Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milieubewust kopen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Milieubewust kopen.

Ik koop niet meer waar ze geen plastiek zakjes geven. Ik bezigde dat voor mijn huisvuil in te steken. Anders moet ik nu expres plastiek zakjes kopen. Gelukkig geven ze die dingen nog in de lokale supermarkten.

Dus in de grote ketens zien ze me niet meer
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Ik koop niet meer waar ze geen plastiek zakjes geven. Ik bezigde dat voor mijn huisvuil in te steken. Anders moet ik nu expres plastiek zakjes kopen. Gelukkig geven ze die dingen nog in de lokale supermarkten.

En waar laat je die plastieken zakjes met huisvuil?

Op een appartement is dat niet gemakkelijk.... vooral met dit warm weer.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Die zakken hadden hier hetzelfde doel... Nu moet je speciale vuilzakjes kopen...

Enfin, vaak vergeet ik een boodschappentas in de wagen of de plastieken bakken thuis. Enige optie dan is om niet te veel te kopen he Ze snijden dus gedeeltelijk wel in hun eigen vlees... Vooral als je 's middags een broodje ging halen griste je al eens gemakkelijk iets anders mee (meer uit impuls omdat je op dat moment honger had). Nu kan je dat toch niet dragen en laat je het dus maar liggen...
        ---
        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          En waar laat je die plastieken zakjes met huisvuil?

Op een appartement is dat niet gemakkelijk.... vooral met dit warm weer.
          In de gele plastiek zak. Die ze om de 14 dagen komen ophalen ?

Ik zit hier met 4 kleine vuilnis emmers in huis. Daar moet toch een zakske in. Ze verkopen daar in de supermarkten zakskes voor. Ik snap het niet echt hoor wat ze uitsparen (buiten veel in hun portemonee, maar de warenhuizen zelf dan, de klant voelt de winst niet, omdat geen plastiek zakjes meer moeten aankopen) voor het millieu. Die plastiek zakjes hadden altijd nog een 2e of 3e of 4e leven. Nu moeten daar aangekochte plastiek zakjes voor dienen.

Vroeger gebruikte ik in mijn wagen altijd warenhuis zakjes, als vuilzakje. Nu heb ik een aangekochte rol in mijn wagen liggen voor die functionaliteit, en dit is maar 1 voorbeeld.

Dit is weer zo een maatregel waar het milieu als drogreden gebruikt wordt, om de warehuizen hun winsten groter te maken. En iedereen trapt er weer in

Comment

In de gele plastiek zak. Die ze om de 14 dagen komen ophalen ?

Ik zit hier met 4 kleine vuilnis emmers in huis. Daar moet toch een zakske in. Ze verkopen daar in de supermarkten zakskes voor. Ik snap het niet echt hoor wat ze uitsparen (buiten veel in hun portemonee, maar de warenhuizen zelf dan, de klant voelt de winst niet, omdat geen plastiek zakjes meer moeten aankopen) voor het millieu. Die plastiek zakjes hadden altijd nog een 2e of 3e of 4e leven. Nu moeten daar aangekochte plastiek zakjes voor dienen.

Vroeger gebruikte ik in mijn wagen altijd warenhuis zakjes, als vuilzakje. Nu heb ik een aangekochte rol in mijn wagen liggen voor die functionaliteit, en dit is maar 1 voorbeeld.

Dit is weer zo een maatregel waar het milieu als drogreden gebruikt wordt, om de warehuizen hun winsten groter te maken. En iedereen trapt er weer in
            Tuurlijk, ben ik het mee eens.
            Als service konden ze perfect zakjes aanbieden die makkelijk afbreekbaar
            zijn in de natuur.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

haal overbodige verpakkingen er direkt terug af aan de kassa en geef deze direkt terug, men is verplicht dit te aanvaarden,
              Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Tuurlijk, ben ik het mee eens.
                Als service konden ze perfect zakjes aanbieden die makkelijk afbreekbaar
                zijn in de natuur.

Soit, 't milieu ligt goed om te verkopen tegenwoordig, what next als dit thema volledig uitgemolken is ?
                En het ergste is, de massa blijft het gewoon pikken, dat ze er schaamteloos mee door kunnen gaan. Hetzelfde met die milieu vriendelijke wagens, 't verkoopt goed maar is het voor het milieu werkelijk beter . Ja ieder die zijn gelijk wil halen hoeft maar een studie te lanceren, en wie verifieerd die, en wie zegt dat degene die het geverifieerd heeft te vertrouwen is.....

