Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Weet niet of je aanspraak kan maken op de verzekering.
Toch even informeren naar de verzekeringen bij je ouders voor zo iets, is daar gebeurt dus.
Is een zeer spijtige zaak, maar ongelukken gebeuren nou eenmaal.
Hoop dat het met uw tikker al wat beter gaat want ik kan mij inbeelden dat je hart en slag overgeslagen is
Toch veel sterkte en moet toegeven alhoewel het spijtig is zeer mooie foto's
PS dit is nou wel extreem om zo je sensor te kuisen
Weet niet of je aanspraak kan maken op de verzekering.
Toch even informeren naar de verzekeringen bij je ouders voor zo iets, is daar gebeurt dus.
Is een zeer spijtige zaak, maar ongelukken gebeuren nou eenmaal.
Hoop dat het met uw tikker al wat beter gaat want ik kan mij inbeelden dat je hart en slag overgeslagen is
Toch veel sterkte en moet toegeven alhoewel het spijtig is zeer mooie foto's
PS dit is nou wel extreem om zo je sensor te kuisen
Ik zie hem inderdaad nog altijd vallen, maar heb gelukkig nog geen nachtmerries.
Mijn vrouw heeft eens gebeld naar de verzekering. Mijn ouders moeten contact opnemen. Er moet dan een onafhankelijk persoon vaststellen dat hij wel effectief kapot is. Dan moeten de facturen enzo opgestuurd worden. Dan moet nog een expert van hun langskomen en dan zullen ze bekijken wat er eventueel uitbetaald kan worden.
PS: ik wou de "Super Steady Shot" eens testen, maar verwarde stops met verdiepingen
Een camera op het raamkozijn leggen (en dan nog op de tiende verdieping) is zeer onverantwoord.
Daarom krijg je van mij geen medeleven voor het overlijden van je camera en lens.
Ik zou niet in je schoenen willen staan als je A700 op het hoofd van iemand was gevallen.
"Sorry mevrouw, ik kan er niets aan doen dat uw man dood is. Het was de schuld van de wind".
Weet je ondertussen al waarvoor een camerariem dient ?
Hopelijk houdt de persoon die de A700 bijna op zijn hoofd kreeg er geen trauma of fobie aan over.
Ikzelf loop al 15 jaar niet meer langs de gevel van hoge gebouwen. Tijdens een verlof in Spanje wierpen een stel dronken jongeren vanop de achtste verdieping een metalen stoel naar beneden. Hij viel 2 meter voor me neer.
(aan hun balkon wapperde een oranje vlag)
Een camera op het raamkozijn leggen (en dan nog op de tiende verdieping) is zeer onverantwoord.
Daarom krijg je van mij geen medeleven voor het overlijden van je camera en lens.
Ik zou niet in je schoenen willen staan als je A700 op het hoofd van iemand was gevallen.
"Sorry mevrouw, ik kan er niets aan doen dat uw man dood is. Het was de schuld van de wind".
Weet je ondertussen al waarvoor een camerariem dient ?
Hopelijk houdt de persoon die de A700 bijna op zijn hoofd kreeg er geen trauma of fobie aan over.
Ikzelf loop al 15 jaar niet meer langs de gevel van hoge gebouwen. Tijdens een verlof in Spanje wierpen een stel dronken jongeren vanop de achtste verdieping een metalen stoel naar beneden. Hij viel 2 meter voor me neer.
(aan hun balkon wapperde een oranje vlag)
Er is wel een wezenlijk verschil tussen moedwillig gooien en per ongeluk door een windstoot notabene laten vallen.
Ik vind je nogal streng voor TS, iedereen kan wel eens onoplettend zijn (ja ook jij, ja) en dan gebeuren er ongelukken.
Ben er zeker van dat TS dit niet meer zal tegenkomen
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Er is wel een wezenlijk verschil tussen moedwillig gooien en per ongeluk door een windstoot notabene laten vallen.
Ik vind je nogal streng voor TS, iedereen kan wel eens onoplettend zijn (ja ook jij, ja) en dan gebeuren er ongelukken.
Ben er zeker van dat TS dit niet meer zal tegenkomen
Ik geef je volledig gelijk. TS heeft dit zeker niet moedwillig gedaan. Voor een eventueel slachtoffer maakt het echter weinig uit of het gebeurd is door onoplettendheid,een windstoot, nalatigheid, roekeloosheid,dronkenschap of moedwilligheid.
Als je met een 500mm op de tiende verdieping fotografeert is dat waarschijnlijk niet om foto's binnen in de living te nemen. Een fototoestel kan altijd uit je handen glippen (zelfs op de begane grond),zeker met de gladde 500mm. Ik kan me niet voorstellen dat je de draagriem van rond je nek haalt om je toestel dan op het raamkozijn te leggen......Tja, onoplettendheid.
Het glas van de lens ziet er niet gebroken uit. De polis "glasbraak" zal hier niet toepasbaar zijn.
Mijn vrouw heeft eens gebeld naar de verzekering. Mijn ouders moeten contact opnemen. Er moet dan een onafhankelijk persoon vaststellen dat hij wel effectief kapot is. Dan moeten de facturen enzo opgestuurd worden. Dan moet nog een expert van hun langskomen en dan zullen ze bekijken wat er eventueel uitbetaald kan worden.
Dit kan ik nog wel volgen.
Maar kan iemand mij uitleggen welke fout je ouders gemaakt hebben waardoor hun familiale verzekering de schade (fototoestel) aan derden (jij dus) zou moeten betalen?
Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
BD0993BE Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250
Maar kan iemand mij uitleggen welke fout je ouders gemaakt hebben waardoor hun familiale verzekering de schade (fototoestel) aan derden (jij dus) zou moeten betalen?
ik volg, de kans is -zeer waarschijnlijk, en heel erg jammer voor jou- nihil dat ze ook maar één euro zullen terugbetalen, de fout ligt immers bij de fotograaf zelf...
ik volg, de kans is -zeer waarschijnlijk, en heel erg jammer voor jou- nihil dat ze ook maar één euro zullen terugbetalen, de fout ligt immers bij de fotograaf zelf...
een zeer spijtige zaak
Inderdaad afwachten. Het was m'n moeder die de 2de livingdeur opendeed en zo sloeg de venster dicht.
Je had beter verklaard dat een spelende kleuter je camera door de venster heeft gekieperd.
Ho, ho!
De tijd dat iedereen graag wou meehelpen aan een 'kleine' verzekeringsfraude en dat de verzekeringsmaatschappijen zonder al te veel nadenken of controleren 'kleine' dossiers betaalden, die tijd is lang voorbij, hoor!
Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
BD0993BE Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250
Ho, ho!
De tijd dat iedereen graag wou meehelpen aan een 'kleine' verzekeringsfraude en dat de verzekeringsmaatschappijen zonder al te veel nadenken of controleren 'kleine' dossiers betaalden, die tijd is lang voorbij, hoor!
Sorry,was vergeten een smiley achter mijn vorige posting te plaatsen.
Ikzelf ben vroeger door de verzekering vergoed voor een gebroken raam van een terrasdeur die dichtwaaide.
(polis brand,glasbraak,waterschade,stormschade enz).
Net zoals bij TS was de wind ook oorzaak van de schade.(alhoewel er geen storm was)
Comment