Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

incredimail versa vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: incredimail versa vista

Niemand zegt dat je je moet aanpassen, maar de wereld is groter dan je woonkamer he. En een jaar terug was die 8800GT best betaalbaar. De 8600 reeks was nog betaalbaarder, en die had die ondersteuning ook.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Niemand zegt dat je je moet aanpassen, maar de wereld is groter dan je woonkamer he. En een jaar terug was die 8800GT best betaalbaar. De 8600 reeks was nog betaalbaarder, en die had die ondersteuning ook.

Dave
      Juist en die 8600 heb ik hier als reserve.
      (Nvidia met 512 ram)
      De koeling (ventilator) maakt wel wat lawaai.
      Kaart is goed voor gewone pc-dingen maar niet erg geschikt om te gamen.

Heb nu de XFX 9500 GTX draaien "omdat" de XFX 7950 GT na één jaar
      de geest heeft gegeven.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Een jaar terug had je deze 8800 toch ook niet voor een appel en een ei.
        Mijn pc is ook zo goed als nieuw en zowel XP als Vista draaien hier goed.
        Ik wil hierbij ook gewoon aantonen of zeggen dat niet iedereen kan investeren
        om een nieuwe besturing direct "van dienst" te zijn he.
        De 8800 GT is nooit echt duur geweest (in tegenstelling tot de GTS en GTX, om van de Ultra nog te zwijgen).

Ik draai hier Vista op een 4 jaar oude PC : PIV 3GHz met 1 GB ram. En dat draait zonder problemen (ook Flight simulator 2004...).
        Aan de X ga ik me echt niet wagen ;-).

Het is inderdaad ietske trager dan XP, maar echt veel schelen doet het niet...

Vista eist inderdaad dat je de laatste versies gebruikt van software, maar dat was vroeger met XP ook het geval. Als iets niet werkt onder Vista ga je dus beter eens gaan kijken op de site van de makers van die software, op zoek naar een nieuwe versie...

De enige problemen die ik al gehad heb met Vista, hadden te maken met een loszittende grafische kaart, maar dat is nu opgelost. Blauwe schermen, of andere mizerie heb ik nog niet gezien...

En die vergelijking me ME : eigenlijk begrijp ik dat niet. ME had 1 groot probleem : het was de eerste versie van Windows met die truuck van de herstelpunten. Alleen werkte dat niet goed, en was het enorm vertragende voor je PC. Het enige wat je moest doen was dat uitschakelen, en je had Windows 98 SE over, en daar waren toch niet veel klachten van...
        Niet dat ik ME lang gebruikt heb...

De computerboeren moeten toch iets doen om hun zaken te verkopen hé. En zolang de mensen geloven dat die nieuwe dingen beter zijn dan de oude zal de markt wel draaien hé.
        P.S. : mijn oude knar heeft een prestatieindex van 4.1, voornamelijk te wijten aan de processor (4.1) en de grafische kaart (4.5)...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          De 8800 GT is nooit echt duur geweest (in tegenstelling tot de GTS en GTX, om van de Ultra nog te zwijgen).

De computerboeren moeten toch iets doen om hun zaken te verkopen hé. En zolang de mensen geloven dat die nieuwe dingen beter zijn dan de oude zal de markt wel draaien hé.
          P.S. : mijn oude knar heeft een prestatieindex van 4.1, voornamelijk te wijten aan de processor (4.1) en de grafische kaart (4.5)...
          Daar zit veel waarheid in pol.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Sorry, maar ik schik te wachten tot ik van de meerderheid hoor dat Vista na ettelijke maanden nog altijd goed draait. Die tijd zal wel komen, maar het is triestig dat na al die jaren men nog steeds een paar jaar nodig heeft om een herwerkt OS deftig op poten te krijgen.
            Je weet wel vooraf dat ik een andere mening zal hebben maar allé.

Toen XP uitkwam heb ik die geïnstalleerd op een nieuwe PC en die XP is vlot blijven draaien tot ik vorig jaar een nieuwe PC met Vista aanschafte.

Niettegenstaande vele mensen hun XP regelmatig herinstalleerden om het terug deftig draaiende te krijgen heb ik nooit XP opnieuw moeten installeren en startte mijn PC na jaren nog vlot op en was niets extra traag geworden.

Nu met de Vista ervaar ik net hetzelfde, die werd erop gezet bij aanschaf van de PC en staat er nu al een jaar op zonder te moeten klagen van het een of ander. Vanaf dat ik op de schakelaar druk tot ik de eerste klik kan doen is er net 50 seconden gepasseerd, niet echt slecht denk ik.

Ik heb ook al PC's genoeg geassembleerd of in orde gezet voor mensen en steeds komt hetzelfde weer terug, mensen klagen dat dit of dat niet werkt na een cleane installatie maar telkens ik dezelfde installatie deed op hun PC werkte het van de eerste keer ... rara wat ze dan allemaal uitsteken om zoveel problemen te hebben.
            Met Vista hoor ik net hetzelfde, dit gaat niet, dat gaat niet en als ge het eens bekijkt zijn er eigenlijk geen problemen maar werd er iets fout gedaan of verkeerd begrepen. Het meeste komt dan nog van een verkeerde instelling of een instelling dat ze niet eens kenden.

