Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop videocamera om een trouw te filmen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop videocamera om een trouw te filmen

Eerst en vooral ik ken niets maar dan ook niets van videocamera's en heb jullie raad nodig

Ik zou graag een trouwfeest willen filmen in de beste beeldkwaliteit met een budget van max 700 euro. Wat raden jullie me dan aan? Liever geen geknoei met cassetjes ( de trouw is binnen twee weken dus de tijd begint te dringen)
    men andere vragen:

als ik een high definitioncamera koop en niet beschik over een blueray lezer of brander is dit dan niet nutteloos?

ik had de volgende camera in gedachten maar nergens is hier een review van te vinden, kunnen jullie me even op weg helpen JVC GZ-MG730

alvast bedankt

Re: aankoop videocamera om een trouw te filmen

Ik zou toch voor een high definition gaan.Echt enorm verschil.
    Je kan de files dan voorlopig enkel in HD op de pc bekijken,maar kan ze altijd omzetten naar DVD kwaliteit wat toch nog beter is dan de gewone mini DV kwaliteit denk ik.

Als je geen HD camera neemt zou ik toch voor een mini DV kiezen en niet voor een met DVD schijven.De mini dv beelden zijn nog niet gecompresseerd die van de DVD wel.

mir

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

ik veronderstel dat de kwaliteit van een opname op hard disk ook gecomprimeerd is met een daling van de kwaliteit maar de JVC die ik voorstelde is een hard disk camera met een sensor van 7 mpixel

geeft dus toch nog na compressie slechte beelden na branden op dvd ?

een andere vraag de meeste HD camera's hebben slechts een sensor van 1 a 2 megapixel, hoe komt het dan dat deze volgens jou een beter opnamebeeld genereren dan de JVC met een 7 megapixel sensor

Kan iemand me nu eens duidelijk maken welke van de twee de beste beelden genereerd want zie echt door het bos de bomen niet meer
      de jvc heeft een sensor van 7 mpixel de panasonic één van 2mpixel maar is een HD

Panasonic HDR-SD9 of de JVC GZ-MG730
      Last edited by ydq473; 25 mei 2008, 17:37. Reden: foutjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ydq473 Bekijk bericht
        ik veronderstel dat de kwaliteit van een opname op hard disk ook gecomprimeerd is met een daling van de kwaliteit maar de JVC die ik voorstelde is een hard disk camera met een sensor van 7 mpixel

geeft dus toch nog na compressie slechte beelden na branden op dvd ?

een andere vraag de meeste HD camera's hebben slechts een sensor van 1 a 2 megapixel, hoe komt het dan dat deze volgens jou een beter opnamebeeld genereren dan de JVC met een 7 megapixel sensor

Kan iemand me nu eens duidelijk maken welke van de twee de beste beelden genereerd want zie echt door het bos de bomen niet meer
        de jvc heeft een sensor van 7 mpixel de panasonic één van 2mpixel maar is een HD

Panasonic HDR-SD9 of de JVC GZ-MG730
        Met mijn bescheiden verstand... denk ik dat een massa pixels nooit de kwaliteit bepalen wel een GROTE sensor.
        Dit geldt ook zo in de fotografie.
        Stel je voor: miljoenen pixels samen op een kleine sensor.
        Die pixels zijn heel klein.
        Dit verklaart ook de mindere kwaliteit vooral in termen van ruis en dynamisch bereik.
        Neem het zelfde aantal pixels op een grote sensor.
        Die pixels zijn dat groter.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Panasonic HDC-SD5 of Panasonic HDC-SD7 (niet in Europa verkrijgbaar, heb hem via Ebay UK gekocht, pistoolgrip & FULL HD).
          Je kan achteraf de beelden op je pc van .mts (high definition) naar dvd-formaat omzetten (wat normaal niet de bedoeling is, maar voorlopig wel daar bluerays nog te duur zijn).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
            Panasonic HDC-SD5 of Panasonic HDC-SD7 (niet in Europa verkrijgbaar, heb hem via Ebay UK gekocht, pistoolgrip & FULL HD).
            Je kan achteraf de beelden op je pc van .mts (high definition) naar dvd-formaat omzetten (wat normaal niet de bedoeling is, maar voorlopig wel daar bluerays nog te duur zijn).
            dus je zegt ook dat men momenteel nog niet veel heeft aan high definition videocamera's dus lijkt me de JVC de beste keuze niet?

