Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sterkte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: sterkte

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Misleidende titel van dat stukje imho. Het gaat over het aantal Walen die zouden willen aansluiten bij Frankrijk na een eventuele splitsing van België. De overgrote meerderheid v/d Walen wil uiteraard géén splitsing.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

laatste tijd paar keer naar de docu/roadtrip "weg van belgie" gekeken.

sommige quotes vatten alles mooi samen, al onderstreept de docu ze niet.
      foto als spiegel of als venster?

Comment

En al jullie rode potlood geslepen? Ik ben geen politieker maar dit moet nu toch echt een schip in moelijkheden zijn dat op een oceaan is bij categorie 4 orkaan?
        Opgestart door Bouk met ons veel sterkte te wensen. Wel, we gaan nog veel sterkte nodig hebben ...
        Last edited by Sultana; 23 september 2008, 19:15. Reden: Boek --> Bouk

Comment

Misschien zal er nu wel echt kunnen onderhandeld worden... Eisen stellen waarbij de tegenpartij zich 'maar moet bij neerleggen', maar die tegenpartij mag geen enkel weerwoord hebben of 'het zijn zij die moeilijk doen'... Dit is een discussie zonder einde.

In Belgie zijn er al die jaren altijd compromissen kunnen gemaakt worden, waarom kan dat nu niet meer? Het is niet nodig hierop te antwoorden met de gewone clichés die het laatste jaar al duizenden keren gezegd werden, iedereen kent die wel, maar worden dik opgeblazen door sommigen.

Hier op het werk is taal nooit een probleem. Ja, er zijn er die enkel hun eigen taal spreken (frans of nederlands), maar uiteindelijk zullen die niet zo ver in het leven (lees carrière) komen als ze weigeren van een andere taal te leren. Ben je zelf meertalig, gebruik die kennis dan. En denk dat je in de wereld verder raakt als je meer dan 1 taal spreekt. Zij die het niet doen zullen zich maar 1 of 2 landen in de wereld kunnen uitdrukken.

Wat is het grootste probleem momenteel in Belgie en de rest van de wereld? Werkgelegenheid & het steeds maar duurder worden van het leven. Is het dan echt nodig om een gans jaar lang te debatteren over 'een grens'? De werkgelegenheid gaat niet stijgen en de prijzen van de producten in de winkel zullen niet goedkoper worden als het land gesplitst wordt, dat is een mondiaal probleem. Nog minder zal de benzine terug in prijs zakken als alle franstaligen in de rand plots nederlands gaan beginnen spreken.

Denk eens na aan de échte problemen in het land en wat je dagelijks rond je meemaakt en stel daar eens prioriteiten aan. Andere zaken kunnen ook aangepakt worden als het nodig is maar mogen niet de overhand nemen in het dagelijks leven.

Groetjes,

Dany_

Comment

leef nog steeds met jullie mee en volg het op de voet.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
              ...in de winkel zullen niet goedkoper worden als het land gesplitst wordt, dat is een mondiaal probleem. Nog minder zal de benzine terug in prijs zakken als alle franstaligen in de rand plots nederlands gaan beginnen spreken.

Er wordt toch niet gevraagd om het land te splitsen ?
              Enkel de kieskring B-H-V op basis van een uitspraak van het arbitragehof.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Misschien zal er nu wel echt kunnen onderhandeld worden... Eisen stellen waarbij de tegenpartij zich 'maar moet bij neerleggen', maar die tegenpartij mag geen enkel weerwoord hebben of 'het zijn zij die moeilijk doen'... Dit is een discussie zonder einde.
                Enkel een paar "gelovigen" geloven dit nog.

In Belgie zijn er al die jaren altijd compromissen kunnen gemaakt worden, waarom kan dat nu niet meer? Het is niet nodig hierop te antwoorden met de gewone clichés die het laatste jaar al duizenden keren gezegd werden, iedereen kent die wel, maar worden dik opgeblazen door sommigen.
                Juist en dat begon al even na 1830

Hier op het werk is taal nooit een probleem. Ja, er zijn er die enkel hun eigen taal spreken (frans of nederlands), maar uiteindelijk zullen die niet zo ver in het leven (lees carrière) komen als ze weigeren van een andere taal te leren. Ben je zelf meertalig, gebruik die kennis dan. En denk dat je in de wereld verder raakt als je meer dan 1 taal spreekt. Zij die het niet doen zullen zich maar 1 of 2 landen in de wereld kunnen uitdrukken.
                Taal op zichzelf is nooit het probleem geweest.
                Vlaming zijn is wel altijd een probleem in ons land.

