Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Office 2007 bestanden kopiëren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Office 2007 bestanden kopiëren

Mijn kapper heeft een nieuwe notebook 12" met WinXP en een desktop met eveneens XP.
    Op beide PC's draait hij Office 2007. Ik heb al zijn bestanden overgezet via het netwerk tussen die 2 PC's.
    Twee mappen met bestanden stonden gewoon op het bureaublad van de desktop en heb ik onder "Mijn documenten" gezet. Vervolgens ook op een USB stick gezet en op de notebook gekopiëerd.
    De Word en Excel documenten openen niet op de notebook, Publisher documenten wel.
    Als ik op één van de bestanden klik opent Word of Excel en krijg ik een leeg blad.
    Er zitten geen beveiligingen op de bestanden. De bestanden zijn allemaal enkele tientallen KB groot en dat lijkt me verdacht.
    De documenten zitten op de desktop onder "Gebruiker". Op de notebook is die gebruiker "Frank". Heeft het daar iets mee te maken ? Alhoewel, Publisher documenten openen wel.

Wie heeft er enig idee wat er hier fout loopt ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Office 2007 bestanden kopiëren

Je hebt die op een USB stick staan? Als je ze van daarop probeert te openen op de originele PC, wat geeft het dan?
    Door op een document te klikken en zo Word te openen of door Word te starten en dan via het menu openen ... geeft dit hetzelfde resultaat?
    Hoe groot zijn de documenten op de originele locatie?
    Dat de documenten allen enkele tientallen kB groot zijn maakt niet veel uit, ik heb hier documenten genoeg van +- 20 kB.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      De documenten zitten op de desktop onder "Gebruiker". Op de notebook is die gebruiker "Frank". Heeft het daar iets mee te maken ? Alhoewel, Publisher documenten openen wel.

Wie heeft er enig idee wat er hier fout loopt ?
      Nope, gebruiker maakt niet uit. Heb op 't eerste zicht ook niet direct een idee, dan maar deductie.

Lijkt me wel iets van de 'source pc' te zijn dan. Aangezien die bestanden zo'n vreemde grootte hebben. Heb je eventueel een 3de pc bij de hand?
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Nope, gebruiker maakt niet uit. Heb op 't eerste zicht ook niet direct een idee, dan maar deductie.
        Of er zouden NTFS restricties moeten zijn waardoor hij geen eigenaar van de documenten is ... maar dan zou er eerder een melding komen. Dus bijna uit te sluiten.
        Aangezien die bestanden zo'n vreemde grootte hebben.
        Wat vind jij daar vreemd aan? Toch niet per definitie verkeerd ... al kan het natuurlijk.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Of er zouden NTFS restricties moeten zijn waardoor hij geen eigenaar van de documenten is ... maar dan zou er eerder een melding komen. Dus bijna uit te sluiten.
          Wat vind jij daar vreemd aan? Toch niet per definitie verkeerd ... al kan het natuurlijk.
          Bij NTFS permissies ga je melding krijgen à la 'access denied' of iets in die trent.

Jah, wat die grootte betreft kun je enkel maar vergelijken met de originele bestanden op de pc waarop het wel werkt eh. Dus dat blijft gissen.

Feit is dat Office 2K7 by design veel kleinere bestanden aanmaakt dan office 2K3 en vroeger.
          Office 2K7 bestanden kun je volgens mij ook openen in Openoffice aangezien XML? Kan zijn dat ik hier de bal mis sla.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ben even teruggekeerd bij mijn kapper.

De betreffende documenten op een stick gezet. Op de desktop kon ik van de stick de documenten openen.
            Stick in de notebook geplaatst en ook dan kon ik de documenten vanaf de stick openen.
            Vooraleer alles nog eens over te zetten op de HD in de notebook toch maar eens geklikt op een bestand dat al van gisteren op die HD stond: opent probleemloos.
            Nog een aantal bestanden geopend zonder het minste probleem.
            Toch maar stick verwijderd en nog eens geprobeerd vanaf HD: werkt perfect.
            Nu ja, verder niet over nadenken zeker ???

Toch bedankt Verseg en Destn om even mee te denken.

Comment

Je klinkt als een onwetende user nu..

Oh, en nu werkt het plotseling. Ik zweer het daarnet werkte het niet. 't Is omdat jij hier staat zeker?

Comment

Je klinkt als een onwetende user nu..

Oh, en nu werkt het plotseling. Ik zweer het daarnet werkte het niet. 't Is omdat jij hier staat zeker?

Tja, ik kan toch maar vertellen wat gebeurde: via een stick bestanden overgezet en dan bij openen op de notebook een mooi wit blad. Vanmorgen aanklikken en het werkt wel.
                Na zoveel jaar bezig zijn met PC 's is dat wel heel vreemd en ik heb er geen verklaring voor, maar ik breek er mijn hoofd ook niet meer over.

Comment

relax!!!

't Is trouwens mijn feestdag vandaag
                  Vrijdag beleeft de jaarlijkse System Administrator Appreciation Day zijn tweede lustrum. Computergebruikers kunnen op deze laatste vrijdag van juli hun systeembeheerder alweer voor het tiende jaar op rij bedanken voor zijn of haar inzet.

Comment

relax!!!

't Is trouwens mijn feestdag vandaag
                    Proficiat ! Hou het een beetje deftig hé

Comment

Working...
                    X