanderen al eens doornemen...
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                              X