Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milieubewust kopen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Milieubewust kopen.

Dat van de A.V. begrijp ik.

Makkelijk is het alllemaal niet.
    Misschien meegeven aan mensen die konijnen, paarden, varkens... houden?
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Ik koop niet meer waar ze geen plastiek zakjes geven. Ik bezigde dat voor mijn huisvuil in te steken. Anders moet ik nu expres plastiek zakjes kopen. Gelukkig geven ze die dingen nog in de lokale supermarkten.

Dus in de grote ketens zien ze me niet meer
      hmmm , en dan vraag je je af waarom je geen zakjes meer krijgt? Je zegt het zelf en als je dit dan nog luidop doet tegen de winkelier zal die daar zijn conclusies uit gaan trekken hoor, nl. dat hij zelf geen dure plastiek zakken aankoopt om uw vuilnisbak te sponseren. Tot overmaat van ramp zijn sommige mensen echt inhalig en hebben ze niet genoeg met één zak en al gauw opperen ze dat het niet stevig genoeg is, dus doe maar nog n zak errond, of ze hebben een caddy mee en vullen die heel leuk met plastiek zakjes (?!)
      Waarom in godsnaam heb je dan n caddy en als t niet stevig genoeg is , neem n karton doos of breng je eigen tas mee. Belachelijk is de discussie en bovenal slecht voor het milieu!
      smile ! ...it confuses people ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
        hmmm , en dan vraag je je af waarom je geen zakjes meer krijgt? Je zegt het zelf en als je dit dan nog luidop doet tegen de winkelier zal die daar zijn conclusies uit gaan trekken hoor, nl. dat hij zelf geen dure plastiek zakken aankoopt om uw vuilnisbak te sponseren. Tot overmaat van ramp zijn sommige mensen echt inhalig en hebben ze niet genoeg met één zak en al gauw opperen ze dat het niet stevig genoeg is, dus doe maar nog n zak errond, of ze hebben een caddy mee en vullen die heel leuk met plastiek zakjes (?!)
        Waarom in godsnaam heb je dan n caddy en als t niet stevig genoeg is , neem n karton doos of breng je eigen tas mee. Belachelijk is de discussie en bovenal slecht voor het milieu!
        Dikwijls gezien dat mensen alles dubbel inpakken...
        Toen de zakjes werden afgeschaft werd iedereen plots milieubewust
        omdat ze toen zelf hun plastiek boxen mee brachten.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Waar?

Ik zie hier nergens van die "hopen"...
          (en ik kan redelijk ver kijken van op het terras van mijn appartement)

Normaal moet ik die afval veertien dagen bewaren.
          En daar begint het al.
          Moest ik echt alles toepassen (ik ben alleenstaand)....
          Ja daar is een oplossing
          Alles dumpen via het kleinste kamertje.
          Als ik alles vooraf had geweten of ermee rekening gehouden
          had ik me een shredder in de gootsteen voorzien zoals de Amerikanen dan doen.
          En dan kakkerlakken en ander ongedierte in je appartement hebben. zoals bij de amerikanen. Je moet eens s'avonds in een riante villawijk zien wat er uit de riolen kruipt. Kon mijn ogen niet geloven. En dan verschieten ze dat de kakkerlakken zo uit het plafond vallen recht in je glas ..echt meegemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht

Het milieu is er geen zak mee geholpen, dat de grote ketens geen zakjes meer geven. Er gaat geen rol plastiek minder door geproduceerd worden, of geen gram plastiek minder mee in het milieu terecht komen. Het is gewoon een goed argument tegenwoordig om wat meer hun zakken te vullen. Het is gewoon goede marketing waar iedereen intrapt. Wat ik met mijn verpakkings materiaal achteraf deed, is mijn zaak. Het milieu hebben ze nu wat uitgemolken, met wat beginnen ze vandaag. Max havelaar koffie en dergelijke te verkopen. Omdat sociaal gevoelig zijn, nu een maal goed verkoopt. Denkt je nu echt dat er 1 managment van een supermarkt wakker ligt, van wat de boer in werkelijkheid verdient, maar neen ze zien dat het op een ander verkoopt, en ze willen die omzet gewoon in hun zakken zien terecht komen.

