Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overnachten onderweg naar Z-Frankrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Overnachten onderweg naar Z-Frankrijk

Misschien dat iemand hier ons kan helpen.

Nu er hier sinds kort een baby rondspringt, hebben wij besloten om in augustus voor de eerste keer met de auto op reis te gaan ipv met het vliegtuig.

Onze reis gaat naar Saint-Christol-les-Alès (Languedoc-Roussillon, dép. Gard).
    Na wat twijfelen hebben wij besloten om wat vroeger te vertrekken en onderweg een nachtje uit te rusten in één of ander hotelletje.

Ik dacht om door te rijden tot in Lyon en daar ergens te overnachten.
    Kent er iemand een proper hotelletje voor 1 nacht.
    Vanuit Lyon zou het nog een 4 uurtjes rijden zijn.

Ik hoef geen jacuzzi, sauna..., maar ook geen kakkerlakken en andere beestjes.
    Het is juist om even een slaapje te doen en 's morgen weer fris verder te rijden naar onze bestemming.

Als er iemand een andere, betere plaats weet dan Lyon om een tussenstop te doen, mag je me die altijd meedelen.

Alvast merci beaucoup
    Mvg Tim

Re: Overnachten onderweg naar Z-Frankrijk

Dag Tim,

Je hebt onderweg Hotellekes genoeg... de zogenaamde Formule 1-hotels.
    Deze staan onderweg aangeduid om de zoveel kmters.
    Vorig jaar hebben we zelf net voor Lyon een Hotel genomen. Zeer goed en degelijk hoor. Het doet zelfs deugd om na een rit een goed bed te slapen.
    Je gaat gewoon van de snelweg en de hotel staat aangeduid. Naar de balie gaan en klaar is kees. snachts gaan meestal de poorten dicht van de parking.
    Ik heb vorig jaar zelfs mijn koersfiets in de auto laten liggen onder een deken weliswaar, maar is prima. De dag erna doorgereden en de eerstvolgende parking gestopt om te eten.

Tim W.
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Indien je tamelijk vroeg kunt aanzetten zou ik je toch aanraden wat verder te rijden dan Lyon zelf.
      Dan heb je de dag nadien iets meer tijd(ook al vertrek je dan hoogstwaarschijnlijk heel wat later) om vb via Valence, Privas, Vals-les-Bains je bestemming te bereiken....
      Indien je kort na de middag begint uit te kijken vind je vast je gading.
      Prettige reis!
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

Comment

Ik ga binnen 2 weken ook naar Zuid-Frankrijk, ook met de wagen. Ik ben van plan om 's avonds heel vroeg te gaan slapen en 's nachts te vertrekken.

Geen overnachtingen..en zoveel mogelijk doorrijden tenzij de kleine lastig begint te worden natuurlijk.
        Met een beetje geluk zijn we er dan in de namiddag en heb ik nog iets van mijn avond
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Er is een goed boek van Trotter met de Chambre d'hautes van Frankrijk.
          Zelf goede ervaringen mee.
          Canon 40D Canon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II

Comment

Alvast bedankt voor de tips.

@Destn:
            Dat was ook eerst ons plan.
            In de late avond vertrekken en in één ruk doorrijden.
            Maar om twee redenen gaan we het toch op ons gemakje doen:
            1: Zo kan Ella ook in een comfortabel bedje de nacht doorbrengen.
            2: Kan ik 's avond op de bestemming ook nog genieten van een lekker glaasje wijn...zonder in slaap te vallen

Bovendien hebben we tijd genoeg.
            Ik ben al in verlof van 20/07 en we moeten pas de 3 augustus op de bestemming zijn.
            Mvg Tim

Comment

Kijk hier eens http://www.camping-frankrijk.nl/overnachtenonderweg.asp.

Ben zelf niet weg van die Formule1, vind het van die kunststof kamers, niet zo'n fijne ervaring mee gehad.
              Wel effe opletten of ze een wel/niet afgesloten parkeerplaats hebben. Staat er wel bij vermeld.

Succes en fijne vakantie
              Last edited by Mullie; 1 juli 2008, 07:19.

Comment

Hier vind je linken naar alle keten-hotels in Europa. http://www.eurapart.com/budget.html
                Formule 1 is echt basic (toilet op de gang), de Balladins en Villages Hotels zijn beter en bieden meer comfort voor een 10-tal euro's meer. Ideaal voor één nachtje.
                Ik vind doorrijden in 1 keer niet echt een goede aanbeveling, het is zeer vermoeiend en stresserend. Met een tussenstop onderweg begin je veel ontspannender aan je vakantie.
                En 's nachts rijden is misschien plezant het eerste uur, maar bij het krieken van de dag krijg je ongetwijfeld een klopje en worden de kilometers lastig en zwaar.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Die F1 hotelletjes zijn inderdaad prima. Simpel, geen luxe, maar goedkoop en proper. En ze zitten overal.