Dat niet alles naar uw zin is met een programma kan ik best begrijpen, iedereen heeft wel iets dat hij liever anders had gezien. Heel die beveiliging van Vista spreekt mij ook niet aan omdat het ook mij stoort om alle twee seconden te moeten bevestigen wat ik wil doen maar da's dan ook al van de eerste dag uitgeschakeld en ik heb er geen last meer van. Dit zijn geen programmatiefouten maar functionaliteiten die er bewust ingestoken werden om de leken die niet nadenken en altijd maar op setup klikken een beetje te beperken. Da's net hetzelfde als dat getuut in de wagen als ge uw gordel niet aan hebt ... wreed ambetant en enerverend als ge voor de een of andere reden bewust uw gordel niet aan hebt maar ze steken het er met een goede bedoeling in. Maar ja, ge kunt het net als die vervelende meldingen in uw OS uitschakelen en dan hebt ge er geen last meer van.

Als XP uitgekomen is was het ook overal een geklaag, niet minder als nu met Vista en toen wou ook iedereen bij Windows 2000 blijven en velen zelfs nog bij NT4.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik vind die beveiliging van Vista net goed voor leken ;-)

Draait nu bij schoonouders al een hele tijd op budget Dell PC, OEM van fabriek, mankeert nog niks aan.

OEM install vista, open office erop en die mensen zijn content.

En die 3 schermen of ze wel echt willen dit of dat doen zit daar echt wel voor iets tussen. Als we de zondag een patéke gaan eten is het van "ik kreeg dit en dat, mag ik da wel ?".

Dus voor thuisgebruikers voldoet Vista meer als.

Op het werk zijn we nog lang niet aan het denken over een Vista rollout, rond de 1500 pc's over 12 sites in europa in 4 verschillende talen, aangezien XP zo goed werkt zal dit gewoon uitgefaseerd worden. Vanaf volgend jaar zullen nieuwe pc's of her-images met Vista gedaan worden, maar zal geen actieve actie worden. Mensen die het (on)geluk hebben dat hun windows 2000 pc nog nooit gecrasht is die zitten bij ons nog met 2000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
                Mensen die het (on)geluk hebben dat hun windows 2000 pc nog nooit gecrasht is die zitten bij ons nog met 2000.
                En die mensen mogen zelf niet vragen of ze mogen upgraden? Ik kan me voorstellen dat kenniswerkers sneller willen upgraden.

Dave
                pixelpusher

Comment

Jawel, daar wordt geen probleem van gemaakt.

Maar we pushen het niet actief.

Maar bij het minste probleem op een 2000 wordt er zelf niet meer naar gekeken, en XP opgezet (als er tenminste 512Mb ram inzit).

Tenzij dat het weer niet opvalt op de helpdesk dat het een 2000 is...

Comment

Klant waar ik momenteel zit draait XP op pc met 128 MB RAM plus daar nog eens een Office op...

Echt hatelijk om mee te werken... de laatste jaren is hier op desktop niveau erg weinig geïnvesteerd in IT en dat voor een multinational
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      En die mensen mogen zelf niet vragen of ze mogen upgraden? Ik kan me voorstellen dat kenniswerkers sneller willen upgraden.

Dave

Je kan natuurlijk ook zorgen dat je PC een BSOD krijgt eh
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik hoor het al, nog even wegblijven van Vista tot de kinderziektes eruit zijn
                        Heb verleden week SP3 voor XP geïnstalleerd, dus die kan weeral even mee.
                        Ik las ook ergens dat Microsoft XP zal blijven leveren in Afrika tot 2010, dus zal er tot die tijd ook wel ondersteuning blijven wereldwijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                          Ik hoor het al, nog even wegblijven van Vista tot de kinderziektes eruit zijn
                          Heb verleden week SP3 voor XP geïnstalleerd, dus die kan weeral even mee.
                          Nu spreekt ge uw eigen tegen hé.

Wachten met Vista tot de kinderziektes eruit zijn en op XP een servicepack installeren dat pas uit is en vol fouten zit.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Nu spreekt ge uw eigen tegen hé.

Wachten met Vista tot de kinderziektes eruit zijn en op XP een servicepack installeren dat pas uit is en vol fouten zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Dat is toch altijd in 't begin als MS iets uitbrengt...
                              Toen Win2000 uitkwam was iedereen toch ook aan 't klagen.
                              Nu hoor je niks meer.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Dat is toch altijd in 't begin als MS iets uitbrengt...
                                Toen Win2000 uitkwam was iedereen toch ook aan 't klagen.
                                Nu hoor je niks meer.
                                Zelfs bij u mindert het.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X