Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleempje ontvangst TV Vlaanderen via satteliet...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleempje ontvangst TV Vlaanderen via satteliet...

Hallo,

Na het issue in 'multisattelietontvanger van even geleden, is het mijn beurt om een vraagje te stellen aangaande satteliettv...
    Ik heb een schotel uitgelijnd op Astra1 om TV Vlaanderen te ontvangen en dat lukt bijzonder goed. Wat is dan het probleem?
    De ontvanger heeft een dubbele uitgang om in twee kamers met twee decoders naar verschillende zenders te kijken. De twee kabels die uit de dubbele ontvanger komen zijn ook nog op een splitter gezet die de twee signalen naar respectievelijk 2 en 3 kamers doorsturen. Zo kan ik in 5 kamers TV Vlaanderen kijken, met de mogelijheid om in bepaalde kamers een verschillende zender te nemen.
    In elke kamer komt zeer goed signaal binnen, op één voorwaarde echter, dat de decoder in de keuken aanstaat... Wanneer dat niet het geval is, krijg ik in geen enkele andere kamer signaal door? Hoe kan dat? Is die ene decoder de stroomvoorziening voor de LNB- ontvanger?
    Maar ik moet dus die decoder in de keuken aanzetten terwijl daar dan niemand naar kijkt, om in de andere kamers te kunnen kijken. Dit lijkt me niet normaal... Oplossingen?
    Hieronder vind je een opbouwschema...
    Alvast bedankt...

Last edited by Mysti; 29 mei 2008, 11:31.
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Working...
X