Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon De Uitdaging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon De Uitdaging

bij portret is het gewoon ronduit zielig hoe slecht de foto's daar over het algemeen zijn... top 10 daarstraks eens bekeken en ik moet zeggen daarmee is zowat alles gezegd over de volledige categorie... ik had toch wel veel beter varwacht daar maar goed.
    marketing is het enige dat telt hier...
    jammer maar helaas
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
      Ja, bij sport zitten zeker een paar mooie. Maar die twee benen? 'k weet nie..is dat nu echt een top-10 foto?

Het mooist van al vind ik eigenlijk nog de website zelf, heel makkelijk om snel foto's door te nemen Misschien en ideetje voor hier..?
      Als je een beetje beter kijkt dan zijn het niet alleen maar 2 benen maar voornamelijk de golfslag en dan nog met bal die het hem doen.

Ik fotografeer voornamelijk badminton en daar is het al supermoeilijk om alles (speler, racket en shuttle) in hetzelfde beeld te hebben dus ik vermoed dat het hier met de golfslag misschien nog wel moeilijker was.

Mvg

Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
        Als je een beetje beter kijkt dan zijn het niet alleen maar 2 benen maar voornamelijk de golfslag en dan nog met bal die het hem doen.

Ik fotografeer voornamelijk badminton en daar is het al supermoeilijk om alles (speler, racket en shuttle) in hetzelfde beeld te hebben dus ik vermoed dat het hier met de golfslag misschien nog wel moeilijker was.

Mvg

Steven
        Die doen het écht niet voor mij.. Das gewoon op de juiste moment afgedrukt, niet meer niet minder.

Comment

Mvg

Steven
          Ja, ik zie ook wel dat er meer op staat dan alleen die twee (overigens mooie) benen Ik vind gewoon de compositie niet zo geslaagd. En ook komt de golfclub zelf nogal statisch over. Ik mis de 'schwung', de 'swieper' Misschien dat een iets langere sluitertijd een beter effect had gegeven. Al weet ik natuurlijk ook wel dat sportfoto's niet altijd van de makkelijkste zijn. Ik vind het gewoon geen topper. Dat wil niet zeggen dat IK het beter kan, maar het kan wel beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Die doen het écht niet voor mij.. Das gewoon op de juiste moment afgedrukt, niet meer niet minder.
            Ik denk wel dat dit juist het belangrijkste is bij sportfotografie. Je kunt natuurlijk ook gewoon selecteren uit de duizend gemaakte foto's uit de continuous reeks.

Je kunt je denk ik op dat moment niet echt bezig houden met compositie.

Persoonlijk vond ik het idee wel goed gevonden en misschien kan die dan technisch gezien minder zijn, het idee erachter vond ik best leuk gevonden.

Maar ja, zoals altijd (gelukkig maar): smaken verschillen.

Mvg

Steven

Comment

@Steven
              Een sportfoto die mij wél kan smaken:

Compo, actie, belichting, ..
              Alles klopt imo
              Het zijn, imo, deze platen waar je kunt zien als je met een beginneling of een pro temaken hebt!

Comment

Neem nu die foto van die auto in het zand . Droevig !!!
                Totaal geen actie , geen opstuivend zand , niets . Precies alsof men een speelgoedautootje in een zandbak heeft gezet en dan maar een foto nemen .
                Ik heb het in een eerdere mail aangehaald : Eurovisie Songfestival toestanden .

Comment

Als ik de 'top 10' foto's bekijk, ben ik nu erg blij dat mijn inzending er niet tussen staat...
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    @Steven
                    Een sportfoto die mij wél kan smaken:

Compo, actie, belichting, ..
                    Alles klopt imo
                    Het zijn, imo, deze platen waar je kunt zien als je met een beginneling of een pro temaken hebt!
                    Mooie foto inderdaad maar heb serieus de indruk (zoals bij die schaakfoto) dat het hier om een 'gemaakte' foto gaat oftewel in scene gezet.