"Vlaming is een slechte stiel, steeds staat men vanachter,
                toch blijf ik met hart en ziel, guldensporenslachter...."

Ik overdrijf maar denk maar eens over "baas en slaaf".
                De geschiedenis liegt nooit maar het hangt wel ervan af wie ze geschreven heeft.

Wat is het grootste probleem momenteel in Belgie en de rest van de wereld? Werkgelegenheid & het steeds maar duurder worden van het leven. Is het dan echt nodig om een gans jaar lang te debatteren over 'een grens'? De werkgelegenheid gaat niet stijgen en de prijzen van de producten in de winkel zullen niet goedkoper worden als het land gesplitst wordt, dat is een mondiaal probleem.
                In de Septemberverklaring staat dat 91% van het regeringsprogramma is uitgevoerd of
                in uitvoering is....
                Even bij de zaak blijven Dany
                En het gaat ook niet echt over een "grens" Dany.
                Wel over 600.000 mensen die in de rand leven en gepest worden.

Nog minder zal de benzine terug in prijs zakken als alle Franstaligen in de rand plots Nederlands gaan beginnen spreken.
                Dat is juist maar heeft niks te maken met de zaak ten gronde....

Denk eens na aan de échte problemen in het land en wat je dagelijks rond je meemaakt en stel daar eens prioriteiten aan. Andere zaken kunnen ook aangepakt worden als het nodig is maar mogen niet de overhand nemen in het dagelijks leven.
                Welke échte problemen bedoel je: geld en maatschappij?

ps. ZIE # 127 (juli 2008)
                "Wat sterk opvalt is dat heel die heisa van de afgelopen tijd naar binnen was
                geörienteerd of "de partijen", het partijbelang.
                Niemand had het land België in gedachte. "

Heb ik gelijk of heb ik gelijk
                Denk hierbij aan "rood "en "blauw".
                Last edited by theokus; 23 september 2008, 14:22.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                  En al jullie rode potlood geslepen? Ik ben geen politieker maar dit moet nu toch echt een schip in moelijkheden zijn dat op een oceaan is bij categorie 4 orkaan?
                  Schip en oceaan
                  De kapitein heeft geen schip meer en wil datzelfde schip niet verlaten

Opgestart door Bouk met ons veel sterkte te wensen. Wel, we gaan nog veel sterkte nodig hebben ...
                  Ik wil daar onder verstaan: we gaan nog veel gedwongen moeten verdragen...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Is het dan echt nodig om een gans jaar lang te debatteren over 'een grens'?
                    Hier ga je volgens mij wel kort door de bocht.

Het gaat helemaal niet over een grens maar over werkgelegenheid, onze pensioenen, investeringen in bv. de haven van Antwerpen, gezondheidszorg en nog zoveel meer...

Een staatshervorming is dus dringend nodig om de sociaal-economische problemen van de Vlaming aan te pakken. De discussie is echt wel breder dan BHV of "De grens"...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimlett Bekijk bericht
                      Hier ga je volgens mij wel kort door de bocht.

Het gaat helemaal niet over een grens maar over werkgelegenheid, onze pensioenen, investeringen in bv. de haven van Antwerpen, gezondheidszorg en nog zoveel meer...

Een staatshervorming is dus dringend nodig om de sociaal-economische problemen van de Vlaming aan te pakken. De discussie is echt wel breder dan BHV of "De grens"...
                      En niet alleen van de Vlaming.
                      Ik denk dat die Vlaming erg zijn best heeft gedaan en dan heb ik het over de kleine man,
                      de kleine Vlaamse mensen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Over een grens? Ken je 1 regio ter wereld die om de 3-4 jaar moet onderhandelen om zijn regio te behouden? Ik denk dat dit goed samenvat waar mijn probleem zit.
                        Nee, ik heb natuurlijk geen probleem met onze landgenoten in het zuiden van het land, waarom zou ik.
                        Is het zoveel gevraagd om onze eigenheid te respecteren, onze manier van leven te aanvaarden en te aanvaarden dat Vlaanderen zonder probleem een versnelling hoger kan gaan om ons als regio verder te ontwikkelen?
                        Ken je verder 1 land in de EU die er met steun van de EU niet bovenop is gekomen? Denk maar aan het "arme" Zuiden toen zij bij de EU kwamen. Maar alle tranfers van noord --> zuid en geld uit het regionaal hulpfonds van Europa ten spijt (en het Elio Marshallplan niet vergeten uiteraard) blijkt dit steeds dezelfde regio te zijn die moet bedelen om zijn behoud.
                        En nee, ik ben geen VB'er, LDD'er or NVA'er, gewoon iemand die het even allemaal nuchter bekijkt.

