Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belgacom TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • belgacom TV

    hallo,gisteren eventjes de belgacom winkel binnen gesprongen ivm een factuur.Nadien vroeg men of ik interesse had voor belgacom TV.
    voor alle diensten"belgacom TV,adsl,gratis bellen met vaste lijn,enz.." kwam men op een bedrag uit van 59€ per maand.nu betaal ik gem. 75€ per maand voor telefoon en adsl.
    er werden alleen maar+ punten aangehaald,maar wie kan mij vertellen wat de -punten van belgacom TV zijn.

    alvast bedankt
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

  • #2
    Re: belgacom TV

    Heb hier thuis nu ongeveer 2 jaar BGC. Het enige echte nadeel vind ik, is dat het lang duurt om de decoder op te starten (bvb na stroomuitval). Als de stroom alleen uitvalt als je niet naar TV aan't kijken bent is er ntlk geen probleem

    Ik weet niet of je nog naar DVD/Video kan opnemen, maar ik heb de optie om naar de ingebouwde disk op te nemen (kan dus ook time-shifting )

    Bij deze decoder had ik last van hick-ups bij in het geluid wanneer ik een optische SPDIF kabel naar de home cinema gebruikte, gewone cinch geeft geen probleem... Of als je de speakers van de je tv gebruikt is er natuurlijk ook geen probleem

    De hier aangehaalde problemen kunnen natuurlijk wel gerelateerd zijn aan de decoder in kwestie. Mogelijk hebben de recentere modellen hier geen/minder last meer van...

    Best wel je decoder maandelijks eens herstarten (bvb bij't slapen gaan de stroom uittrekken en terug insteken). Die decoder zit natuurlijk vol software, en is dus gevoelig voor softwarebugs allerhande (zoals alle electronica de dag van vandaag )
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

    Comment


    • #3
      Re: belgacom TV

      Heb al gehoord dat je internet traag gaat als je TV aan staat.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: belgacom TV

        Met één decoder kan je in principe (voorlopig) slechts één prog tegelijkertijd bekijken/opnemen.

        Wil je bvb. naar een voetbalmatch kijken en tegelijk een docu opnemen op DVD recorder, dan moet je een tweede decoder aanschaffen.

        Belgacom heeft mij verteld dat hiervoor (later) een oplossing komt....

        Als je meer dan één TV wil aansturen, zelfde probleem natuurlijk!....

        Comment


        • #5
          Re: belgacom TV

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Heb al gehoord dat je internet traag gaat als je TV aan staat.
          Dat was zo in de begindagen... Nu blijf je constant de volle 4.6mbit hebben
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

          Comment


          • #6
            Re: belgacom TV

            Hangt er vanaf wat er kan op jouw lijn.
            Als Bcom kan wordt je modem op 9mbit of hoger gezet , je Internet krijgt dan zijn 4.6mbit en de rest gaat voor je Tv gebruikt worden.

            2 programma's tegelijk was een fysische beperking van de snelheid ... je lijn moet dan 2 simultane streams aankunnen. Van 't geen ik hoorde was zelfs op VDSL die mogelijkheid niet geactiveerd in de decoder om naar iets te kijken en het andere op te nemen met dezelfde decoder (alhoewel het viavia wel ging ... het ding draait linux en is aanpasbaar als je weet hoe)

            Collega van me merkt zelfs op 9mbit nog het effect als de TV opstaat , tot zijn grote ergernis.

            De modem (philips) is ook niet bepaald het beste op de markt qua performance & WiFi bereik en je zit er aan vast omwille van de TV functie.

            Zeker als je veel volume gebruikt om te internetten , is een alternatieve provider interessanter. 12 Gb bij Bcom & Telenet is toch wel heel weinig.

            Kijk anders eens rond op www.userbase.be, daar vind je veel info over de voor- en nadelen.

            bij mij persoonlijk komt die digitale TV er niet in. Ik zie geen toegevoegde waarde voor mij , alleen maar extra kost.
            Nikon D80 - AF-D 50 1.8 - AF-S 18-70 - AF-S 55-200VR - een goeie handleiding :-)

            Comment


            • #7
              Re: belgacom TV

              Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus weet niet of het 100% juist is. Misschien dat anderen kunnen zeggen of ik het juist heb?

              Maar wat ik er van begrijp is dat je maar 1 TV toestel kan aansluiten. Dit omdat de bandbreedte van het gewone ADSL niet groot genoeg is om met 2 TV's (en dus soieso 2 decoders, ben ik wel zeker van) tegelijkertijd TV te kijken.
              Dus jij beneden in de zetel, en je vriendin/kinderen boven op de kamer is uitgesloten.

              Bij Telenet kon dit wel, dacht ik.

