Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaatsen eerste foto's ter beoordeling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Plaatsen eerste foto's ter beoordeling

Beste allen,

Ik weet niet of dit de goede locatie is voor deze vraag maar met de tutorial kom ik er niet echt uit.

Qua fotografie ... no problemo... qua hoe zet ik een foto op dit forum ?? via url's ftp webomgevingen uuuuuuuh .... voor computerkunde haal ik helaas een dikke onvoldoende

Is er een mogelijkheid om gewoon vanuit je explorer vanaf je vaste harde schijf een foto op dit forum te plaatsen zodat ik ook eens wat foto's kan plaatsen ter beoordeling. Dit is ook het enige wat ik kan vrees ik

Thanks voor de help

Re: Plaatsen eerste foto's ter beoordeling

Laat eens weten waar je woont.
    Misschien woont er wel een BD-er in je buurt, die je op weg wil helpen.

Het topic wordt naar chit-chat verhuisd.

Comment

Misschien dat deze tip je verder kan helpen?

Comment

Beste quintygirl,

Een foto vanaf je harde schrijf is helemaal onmogelijk.

Je zal een account moeten openen bij een "online foto web album".
        Enkele van deze vindt je HIER

Deze link zal je toch verder kunne helpen.

In het Test forum kan je proberen of het lukt . Je kan er ook vele nuttige tips vinden.

Succes

Skitch
        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Beste Quintygirl,

Dit is een stukje van de welkoms-Email die ik toegestuurd kreeg toen ik mij als lid registreerde hier. Blijkbaar is imageshack ook een goede oplossing. ik hoop dat je er wat aan hebt

Allereerst maar het plaatsen van een foto:

Waaraan een foto moet voldoen vind je hier.

Een normale foto is vele malen groter dan de 900 pixels die hier genoemd zijn.
          Je moet dus je foto gaan verkleinen en daarbij moet je rekening houden dat de kwaliteit gewaarborgd blijft.
          Als een foto verkleind wordt, om bv. op het forum te plaatsen, moet er wel weer een onscherpmasker toegepast worden om hem ook weer scherp te krijgen.
          Het is daarom handig hiervoor een goed programma te gebruiken (verkleinen en verscherpen). De meeste hier op het forum gebruiken BDSizer. Dit een gratis programma, onder Windows, en dat kun je hier vinden.

De instelling voor BDSizer is afhankelijk van je foto.
          Een goede instelling zou kunnen zijn.

ReSize longest Side to 900 pixels
          Lanczos3
          Sharpen aan vinken 20%

Save size 300 kb
          Keep exif aanvinken.

Nadat de foto verkleind is tot 900 pixels, kun je deze op het forum plaatsen.
          Ik zou zeggen probeer het eens uit, kost ja geen geld.

Alvorens de foto daadwerkelijk te plaatsen lees a.u.b. nog eens de forumregels goed door, dit voorkomt veel frustraties bij de leden maar ook vooral bij u zelf.

Het plaatsen van de foto.
          Velen hier plaatsen hun foto’s op http://imageshack.us/ dit is ook gratis.

Je hoef je daar niet te registreren.
          Het werkt als volg:
          Je zorg dat upload aangevinkt is, daarna bladeren naar de foto die je wilt hosten dubbel aanklikken.
          Vervolgens ga je naar de knop hosten wanneer dit gebeurd is scrol je naar beneden tot je de regel Hotlink voor forum 1 ziet.
          Even het vinkje weghalen bij Include details en vervolgens deze regel Hotlink voor forum 1 in zijn geheel kopiëren en daarna plakken in je topic.
          Dit is alles.

Comment

Bedankt voor jullie hulp en reacties.

Ik begin het idee te krijgen hoe het zou moeten werken.

Nu de praktijk nog

Uiteindelijk kom ik er wel !

Comment

Working...
            X