Ben al veel bij beachvolleybal geweest maar ik heb nog nooit een fotograaf op die positie weten liggen om een foto te maken.

Ik vind dit dus eigenlijk geen sportfoto maar eerder modellenwerk.

Mvg

Comment

Nu ja, ik vind de sportcategorie in elk geval de sterkste.
                      Die man op de paardenraces is
                      Mvg Tim

Comment

Mooie foto inderdaad maar heb serieus de indruk (zoals bij die schaakfoto) dat het hier om een 'gemaakte' foto gaat oftewel in scene gezet.

Ben al veel bij beachvolleybal geweest maar ik heb nog nooit een fotograaf op die positie weten liggen om een foto te maken.

Ik vind dit dus eigenlijk geen sportfoto maar eerder modellenwerk.

Mvg
                        Ok, het is geen "live" foto, die waarschijnlijk in scène is gebracht. Maar geef mij dan liever een hof-foto zoals die van Paly onlangs (badminton-pluimpje).
                        Of de golf-foto goed is of niet valt niet over te discussiëren eigenlijk, smaken verschillen. Persoonlijk vind ik ze gewoon wat amateuristisch overkomen, maar dat wil misschien niks zeggen over de fotograaf.
                        Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                          Sommigen hebben waarschijnlijk de ganse familie (en/of de klas) opgetrommeld om te stemmen.
                          Sommigen hebben zelfs heel BD opgetrommeld om te stemmen .

Comment

Héhé, grappig toch, al die negatieve reacties nu de finalisten bekend zijn... Ik heb voor deze wedstrijd niet mijn kat,
                            maar een koe gestuurd, dus ook deelgenomen. Mijn foto staat niet bij de finalisten, maar moet ik daarom het concept
                            en de foto's van de geselecteerde deelnemers afkraken? Had jouw foto 1 van de 10 geweest, dan had de selectie wel
                            goed geweest waarschijnlijk, ook al was er dan maar 1 goeie bij en 9 slechte?
                            Komaan mensen, zo'n slechte verliezers zijn we toch niet hé.

De jury is altijd fout als ik niet als winnaar uit de bus kom...
                            De winnaars hebben altijd meer vrienden dan ik om te laten stemmen...
                            De winnende fotos zijn nooit beter dan de foto die ik instuurde...
                            ... enz... enz...

Om maar te zeggen dat ontevreden deelnemers misschien beter niet meedingen in de toekomst?
                            Last edited by yowan-kenobi; 22 mei 2008, 07:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                              Héhé, grappig toch, al die negatieve reacties nu de finalisten bekend zijn... Ik heb voor deze wedstrijd niet mijn kat,
                              maar een koe gestuurd, dus ook deelgenomen. Mijn foto staat niet bij de finalisten, maar moet ik daarom het concept
                              en de foto's van de geselecteerde deelnemers afkraken? Had jouw foto 1 van de 10 geweest, dan had de selectie wel
                              goed geweest waarschijnlijk, ook al was er dan maar 1 goeie bij en 9 slechte?
                              Komaan mensen, zo'n slechte verliezers zijn we toch niet hé.

De jury is altijd fout als ik niet als winnaar uit de bus kom...
                              De winnaars hebben altijd meer vrienden dan ik om te laten stemmen...
                              De winnende fotos zijn nooit beter dan de foto die ik instuurde...
                              ... enz... enz...

Om maar te zeggen dat ontevreden deelnemers misschien beter niet meedingen in de toekomst?
                              Thx, yowan-kenobi voor je reactie. Eindelijk een goede verliezer.

Ik heb geen koe gestuurd, wel mijn kat en ben heel blij om bij de top 10 te zijn.

Mvg Jasmine
                              Update12/05/10
                              BLOG
                              Leica M9/Fuji X 100s/phone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                                Goh, ik heb niet deelgenomen hoor, ik heb zelfs niet eens gekeken. Van zodra ik die posts hier op BD zag met "stem op mij" wist ik al hoe laat het was.

Comment

Working...
                                X