Comment

Elk zijn idee over comfort natuurlijk, persoonlijk hou ik er niet van om de kamer te moeten verlaten voor een toilet op de gang, dat was zo bij mijn eerste en tevens laatste ervaring met Formule 1 (plus jamais), verder herinner ik me nog dat het er loeiend hete kamers waren. Formule 1
                    Zoek een Campanile of een Ibis, paar % meer maar stukken comfortabeler.

Comment

Waarom langs Lyon, en niet via Clermont-Ferrand?

Vorig jaar hebben wij een overnachting gemaakt in Issoire, net voorbij Clermont-Ferrand, om daags nadien door te rijden naar Spanje.

Dit jaar hetzelfde hotelletje geboekt, om naar Carcassonne te rijden...

Kamer is basic, met toilet en douche. En er kan nét gepast een kinderbedje staan op de kamer. Ontbijt valt mee, maar hebben wel al beter gehad.
                      Het hotel ligt pal naast de autosnelweg, maar geen last gehad van het verkeer. In de buurt een carrefour, mac donalds, steak house.

Ligt op exact 800 km van Lochristi

gr,
                      Kristof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
                        Waarom langs Lyon, en niet via Clermont-Ferrand?
                        Wij hebben een villa in de Languedoc (Paulhan, nabij Pézenas), en inderdaad dat is de kortste weg. Tenminste; als kmeirlaen bedoelt; via de Autoroute de l'Arbre. Dit is de weg die ik neem. Het is niet alleen de snelste maar ook DE GOEDKOOPSTE!

- Ik ben van Ninove, dus eerst gaat het naar Edingen en dan de E429 naar Lille. Da's een eerste tip als je ook van die kanten zou zijn; E429 = leeg, propere baan, en geen overijverige flikken. Aan Wallonië zijn weldegelijk ook goede kanten.

- Naar Parijs is een no-brainer; de A1. Jammer: ook dokken. Kost tamelijk veel.

- Dan nemen we de "Francilienne". Dat is de buitenste ring rond Parijs. Op kaart lijkt het een onmogelijk moeilijke weg, maar in de praktijk is het gewoon; afrit "Marne La Vallée" nemen aan Charles De Gaulle, en dan gewoon dus "Marne La Vallée" blijven volgen. Piece of cake.

- En nu komt "el grande truco". Eenmaal aan de onderkant van Parijs, volg richting A6 (en dus niet A10). Eenmaal op de A6, neem de A77 ("Autoroute de l'Arbre"). Een spiksplinternieuw biljartlaken, en haast geen verkeer. En péage zeer goedkoop!

- Uiteindelijk, voorbij de Sancerre (officieel halfweg je reis), wordt dat een autoweg, en iets later zelfs gewone route Nationale. Van Nevers moet je naar Moulins, en van daar nar Gannat. Het lijkt veel tijdverlies, maar is het in feite niet; veel 4-vaksbaan (autoweg) stukken, soms ook 3-vaks.

- Nabij Gannat kan je de auostrade weer op, en dan is het in één trek de Mssif central door, de Millau brug over, en tot in de Languedoc.

Ik doe zo'n 9 uur over de 1015km.Maar toegegeven; we stoppen enkel voor toilet en evt om van "piloot" te wisselen. 3 stops van 15 minuten, zeg maar. De totale péage kost is iets boven de 30€ (Millau inbegrepen).

Als je dit in 2 stukken wil doen; nabij Sancerre of op dat stukje autoroute nationale: hotels genoeg!
                        http://www.theafricabug.com

Comment

Met al deze tips kom ik al een heel eind. Bedankt allen.

Waarom langs Lyon? Ik dacht dat de snelste manier was om naar de Gard te rijden.
                          Maar nu ga ik zeker ook de optie van Kristof en Jochen eens bekijken
                          Mvg Tim

Comment

Als'k weinig verkeer verwacht ga'k altijd langs Lyon. Lyon of Dijon zijn dan mogelijke overnachtingsplaatsen... In frankrijk kan je je reservatie annuleren tot 18h00 op de dag van aankomst (kostenloos). Je kan dus nu reeds een ibis of zo reserveren en als je ziet dat het te vlot gaat gewoon de reservatie annuleren en doorrijden
                            ---
                            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Een heel goeie site is ook
                              HTML-code:
                              http://www.logis-de-france.fr/nl/index.htm
                              . Veelal kleine hotelletjes met een goeie plaatselijke keuken. Iets duurder dan de Formule1, maar zo maak je van de reis zelf ook al een beetje vakantie..

Comment

Working...
                              X