              Verder weet ik ook niet of je de dingen die je opneemt ook op een ander toestel kan bekijken. vroeger een cassetteband nam je op op de recorder van de tv boven, en die kon je dan beneden, of bij iemand anders thuis bekijken. Zelfde met DVD recorders. Maar bij digitale tv (telenet en belgacom) kan je dit enkel bekijken op de tv waar je het hebt opgenomen.
              Maar ook hier ben ik niet 100% zeker van.

              iemand die zekerheid kan verschaffen?
              || Photography Blog ||

              Comment


              • #8
                Re: belgacom TV

                Meerdere decoders gaat indien je lijn meerdere simultane streams toestaat dacht ik. (maw : als ze snel genoeg is , adsl2+ of VDSL bijv)

                En dan is er ook nog iets met de activatie van die meerdere decoders dacht ik ... Kost dat niet extra per maand ? (hier ben ik niet zeker van ... Kan zijn dat ik verwar met TV Vlaanderen Digitaal)

                Telenet heeft gewoon meer bandbreedte 'liggen' op de kabel waardoor ze daar minder problemen mee hebben.

                Dat met opnemen is ergens logisch :
                Die decoder of digibox is een harddiskrecorder ... je neemt lokaal op de interne HD op. En aangezien er geen exportmogelijkheid is naar tape of DVD kan je 't niet meenemen.
                Nikon D80 - AF-D 50 1.8 - AF-S 18-70 - AF-S 55-200VR - een goeie handleiding :-)

                Comment


                • #9
                  Re: belgacom TV

                  Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                  Met één decoder kan je in principe (voorlopig) slechts één prog tegelijkertijd bekijken/opnemen.

                  Wil je bvb. naar een voetbalmatch kijken en tegelijk een docu opnemen op DVD recorder, dan moet je een tweede decoder aanschaffen.

                  Belgacom heeft mij verteld dat hiervoor (later) een oplossing komt....

                  Als je meer dan één TV wil aansturen, zelfde probleem natuurlijk!....
                  Dit is niet correct , je kan wel degelijk programma A opnemen en naar programma B kijken , zonder probleem, opnemen wel dmw de interne HD
                  Verder kun je zelfs een 2de decoder huren/kopen om je 2de tv aan te sluiten.
                  Ikzelf heb gehuurde decoders en al een geluk want heb al meermaals problemen gehad (vorige versie , de blauwe , sinds de omruiling naar het nieuwe 'zwarte' type geen enkel probleem meer)
                  Alleen maar lof over de service na verkoop , bv. probleem decoder => gewoon omruilen bij een belgacomshop , zonder kosten , zonder probleem
                  ***Ne kodak en ne zak...***

                  Comment


                  • #10
                    Re: belgacom TV

                    Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie Bekijk bericht
                    Dit is niet correct , je kan wel degelijk programma A opnemen en naar programma B kijken , zonder probleem, opnemen wel dmw de interne HD
                    Verder kun je zelfs een 2de decoder huren/kopen om je 2de tv aan te sluiten.
                    ... "niet correct" (?), .... maar ge bevestigt anders wél wat ik eerder schreef!...

                    Belgacom heeft mij zelf bevestigd dat voor mijn wensen (meerdere TV's, meerdere progs tegelijk bekijken/opnemen) ze (voorlopig) geen oplossing hebben (tenzij dus voor elke TV/DVD recorder een aparte decoder)....

                    Einde discussie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: belgacom TV

                      langs de andere kant

                      een tv heeft ook een decoder nodig voor dat analoog signaal
                      probeer zon coax maar een op een gewone monitor te steken..

                      hoeveel kost zo'n tweede decoder? lijkt me geen grote investering (tenzij je dan dubbel abonnementsgeld moet betalen )
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #12
                        Re: belgacom TV

                        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                        langs de andere kant

                        een tv heeft ook een decoder nodig voor dat analoog signaal
                        probeer zon coax maar een op een gewone monitor te steken..

                        hoeveel kost zo'n tweede decoder? lijkt me geen grote investering (tenzij je dan dubbel abonnementsgeld moet betalen )
                        3 TV's + 3 DVD-recorders = 6 decoders!...

                        Belgacom geeft zelf toe dat het - op dit ogenblik - enkel interessant is voor wie slechts één TV heeft en geen recorder die onafhankelijk naast TV moet kunnen lopen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: belgacom TV

                          Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                          3 TV's + 3 DVD-recorders = 6 decoders!...

                          Belgacom geeft zelf toe dat het - op dit ogenblik - enkel interessant is voor wie slechts één TV heeft en geen recorder die onafhankelijk naast TV moet kunnen lopen...


                          je begint met één

                          en even later een tweede..

                          6 verschillende, wat ben je van plan allemaal te zien en op te nemen
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: belgacom TV

                            Ik heb belgacom-tv even uitgetest en moest toen radio luisteren via de antenne of via internet.
                            Aangezien ik nogal een fervent radioluisteraar ben, was telenet voor mij een betere oplossing: radio via de kabel.
                            Geniet van foto's maken

                            Comment


                            • #15
                              Re: belgacom TV

                              Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                              ... "niet correct" (?), .... maar ge bevestigt anders wél wat ik eerder schreef!...

                              Belgacom heeft mij zelf bevestigd dat voor mijn wensen (meerdere TV's, meerdere progs tegelijk bekijken/opnemen) ze (voorlopig) geen oplossing hebben (tenzij dus voor elke TV/DVD recorder een aparte decoder)....

                              Einde discussie!
                              Niks einde discussie , leren lezen is een vereiste , je kunt perfect per decoder programma A bekijken en ondertussen programma B opnemen.
                              ***Ne kodak en ne zak...***

                              Comment

                              Working...
                              X