Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple iPod en FNAC garantie....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Apple iPod en FNAC garantie....

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Wel dan ben ik blij dat die wet stipuleert dat na 6 maanden de "bewijslast" bij de consument ligt.

    Uit welk "milieu" ik kom, is hier niet relevant. Ik ben geen verkoper, ik ben een "consument" zoals iedereen. Ik stel mij toch wel serieus vragen soms bij de manier waarop men "garantie" en dan meerbepaald omruilgaranties zoals bij Media Markt en Makro bestaan, misbruikt om een toestel te "ontlenen".

    Die twee jaar dient niet om u te garanderen dat men ervoor zorgt dat dat toestel voor u twee jaar gaat werken.
    Ondoordachte analyse, terwijl op het net heel wat interessantere schrijfels over dit onderwerp te vinden zijn:

    http://www.computerconsument.nl/page...p?redartID=240
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Apple iPod en FNAC garantie....

      Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
      Groovbird,

      Ik heb gewoon de indruk dat je vanalles insinueert en je goochelt met woorden, die geinterpreteerd worden zoals je wil. Wat is een fabricagefout?
      Je hebt een 1D Mark III, waar je veel geld voor betaald hebt. Ik veronderstel dat je er toch van uit gaat dat hij langer meegaat dan 6 maanden? Wat doe jij dan na 15 maanden als hij plots niets meer doet, zonder dat jij iets verkeerd hebt gedaan.

      Jammer, ik koop wel effe een nieuwe?
      Wel, dan laat ik hem herstellen. Wat kan er dan kapot gaan na 15 maanden? De sluiter. De batterij. De electronica zal niet zomaar kapot gaan hoor. Niets gaat "zomaar" kapot.

      Nu, ik heb gebeld ivm die AF herstelling. Dat gebeurt onder garantie, omdat het echt om een fabrikagefout gaat waar ze lang over gedaan hebben om dat te vinden. Ik heb er zelf geen last van gehad, en toch ga ik de herstelling laten uitvoeren. Anders is hij morgen wanneer ik hem tweedehands wil verkopen niks meer waard.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #18
        Re: Apple iPod en FNAC garantie....

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Ondoordachte analyse, terwijl op het net heel wat interessantere schrijfels over dit onderwerp te vinden zijn:

        http://www.computerconsument.nl/page...p?redartID=240
        A ha, en wat is dan de te verwachten "levensduur" van een iPod? Wie bepaalt dat? En waarom is mijn analyse ondoordacht, terwijl wat ik schrijf niet in tegenspraak is met het artikel dat u aanhaalt?

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #19
          Re: Apple iPod en FNAC garantie....

          Vanavond dus opnieuw langs de FNAC geweest met de nodige documenten onder de arm.

          Even op het afdelingshoofd moeten wachten. De documenten over de nieuwe garantiewetgeving moest hij niet zien. Die kende hij plots heel goed. Toen ging de paraplu open. Hij volgde enkel de bedrijfsrichtlijnen die hij van hogerhand kreeg. Hij kon hier verder geen beslissing in nemen.

          De man bezorgde me, plots heel vriendelijk, de naam en email van de nationale coördinator van de naverkoop dienst en van de nationaal directeur technische producten. Hij vroeg me een email te sturen en de situatie uit te leggen. Indien ik van hen akkoord krijg, zal hij me een nieuwe Ipod bezorgen.

          Wordt vervolgd.

          Comment

          Working...
          X