Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

incredimail versa vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: incredimail versa vista

Er is blijkbaar nogal wat verwarring.

Als je een laptop koopt, en je koopt daar het OS bij (een zogeheten OEM licentie), dan is de fabrikant van de laptop verantwoordelijk voor de ondersteuning van dat OS.

Als je een randapparaat koopt, dan is de fabrikant van dat randapparaat verantwoordelijk voor de ondersteuning in combinatie met een bepaald besturingssysteem.

Nu zit er nogal wat ondersteuning in Vista zelf. Ik heb zelf geen enkel apparaat dat niet ondersteund word. En dat zijn behoorlijk wat dingen: enkele externe schijven, een DJ mixer, enkele muizen, een Canon Pixma 5300, een Dell 3000CN kleurenlaserprinter, een bluetooth dongeltje, enkele seriele poorten, mijn kaartlezertjes, dingen die allemaal netjes werken.

Ook qua spelletjes valt het allemaal goed mee. Enkele daarvan koop ik via Steam, en werken nagenoeg feilloos. Het enige spel dat niet wou installeren was S.T.A.L.K.E.R. dat ik als budgetgame heb gekocht. Ik heb het dan maar geinstalleerd op een andere computer, maar 't spel zelf vond ik al ni leuk.

Met Windows Vista x64 denk ik dat je heel wat meer compatibiliteitsproblemen kan hebben, omdat veel fabrikanten er nog niet aan denken om dat te ondersteunen. Als softwareontwikkelaar zelf sta ik er nog niet altijd bij stil dat mijn software ooit op een 64-bit besturingssysteem zal draaien. De tools helpen daar wel bij, en voor applicaties zal er altijd wel een "emulatie" bestaan (zoals dat destijds voor pre-Windows 95 programma's ook bestond) maar voor "kernel mode" drivers kan dat natuurlijk niet.

Je mag erover denken wat je wil, van mijn part.

Dave
    pixelpusher

Comment

Omdat voor de zoveelste keer Vista niet wil printen (de ene keer wel, de andere keer niet), heb ik via mijn dual-boot mijn xp efkes opgestart. (Op dezelfde PC !)
      Wat een verademing, dat vliegt ipv te kruipen en dat werkt ipv eindeloos te moeten kijken naar een draaiend cirkeltje, en dan, als je de toepassing afsluit, opnieuw eindeloos te moeten kijken op datzelfde draaiende cirkeltje omdat Vista een oplossing zoekt voor het probleem. Die oplossing is in 99% van de gevallen dat na een minuut of zo het programma gewoon afsluit.
      Ik vraag me af of je dat "zoeken naar een oplossing" (sic) nergens kunt afzetten, het is toch puur tijdverlies en bijzonder irritant.
      Ik wil graag werken met Vista, maar sinds ik SP1 geïnstalleerd heb gaat het alleen maar bergaf met deze nieuwe "ME versie". (En ja, er hebben ook hier en daar PC's goed gewerkt met ME) ......

Ik wordt stilaan Vista zo kotsbeu dat een tabula rasa van die partitie zich opdringt. Ik werk wel graag met Vista, maar ik heb stilaan genoeg van dat cirkeltje.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Omdat voor de zoveelste keer Vista niet wil printen (de ene keer wel, de andere keer niet), heb ik via mijn dual-boot mijn xp efkes opgestart. (Op dezelfde PC !)
        Wat een verademing, dat vliegt ipv te kruipen en dat werkt ipv eindeloos te moeten kijken naar een draaiend cirkeltje, en dan, als je de toepassing afsluit, opnieuw eindeloos te moeten kijken op datzelfde draaiende cirkeltje omdat Vista een oplossing zoekt voor het probleem. Die oplossing is in 99% van de gevallen dat na een minuut of zo het programma gewoon afsluit.
        Ik vraag me af of je dat "zoeken naar een oplossing" (sic) nergens kunt afzetten, het is toch puur tijdverlies en bijzonder irritant.
        Ik wil graag werken met Vista, maar sinds ik SP1 geïnstalleerd heb gaat het alleen maar bergaf met deze nieuwe "ME versie". (En ja, er hebben ook hier en daar PC's goed gewerkt met ME) ......

Ik wordt stilaan Vista zo kotsbeu dat een tabula rasa van die partitie zich opdringt. Ik werk wel graag met Vista, maar ik heb stilaan genoeg van dat cirkeltje.
        Nete, er is een oplossing.
        Ik weet niet of je het hier al vermeld hebt maar ik zou toch graag weten
        welke hardware je gebruikt.
        Als er voor elk stuk hardware een vistadriver is dan moet jou systeem
        behoorlijk werken....