Wat kan ik het beste kopen met een budget van ongeveer 700 euro??
            Ik wil de beste beeldkwaliteit is tape als opslag dan niet het beste?
            wat vinden jullie van de NV-GS330 van Panasonic, zal deze een goed beeld geven?
            Last edited by ydq473; 25 mei 2008, 20:20.

Comment

Goedenavond,

Effe mijn mening te kennen geven in zoverre ik er verstand van heb
              Ik heb een tijdje terug een Sony DVD 403 gekocht voor mijn vriendin en daar
              dan ook een serieus aantal videos mee gemaakt in verschillende omstandigheden,
              waaronder ook een trouwpartij... en tot mijn grote spijt moet ik bekennen dat
              de beeldkwaliteit ondermaats is over heel de lijn
              Ik heb me nadien in een kleine winkel met "professionele" verkopers geïnformeerd
              aangaande de povere beeldkwaliteit.
              Dit ligt aan het feit dat de camera de beelden moet opnemen en meteen
              comprimeren voor ze weggeschreven worden op de mini-DVD, dit vraagt vrij
              veel werk en rekenvermogen van zo'n klein toestel en dit gaat ten koste van
              de beeldkwaliteit.
              Verder is er ook nog een probleem als je later wil gaan monteren... dit gaat dan
              weer es gepaard met kwaliteitsverlies...dus... veel kwaliteit blijft er niet meer over
              Daarom heb ik me nu een Panasonic NV-GS 500 aangeschaft, deze werkt met
              mini-DV tapes, dit is ietsje onhandiger (volgens sommigen), maar... de beeld-
              kwaliteit is absoluut niet te vergelijken, dag en nacht verschil tussen de Sony DVD
              en de Panasonic en dit in het voordeel van de NV-GS 500
              Wel is het zo dat je om de beelden achteraf te bewerken op pc moet beschikken
              over een grote HD en serieus wat rekenvermogen... of... heel veel geduld
              Kijk eens op www.tweakers.net voor een goede prijs
              Groetjes en succes bij je keuze,

Peter

Comment

Ja, met zo'n budget zou ik er eentje gaan huren, zo'n dikke Sony ofzo.

Moet lukken.

Wat is er belangrijker, de beeldkwaliteit of dat je achter er nog een videocamera aan overhoudt?

Dave
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Ja, met zo'n budget zou ik er eentje gaan huren, zo'n dikke Sony ofzo.

Moet lukken.

Wat is er belangrijker, de beeldkwaliteit of dat je achter er nog een videocamera aan overhoudt?

Dave
                  Ben ik helemaal mee eens.
                  Sony HDR-FX7
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Voorlopig niet, maar op korte termijn zullen de blueray spelers wel zakken in prijs daar hd-dvd formaat voorbij is.

Zou toch voor een high-defintion gaan, mijn Panasonic HDC-SD7 werkt lekker op een SD geheugenkaartje (2GB meegeleverd - kan 1u op wat lang is)
                    Prijs was ook rond de €700 (nieuw van Ebay UK, verkoper importeerde vanuit Japan, zonder importtax)

dus je zegt ook dat men momenteel nog niet veel heeft aan high definition videocamera's dus lijkt me de JVC de beste keuze niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter238 Bekijk bericht
                      Goedenavond,

Effe mijn mening te kennen geven in zoverre ik er verstand van heb
                      Ik heb een tijdje terug een Sony DVD 403 gekocht voor mijn vriendin en daar
                      dan ook een serieus aantal videos mee gemaakt in verschillende omstandigheden,
                      waaronder ook een trouwpartij... en tot mijn grote spijt moet ik bekennen dat
                      de beeldkwaliteit ondermaats is over heel de lijn
                      Ik heb me nadien in een kleine winkel met "professionele" verkopers geïnformeerd
                      aangaande de povere beeldkwaliteit.
                      Dit ligt aan het feit dat de camera de beelden moet opnemen en meteen
                      comprimeren voor ze weggeschreven worden op de mini-DVD, dit vraagt vrij
                      veel werk en rekenvermogen van zo'n klein toestel en dit gaat ten koste van
                      de beeldkwaliteit.
                      Verder is er ook nog een probleem als je later wil gaan monteren... dit gaat dan
                      weer es gepaard met kwaliteitsverlies...dus... veel kwaliteit blijft er niet meer over
                      Daarom heb ik me nu een Panasonic NV-GS 500 aangeschaft, deze werkt met
                      mini-DV tapes, dit is ietsje onhandiger (volgens sommigen), maar... de beeld-
                      kwaliteit is absoluut niet te vergelijken, dag en nacht verschil tussen de Sony DVD
                      en de Panasonic en dit in het voordeel van de NV-GS 500
                      Wel is het zo dat je om de beelden achteraf te bewerken op pc moet beschikken
                      over een grote HD en serieus wat rekenvermogen... of... heel veel geduld
                      Kijk eens op www.tweakers.net voor een goede prijs
                      Groetjes en succes bij je keuze,