We moeten ons geen illusies maken milieu, honger in de wereld, sociale aspecten..... 't verkoopt goed. Maar 't is maar 1 ding dat telt, hetgene wat het opbrengt ongeacht wat de gevolgen zijn. Soit 'k wijk af

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                  haal overbodige verpakkingen er direkt terug af aan de kassa en geef deze direkt terug, men is verplicht dit te aanvaarden,
                  En dat brengt die firma 1 centiem minder op ? Neen want je gaat evengoed voor die verpakking betalen. En of het nu in uw vuilbak of in de hunne terecht komt. Op de lange duur komt het allemaal op hetzelfde stort terecht

Comment

Wij kopen steeds in bulk
                    Dwz één kropje witloof, 3 wortels, een selder, 3 prei's, 5 kiwi's, 4 eieren, 6 ajuinen, één appel, 10 spruitjes ... enz.
                    Wil ik dit allemaal appart verpakken, geen probleem, keuze uit 2 of 3 verschillende bruine papieren zakjes.
                    Toegegeven, aan de kassa duurt het net even iets langer, en het is iets duurder
                    Maar wij hoeven zelden iets weg te gooien.
                    mvg,
                    Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
                      Wij kopen steeds in bulk
                      Dwz één kropje witloof, 3 wortels, een selder, 3 prei's, 5 kiwi's, 4 eieren, 6 ajuinen, één appel, 10 spruitjes ... enz.
                      Wil ik dit allemaal appart verpakken, geen probleem, keuze uit 2 of 3 verschillende bruine papieren zakjes.
                      Toegegeven, aan de kassa duurt het net even iets langer, en het is iets duurder
                      Maar wij hoeven zelden iets weg te gooien.
                      Probleem is de afval Ludo.
                      Waar blijf ik met afval van groenten, fruit enz. enz.
                      Van verse prei kan je niet alles in de soep draaien, of van ajuinen.
                      Dat spul (afval) is nat....
                      Ik moet dit dan 14 dagen in die "box" steken en o wee als daar één vlieg
                      bij kan he....
                      Dus ik kan niet anders dan voorgesneden groenten aanschaffen > geen afval.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Probleem is de afval Ludo.
                        Waar blijf ik met afval van groenten, fruit enz. enz.
                        Van verse prei kan je niet alles in de soep draaien, of van ajuinen.
                        Dat spul (afval) is nat....
                        Ik moet dit dan 14 dagen in die "box" steken en o wee als daar één vlieg
                        bij kan he....
                        Dus ik kan niet anders dan voorgesneden groenten aanschaffen > geen afval.
                        Composthoop?
                        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Composthoop?
                          Waar?

Ik zie hier nergens van die "hopen"...
                          (en ik kan redelijk ver kijken van op het terras van mijn appartement)

Normaal moet ik die afval veertien dagen bewaren.
                          En daar begint het al.
                          Moest ik echt alles toepassen (ik ben alleenstaand)....
                          Ja daar is een oplossing
                          Alles dumpen via het kleinste kamertje.
                          Als ik alles vooraf had geweten of ermee rekening gehouden
                          had ik me een shredder in de gootsteen voorzien zoals de Amerikanen dan doen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

appartement + compostbakding = regelmatig de bloempotten naar je buur smijten of je hebt grond te veel
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

Op een appartement kan je perfect composteren met een wormenbak of gemeenschappelijk met de andere bewoners.
                              En als je goed composteert dan heb je geen last van geurhinder!

Klik
                              Klik

Er zijn oplossingen, maar je moet ze willen gebruiken.
                              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Op een appartement kan je perfect composteren met een wormenbak of gemeenschappelijk met de andere bewoners.
                                En als je goed composteert dan heb je geen last van geurhinder!

Klik
                                Klik

Er zijn oplossingen, maar je moet ze willen gebruiken.
                                Ben ik het me eens.
                                Maar dan moet hier de A.V. het goedkeuren.
                                (niet de A.V. van BD )

2de zaak: hoe krijg ik compost daarna weg?
                                Dus als ik zo'n bak voor mezelf wil gebruiken.

We hebben een grote tuin (enkel gras met een haag rond) en zo'n bak
                                zou nog niet erg opvallen of storen.
                                Eventueel zouden onze buren (andere appartementsblok) de compost kunnen
                                gebruiken omdat die een tuin hebben met bloemen ed.
                                Maar dat gaan die nooit doen.
                                Dat wordt opgevat als dat zij ons vuil opruimen.... ben ik 100% zeker van.

In 20 jaar tijd heb ik hier zelden gft-afval gezien.
                                Dus ik vermoed dat iedereen hier zo zijn eigen oplossing heeft.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X