Nu, ik heb ook weer iets in Vista.
        Ooit een kabel aangesloten op mijn tv.
        (van pc naar tv dus)
        Ik gebruik dat niet meer nu want het lukt me niet goed.
        (resoluties enz. enz.)
        Nu blijft Vista mij zeggen dat die verbinding niet meer werkt.
        Tot 10 keer toe achter elkaar.
        Nog een geluk dat dit niet gebeurt met mijn usb-sticks....
        met de usb-printers hier en andere dergelijke aansluitingen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

En incredimail:
          Hier had ik graag de reden eens van geweten se.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Hier had ik graag de reden eens van geweten se.
            Hatelijke smileys en op iedere mail een hatelijke footer.

Tevens hadden alle gebruikers die ik ken die Incredimail gebruiken last van SPAM, zeg niet dat het van IM zelf komt maar ik heb er toch geen best gevoel over.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Hatelijke smileys en op iedere mail een hatelijke footer.

Tevens hadden alle gebruikers die ik ken die Incredimail gebruiken last van SPAM, zeg niet dat het van IM zelf komt maar ik heb er toch geen best gevoel over.
              Ik heb die ook ooit gebruikt, gebruikt is veel gezegd.
              Na een paar dagen was het adieu
              De meeste ontvangers zijn niet opgezet met dergelijke versierde mails
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

@ Verseg: Tja, anderen hebben de antwoorden reeds gegeven.

@ theokus: van die drivers weet ik ook wel. Maar ik krijg de indruk dat Vista besmet is met een soort ebola-virus. Je installeert Vista, alles werkt perfect, maar na een paar weken beginnen allerlei kwaaltjes de kop op te steken, en na verloop van tijd zit je meer op "het zoeken van oplossingen" te wachten dan wat anders.

En soortgelijke bevindingen lees je in overvloed, veel te veel om normaal te zijn na een jaar Vista. Installeren van SP1 heeft het alleen maar wat verergerd ipv omgekeerd.
                En traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag dat die Vista werkt.
                En voor er weer wind van voren komt: ik zit hier te werken in die kreupele Vista, maar ik denk er meer en meer aan terug te keren naar XP tot Vista of zijn opvolger ooit de kinderziekten ontgroeit.
                Last edited by nete; 16 mei 2008, 09:58.

Comment

@ Verseg: Tja, anderen hebben de antwoorden reeds gegeven.

@ theokus: van die drivers weet ik ook wel. Maar ik krijg de indruk dat Vista besmet is met een soort ebola-virus. Je installeert Vista, alles werkt perfect, maar na een paar weken beginnen allerlei kwaaltjes de kop op te steken, en na verloop van tijd zit je meer op "het zoeken van oplossingen" te wachten dan wat anders.

En soortgelijke bevindingen lees je in overvloed, veel te veel om normaal te zijn na een jaar Vista. Installeren van SP1 heeft het alleen maar wat verergerd ipv omgekeerd.
                  En traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag dat die Vista werkt.
                  En voor er weer wind van voren komt: ik zit hier te werken in die kreupele Vista, maar ik denk er meer en meer aan terug te keren naar XP tot Vista of zijn opvolger ooit de kinderziekten ontgroeit.
                  Weet je, toen XP uitkwam waren de reacties identiek (misschien iets in mindere mate).
                  Maar na verloop van tijd (en een paar SPs later) is XP uitgegroeid tot misschien wel het beste MS OS sinds lange tijd.
                  Bij XP is veel verbeterd door SPs maar waarschijnlijk ook omdat de hardware ondertussen ook meegeëvolueerd is.

Ik zie vooralsnog de toekomst voor Vista niet somber in, al is er nog wel wat werk aan de winkel. En dan bedoel ik vooral Vista in de bedrijfsomgeving.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Weet je, toen XP uitkwam waren de reacties identiek (misschien iets in mindere mate).
                    Daar zeg je het: dat de reacties (en problemen) nu een stuk erger zijn en langer duren dan met XP vind ik, zacht uitgedrukt, acht jaar na XP (een eeuwigheid in IT) een dik affront voor Microsoft.
                    Het had na al die jaren in feite vanaf de start véél beter moeten zijn, en dat is het totaal niet.