Peter
                      Heb ook de Panasonic NV-GS 500 en uiterst tevreden! Mis enkel een aansluiting voor koptelefoon of oortje...
                      Goede beeldkwaliteit en gemakkelijk bewerkbaar
                      Hier vind je nog heel wat informatie http://www.videomontageforum.nl/foru.../forum_summary
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

Comment

700 euro - high definition - beste kwaliteit .. en dat moet allemaal met één toestel

voor 700 euro koop je een low end high definition camera, maar je zal nog een stevig uit de voeten gewassen PC nodig hebben om die te bewerken .. ga maar voor een quad core met veel ram en snelle harde schijven.

een miniDV camera met 3 grote CCD's zal mogelijks al beter beeld geven dan een low end High Definition camera, en zal zeker naar montage toe veel minder problemen stellen.

in het budget segment High Definition camera's had Canon wel een leuk toestel dat goed scoorde in de testen.

Comment

ik weet het, dit onderwerp is al van een tijdje geleden.Maar als ik google vind ik niets die recent is...

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe videocamera.Liefst HD en de beste prijs/kwaliteit.
                          Er zijn zoveel merken en modellen.
                          wat mij in het oog springt :
                          sony Sony HDR xc105E
                          Panasonic HDC-SD9
                          .....en zo nog vele anderen

heeft misschien dit model of een ander, volgens jou beter model;?
                          laat van je horen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje Bekijk bericht
                            ik weet het, dit onderwerp is al van een tijdje geleden.Maar als ik google vind ik niets die recent is...

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe videocamera.Liefst HD en de beste prijs/kwaliteit.
                            Er zijn zoveel merken en modellen.
                            wat mij in het oog springt :
                            sony Sony HDR xc105E
                            Panasonic HDC-SD9
                            .....en zo nog vele anderen

heeft misschien dit model of een ander, volgens jou beter model;?
                            laat van je horen!!
                            Ik heb een Canon HV30. Ik heb tape gekozen omdat je dan filmt volgens de HDV standaard die toch al goed ingeburgerd is en waarvoor je makkelijk software kan vinden. Met HD op hardeschijf of solid state heb ik geen ervaring, maar de compressie is hoger dus veronderstel ik dat tape nog steeds de beste kwaliteit geeft en het makkelijkst te editten is. Ik denk ook dat software om AVCHD (= HD op geheugenkaart of hardeschijf) te editten nog schaars is maar ik kan me vergissen.
                            Op dit moment zou ik nog voor tape kiezen, volgend jaar liggen de kaarten waarschijnlijk weer anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fry Bekijk bericht
                              Ik heb een Canon HV30. Ik heb tape gekozen omdat je dan filmt volgens de HDV standaard die toch al goed ingeburgerd is en waarvoor je makkelijk software kan vinden. Met HD op hardeschijf of solid state heb ik geen ervaring, maar de compressie is hoger dus veronderstel ik dat tape nog steeds de beste kwaliteit geeft en het makkelijkst te editten is. Ik denk ook dat software om AVCHD (= HD op geheugenkaart of hardeschijf) te editten nog schaars is maar ik kan me vergissen.
                              Op dit moment zou ik nog voor tape kiezen, volgend jaar liggen de kaarten waarschijnlijk weer anders.
                              Zowel met HDV als met AVCHD en verwante codecs kies je best voor een tussenformaat als CineForm of Apple ProRes. Dat scheelt wat in je NLE.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Working...
                              X