Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

informatie over soundblaster live 5.1....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• informatie over soundblaster live 5.1....

In onze living hebben we een computer staan die enkel dient voor onze muziek. Daar heb ik vorig jaar ook een dj programma laten opzetten waardoor ik met 2 cd spelers werk op het scherm( bpm studio). Nu vind ik het wel wat vervelend bv wanneer ik er één laat spelen niet kan voorluisteren naar de tweede. Nu vertelde mij iemand dat dit simpel op te lossen is via een nieuwe geluidskaart, de soundblaster live 5.1. Ik had daar nog nooit van gehoord en daarom mijn vraag of iemand dit kent en/of gebruikt?

Volgende week zitten we hier met een feestje en dit zou ik natuurlijk opgelost krijgen tegen dan.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Re: informatie over soundblaster live 5.1....

Soundblaster live, bestaat dat nog ? Dat had ik in 2000 al in mijn pc steken

Hetgene wat uw vriend bedoelt is, gewoon een 2e geluidskaart bijsteken, en daar uw hooftelefoon op aansluiten, en het voorbeluisteren via die 2e geluidskaart sturen, dat de mensen die naar uw gewone geluidskaart (via de boxen) niet meeluisteren. Maar of je daar echt een soundblaster live voor nodig hebt ? Dat lijkt me gewoon oud (die 5.1 zal wel niet voor de versie staan maar voor de ondersteuning van 5.1)
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Soundblaster live, bestaat dat nog ? Dat had ik in 2000 al in mijn pc steken

Hetgene wat uw vriend bedoelt is, gewoon een 2e geluidskaart bijsteken, en daar uw hooftelefoon op aansluiten, en het voorbeluisteren via die 2e geluidskaart sturen, dat de mensen die naar uw gewone geluidskaart (via de boxen) niet meeluisteren. Maar of je daar echt een soundblaster live voor nodig hebt ? Dat lijkt me gewoon oud (die 5.1 zal wel niet voor de versie staan maar voor de ondersteuning van 5.1)
      SoundBlaster Live!, zo heet die en die zit in mijn testcomputer.
      Maar ik heb geen oplossing voor de vraag.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

voor zover ik het me nog herinner gaat dat perfect met een soundblaster live 5.1
        je gebruikt de voorste kanalen voor de aansturen van bv je boxen
        en je hoofdtelefoon kan je dan inpluggen in de het kanaal voor de achterste boxen
        dit kan je configuren in bpm studio
        of je gebruikt de onboard geluidskaart voor de koptelefoon
        dat gaat ook

Comment

Is dit een oude pc of een vrij recente . Indien het een vrij recente pc betreft die uitgerust is met usb2.0 dan kan je voor bpm studio ook gebruik maken van een usb multikanaals kaart . Zo heb je specifiek voor bpm een kaart met 4 stereo uitgangen op phono(cinch) stekkers . Kaartje kost ook maar 155 euro en is zeer goed van kwaliteit (24bits) . Je kan de 2 cd spelers apart aansluiten , de sampler en dan ook nog eens voorbeluisteren .... werkt perfect . Om het even welke 7.1 kaart die asio of directx ondersteunt zou moeten werken en je 4 stereo uitgangen moeten kunnen geven .

Comment

Ik heb deze kaart ook nog , maar kan niet juist zeggen of dit werkt.
            Ik heb nu de soundblaster elite pro met logitech 5500 serie boxen .
            Hier kun je heel veel mee, maar het prijskaartje is er ook naar.
            Ik kan er zelfs mijn gitaar op aansluiten , en eventueel opnemen met 24 bits opnamestudio.
            Groeten ,

Rohnny
            Groeten , VDSDigit@l

Comment

Working...
            X