Comment

Daar zeg je het: dat de reacties (en problemen) nu een stuk erger zijn en langer duren dan met XP vind ik, zacht uitgedrukt, acht jaar na XP (een eeuwigheid in IT) een dik affront voor Microsoft.
                      Het had na al die jaren in feite vanaf de start véél beter moeten zijn, en dat is het totaal niet.
                      Ik denk dat ge u vanalles inbeeld. Toen Windows XP een jaar uit was, zoals Vista nu een jaar uit is, waren de bedrijven nog niet klaar om over te stappen.

Na al die jaren zijn de bedrijven heus niet sneller geworden in het omschakelen naar nieuwe software hoor, en maar goed ook.

En de bedrijven kunnen nog wel even voort op XP, want de OEM licenties kunnen nog verkocht worden en ook de volume licenses dienen nog niet om te schakelen.

En 't is ni omdat ge Vista op uw computerke ni deftig in gang krijgt, dat dat voor alle gebruikers zo is
                      pixelpusher

Comment

Maar na verloop van tijd (en een paar SPs later) is XP uitgegroeid tot misschien wel het beste MS OS sinds lange tijd.
                        Bij XP is veel verbeterd door SPs maar waarschijnlijk ook omdat de hardware ondertussen ook meegeëvolueerd is.

Ik zie vooralsnog de toekomst voor Vista niet somber in, al is er nog wel wat werk aan de winkel. En dan bedoel ik vooral Vista in de bedrijfsomgeving.
                        Ik wil echt niet wringen maar ik vond het steeds beter en beter worden,
                        met die XP, nà Windows 2000 en deze laatste deed het ook al goed.
                        Win95 was triestig, hier toch.
                        Win98, tweede versie, was redelijk.
                        Milenium was een kleine ramp.

Ben het helemaal eens met de evolutie zoals jij het goed beschrijft.

Wel niet zo eens met jouw laatste zin
                        De particuliere gebruikers tellen ook mee...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Maar de particuliere gebruikers hebben andere noden dan de bedrijven. Bedrijven draaien bedrijfskritische applicaties die eerst nog eens getest moeten worden voor mogelijke compatibiliteitsproblemen en ook de installatie van zulke computers gebeurt op een andere manier.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Natuurlijk tellen die ook mee, maar wat MS wil is dat vooral de bedrijven nu de overstap maken naar Vista en dat doen ze vooralsnog niet (op een paar na). De reden is ook duidelijk, Vista is compleet anders opgebouwd qua support naar third-party applicaties zoals Groovbird reeds aanhaalde.
                            Persoonlijk vind ik Vista ook nog niet zo sterk en stabiel overkomen als XP binnen een (bedrijfs)netwerk.

De noden van een particulier zijn ook zo groot niet als bij een bedrijf. Plus voor een 'dumb home user' (vergeef me de uitdrukking) voldoet Vista perfect hoor, ik heb zelfs de indruk dat mensen er een pak sneller mee weg zijn dan met XP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Maar de particuliere gebruikers hebben andere noden dan de bedrijven. Bedrijven draaien bedrijfskritische applicaties die eerst nog eens getest moeten worden voor mogelijke compatibiliteitsproblemen en ook de installatie van zulke computers gebeurt op een andere manier.

Dave
                              Dat begrijp ik als geen ander....
                              Maar ik heb altijd moeite met bepaalde "plaatsen" of hoe men groepen of mensen plaatst...
                              Bedrijven steeds op de 1ste plaats?
                              Ok, jij zegt dat niet maar ik zeg het
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Natuurlijk tellen die ook mee, maar wat MS wil is dat vooral de bedrijven nu de overstap maken naar Vista en dat doen ze vooralsnog niet (op een paar na). De reden is ook duidelijk, Vista is compleet anders opgebouwd qua support naar third-party applicaties zoals Groovbird reeds aanhaalde.
                                Persoonlijk vind ik Vista ook nog niet zo sterk en stabiel overkomen als XP binnen een (bedrijfs)netwerk.

De noden van een particulier zijn ook zo groot niet als bij een bedrijf. Plus voor een 'dumb home user' (vergeef me de uitdrukking) voldoet Vista perfect hoor, ik heb zelfs de indruk dat mensen er een pak sneller mee weg zijn dan met XP.
                                Ok ik kan volgen

En die support is een stuk beter dan we tot nu gewend waren?
                                En wat kost dit voor de bedrijven die overschakelen?
                                Het kost toch heel veel tijd niet
                                En wie zal die kosten uiteindelijk betalen?

Met jouw laatste paragraaf ben ik het ook eens hoor.
                                Maar ik wil er van af dat bedrijven en economie boven de noden
                                van particulieren staan.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X