Milieu, solidariteit, koopkracht... Het zijn gewoon dingen die goed verkopen, de de mensen aanspreken, en daar springt een marketing natuurlijk op. Het ergste is, dat sommige mensen zo geloven dat ze hun steentje bijdragen aan een betere wereld, terwijl er in weze niks gebeurt. Neen ze maken het gewoon erger, ze zitten een machiene die alleen om de inkomsten geeft en misbruik maakt van eerder genoemde voorbeelden te sponseren, dat de macht nog maar weer naar de multinationals gaat, die toch alleen maar in netto winst geintereseerd is. Of dat daar nu mensen moeten voor creperen of niet, of onze kinderen geen eerlijke kans meer krijgen op een toekomst of niet. En het frustrerende van al is, dat ze ons het gevoel verkopen, dat we er iets aan doen, terwijl we het alleen maar slechter maken.
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Het milieu is er geen zak mee geholpen, dat de grote ketens geen zakjes meer geven. Er gaat geen rol plastiek minder door geproduceerd worden, of geen gram plastiek minder mee in het milieu terecht komen. Het is gewoon een goed argument tegenwoordig om wat meer hun zakken te vullen. Het is gewoon goede marketing waar iedereen intrapt. Wat ik met mijn verpakkings materiaal achteraf deed, is mijn zaak. Het milieu hebben ze nu wat uitgemolken, met wat beginnen ze vandaag. Max havelaar koffie en dergelijke te verkopen. Omdat sociaal gevoelig zijn, nu een maal goed verkoopt. Denkt je nu echt dat er 1 managment van een supermarkt wakker ligt, van wat de boer in werkelijkheid verdient, maar neen ze zien dat het op een ander verkoopt, en ze willen die omzet gewoon in hun zakken zien terecht komen.

Milieu, solidariteit, koopkracht... Het zijn gewoon dingen die goed verkopen, de de mensen aanspreken, en daar springt een marketing natuurlijk op. Het ergste is, dat sommige mensen zo geloven dat ze hun steentje bijdragen aan een betere wereld, terwijl er in weze niks gebeurt. Neen ze maken het gewoon erger, ze zitten een machiene die alleen om de inkomsten geeft en misbruik maakt van eerder genoemde voorbeelden te sponseren, dat de macht nog maar weer naar de multinationals gaat, die toch alleen maar in netto winst geintereseerd is. Of dat daar nu mensen moeten voor creperen of niet, of onze kinderen geen eerlijke kans meer krijgen op een toekomst of niet. En het frustrerende van al is, dat ze ons het gevoel verkopen, dat we er iets aan doen, terwijl we het alleen maar slechter maken.
              Eindelijk eens iemand die de zaken héél nuchter bekijkt én analiseert!
              Dit topic had ik opgestart naar aanleiding van een vakvergadering over witloof.
              Met "zachte dwang" wordt ons als producenten meer kleinverpakking opgedrongen vanuit de grootwarenhuisketens.
              Zij zijn onze grootste afnemers want de kleine kruidenier om de hoek hebben ze weggeconcureerd, dus kunnen wij niet anders dan hun grillen involgen
              Rechtstreeks verkopen aan de verbruiker zijn kleine niches die misschien weggelegd zijn voor een beperkt aantal bedrijven.
              Door onze doorgedreven specialiatie zijn wij niet in staat om én te produceren én een verkoop te organiseren.
              Het was dus tijdens die vergadering dat het ook aan bod kwam dat men enerzijds die zakjes ging afschaffen maar dat ze dan aan de producenten gingen vragen om hun product "verpakt" aan te bieden
              Zo zie je maar dat doorsnee consument in dergelijke "vallen" makkelijk intrapt. Zelf vond ik het ook een goed initiatief tot het moment dat ik hoorde welke stok ze nog achter de deur hadden klaarstaan!
              En ik weet ik stoot "de groene jongens" hier soms tegen hun kont maar ze moeten ook soms hun paardenbril afzetten...hetgeen ze me ook al meermaals hebben verweten.
              In eer en geweten durf ik stellen dat ik een product op de markt wil brengen dat zo min mogelijk de natuur schaadt maar waar ik als producent toch nog mijn "boterham "(al is het beleg ondertussen wél al verdwenen) wil mee verdienen!!!
              Wij als tuinbouwers willen van het negatief imago dat ons steeds wordt opgedrongen vanaf..die "beerton" en die "sproeier" die steeds maar in de media opduikt een beeld dat ons zwaar belast...wij zijn dé grote boosdoeners.
              We sproeien inderdaad héél vaak maar...met héél wat minder dan pakweg 10 jaar terug.
              Enerzijds kosten phytoproducten pakken geld en anderzijds zijn de controles enorm toegenomen.
              De "nieuwe boer" kiest héél bewust, wees daar maar zéker van!
              Dat ons dan sommige zaken echt worden opgedrongen, daar hebben we als enkeling geen vat op.
              Of we er met zijn allen zullen in slagen het tij te keren is maar de vraag...
              Jullie als consument kunnen daar héél wat toe bijdragen!
              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
              BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                En dan kakkerlakken en ander ongedierte in je appartement hebben. zoals bij de amerikanen. Je moet eens s'avonds in een riante villawijk zien wat er uit de riolen kruipt. Kon mijn ogen niet geloven. En dan verschieten ze dat de kakkerlakken zo uit het plafond vallen recht in je glas ..echt meegemaakt
                Die komen dan op die fijngemalen restanten af dan?
                Ik weet niet of dit de oorzaak is.