Comment

Opgelet! Onderstaand bericht bevat veel zever en nonsens...

/rant on

Ik ken en weet niks van politiek en als ze zo zeveren wil ik er niets van weten.
                          Ik weet wel dat we ongelooflijk veel regeringen hebben met ministers, staatssecretarisen en hun bijbehorend personeel en dat die allemaal van mijn belastingscenten betaald worden. Als ik op mijn werk op mijn achterste ga zitten en mijn kleuters een hele dag niks leer maar met mijn collega's ga discusiëren welk kleurtje we gaan gebruiken voor de klaspop zijn jas, 'k denk ni dat het geapricieerd zal worden. (ik weet dat ze over veel serieuzere zaken onderhandelen, maar... ge weet wa ik bedoel )

Minder regeringen = minder mensen om ruzie te maken = meer centen over om iets te doen wat nuttig is.

Ooit al eens geprobeerd om ons politiek systeem aan een buitenlander (iets verder dan nederland ) uit te leggen? Mijn vrienden uit het hoge noorden kunnen er kop nog staart aan krijgen.

Om nog te zwijgen van nieuwe verkiezingen. Stemplicht is ook zo iets waar m'n vrienden vreemd van opkijken. Een hele dag kwijt als ge moet gaan "zitten". In de rij staan om te mogen stemmen alhoewel ge weet dat het toch niks opbrengt. 't zou zo gemakkelijk zijn als ge online kunt stemmen. Moet toch kunnen, de belastingen kunt ge ook online invullen.

/rant off

Comment

Toch ook even enkele reacties bij Sannapoes reactie

- Ik heb echt niks tegen stemplicht. Waarom geen uurtje uittrekken om te gaan stemmen? Zo komt een mens nog eens buiten wat ook een verwijziging is naar stemmen online.
                            - Uitleggen in het buitenland? Doe ik heel veel, van Eu landen tot Down Under. En ja, mijn moet in het haar krabben waarom we een federale regering hebben, senaat, Vlaamse, Waalse en Brusselse regering, gewestraden, provincieraden om ons paar duizend Duitssprekende landgenoten niet te vergeten.
                            - Er zijn inderdaad onzinnige discussies. Wat onzinnig is voor de 1 zal de ander dan weer heel erg zinnig vinden. Wat de vennootschapsbelasting is voor de 1 is ze anders voor de buurman. Wat de regioconflichten betreft is de 1 er niet van overtuigd en voor de andere kan het niet ver genoeg gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                              Toch ook even enkele reacties bij Sannapoes reactie

- Ik heb echt niks tegen stemplicht. Waarom geen uurtje uittrekken om te gaan stemmen? Zo komt een mens nog eens buiten wat ook een verwijziging is naar stemmen online.
                              - Uitleggen in het buitenland? Doe ik heel veel, van Eu landen tot Down Under. En ja, mijn moet in het haar krabben waarom we een federale regering hebben, senaat, Vlaamse, Waalse en Brusselse regering, gewestraden, provincieraden om ons paar duizend Duitssprekende landgenoten niet te vergeten.
                              - Er zijn inderdaad onzinnige discussies. Wat onzinnig is voor de 1 zal de ander dan weer heel erg zinnig vinden. Wat de vennootschapsbelasting is voor de 1 is ze anders voor de buurman. Wat de regioconflichten betreft is de 1 er niet van overtuigd en voor de andere kan het niet ver genoeg gaan.
                              maar dan op een werkdag, ok? En, betaald.
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                maar dan op een werkdag, ok? En, betaald.
                                Nee, ik heb niks tegen stemmen op een zondag. En hoe zit het dan met mensen die weekendwerk doen? Die moeten dan in hun vrije dag gaan stemmen, of vrachtwagenchauffeurs die door te gaan stemmen uren mislopen, ... Ik zie stemplicht op een weekdag geen haalbaar alternatief, dan krijg je de VOKA, Unizo, VEV, VBO, ... tegen.

Comment

Working...
                                X