Misschien nog goed dan al die overstromingen momenteel ginds.
                Zijn ook ineens van die beesten af (en nog veel meer).
                Tot de boel begint op te drogen...
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Max havelaar koffie en dergelijke te verkopen. Omdat sociaal gevoelig zijn, nu een maal goed verkoopt. Denkt je nu echt dat er 1 managment van een supermarkt wakker ligt, van wat de boer in werkelijkheid verdient, maar neen ze zien dat het op een ander verkoopt, en ze willen die omzet gewoon in hun zakken zien terecht komen.
                  Kan allemaal goed zijn dat het goed is voor de omzet van de grootwarenhuizen.
                  Des te beter zelfs. Hoe meer Max havelaarkoffie dat verkocht wordt, hoe eerlijker de koffieboeren worden betaald.
                  Dat geldt trouwens voor alle Fair Trade producten.

Maar ja dat is allemaal ver weg en daar kunnen er vele niet van wakker liggen zeker.

Je kan van alle maatregelen de negatieve kant zien.
                  Dat is het makkelijkste.
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Kan allemaal goed zijn dat het goed is voor de omzet van de grootwarenhuizen.
                    Des te beter zelfs. Hoe meer Max havelaarkoffie dat verkocht wordt, hoe eerlijker de koffieboeren worden betaald.
                    Dat geldt trouwens voor alle Fair Trade producten.

Maar ja dat is allemaal ver weg en daar kunnen er vele niet van wakker liggen zeker.

Je kan van alle maatregelen de negatieve kant zien.
                    Dat is het makkelijkste.
                    Ben ik het mee eens.
                    Vanaf het moment dat de verkoop goed gaat van Oxfam-producten dan is de
                    bonus dat er mensen beter van worden.

Kan ik niet zomaar zeggen van de andere verkopen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                      Eindelijk eens iemand die de zaken héél nuchter bekijkt én analiseert!
                      Dit topic had ik opgestart naar aanleiding van een vakvergadering over witloof.
                      Met "zachte dwang" wordt ons als producenten meer kleinverpakking opgedrongen vanuit de grootwarenhuisketens.
                      Zij zijn onze grootste afnemers want de kleine kruidenier om de hoek hebben ze weggeconcureerd, dus kunnen wij niet anders dan hun grillen involgen
                      Rechtstreeks verkopen aan de verbruiker zijn kleine niches die misschien weggelegd zijn voor een beperkt aantal bedrijven.
                      Door onze doorgedreven specialiatie zijn wij niet in staat om én te produceren én een verkoop te organiseren.
                      Het was dus tijdens die vergadering dat het ook aan bod kwam dat men enerzijds die zakjes ging afschaffen maar dat ze dan aan de producenten gingen vragen om hun product "verpakt" aan te bieden
                      Zo zie je maar dat doorsnee consument in dergelijke "vallen" makkelijk intrapt. Zelf vond ik het ook een goed initiatief tot het moment dat ik hoorde welke stok ze nog achter de deur hadden klaarstaan!
                      En ik weet ik stoot "de groene jongens" hier soms tegen hun kont maar ze moeten ook soms hun paardenbril afzetten...hetgeen ze me ook al meermaals hebben verweten.
                      In eer en geweten durf ik stellen dat ik een product op de markt wil brengen dat zo min mogelijk de natuur schaadt maar waar ik als producent toch nog mijn "boterham "(al is het beleg ondertussen wél al verdwenen) wil mee verdienen!!!
                      Wij als tuinbouwers willen van het negatief imago dat ons steeds wordt opgedrongen vanaf..die "beerton" en die "sproeier" die steeds maar in de media opduikt een beeld dat ons zwaar belast...wij zijn dé grote boosdoeners.
                      We sproeien inderdaad héél vaak maar...met héél wat minder dan pakweg 10 jaar terug.
                      Enerzijds kosten phytoproducten pakken geld en anderzijds zijn de controles enorm toegenomen.
                      De "nieuwe boer" kiest héél bewust, wees daar maar zéker van!
                      Dat ons dan sommige zaken echt worden opgedrongen, daar hebben we als enkeling geen vat op.
                      Of we er met zijn allen zullen in slagen het tij te keren is maar de vraag...
                      Jullie als consument kunnen daar héél wat toe bijdragen!
                      Ja? En wat zou dat moeten zijn?
                      Al ooit die losse verkoop geprobeerd aan particulieren?
                      Ik ga winkelen in de Colruyt en daar kan je idd. alle groeten en fruit "los" kopen.
                      Zelfs in de Carrefour...
                      Last edited by theokus; 2 juli 2008, 23:35.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Working...
                      X