Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

    Dag allemaal,

    Dik probleem.
    De kleinste van onze teckels zou een beginnende diskus-hernia hebben.
    Hij huilt van de pijn en krijgt nu ontstekingsremmers en pijnstillers.

    Het hondje is gedurende minimum 3 weken geimmobiliseerd door in de bench te blijven 23 u per dag. Alleen nog uitlaten -aan de lijn - voor zijn behoefte in de tuin.
    Indien hij deze rust niet zou nemen gaat de hernia onvermijdelijk door en blijft er een operatie over of...een finaal spuitje (hij is net 5 jaar geworden).;;
    Het is een zeer aktief hondje, rennen en lopen door de velden; dat zal wel afgelopen zijn, volgens de dierenarts - iemand met heel veel ervaring en een zeer goede reputatie.

    Zijn er personen die iets gelijkaardigs aan de hand hadden met hun hondje.
    ...en hoe is het afgelopen?
    Het zou enorm geapprecïeerd worden voor enige feedback...

    mvg,

    Roland

  • #2
    Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

    Ai dat is geen goed nieuws. Wens het hondje veel sterkte Roland!
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

      Roland, 't ja, 't is zoals bij mensen hoor, een discus hernia moet je laten rusten , je kan eventueel een spuit rechtstreeks in de rug laten geven maar het resultaat moet je echt afwachten, het geeft zeker geen zekerheid, ook bij mensen wordt de laatste optie het meest gebruikt, een operatie dus.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

        en een operatie is veel afzien, zeker niet 100% zeker op slagen en vaak is het na de operatie erger dan voordien.

        veel moed en sterkte toegewenst aan hondje zowel als aan het baasje...

        Comment


        • #5
          Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

          Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
          en een operatie is veel afzien, zeker niet 100% zeker op slagen en vaak is het na de operatie erger dan voordien.

          veel moed en sterkte toegewenst aan hondje zowel als aan het baasje...
          Maar wel de allerlaatste mogelijkheid als alle andere opties niet helpen, tegenwoordig zie ik toch zeer bevredigende resultaten in mijn praktijk, zeker als de patienten in kwestie de meegegeven richtlijnen correct opvolgen . . . en neem nu dat dit nu net één van de lastigste punten is, men wil dikwijls te snel weer de dagelijkse routine opnemen, en zoiets moet eigenlijk langzaamhand opgebouwd worden.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

            Hey Roland,

            Sterkte in deze situatie ... ik begrijp perfect wat je meemaakt.

            Een paar jaar geleden ('k weet niet meer juist hoeveel) had mijn hond (American Staffordshire) ook rugproblemen. Zijn rug was "opgestuikt" en hij kon nog met moeite zijn achterste poten bewegen.

            Na een succesvolle operatie rent hij nu terug door de tuin en spring hij zelfs terug op de tafels. (wel iets minder enthousiast, want hij is ondertussen al 11 jaar oud).

            Ik ken helemaal de details niet van wat hij juist had en hoe ze het juist hebben opgelost, maar als je wil zoek ik het wel eens op en/of bezorg ik je het adres van de dierenkliniek.

            In alle geval, de moed nog niet opgeven ...

            Greetz,
            TravelToy
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

              Dit is iets toch al iets voor geen gewone dierenarts.Zou na geen betering toch eens de dierenkliniek in merelbeke kontakteren.

              Alvast beterschap en veel sterkte dat het allemaal toch goed afloopt.

              Comment


              • #8
                Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

                Hallo Roland en Chris,

                Jakkes..slecht nieuws.
                Misschien herinner jullie mijn tijd nog in Langdorp...met mijn 2 Setters Ilka en Goldi?
                Eentje lag verlamd toen ik thuis kwam van het werk..niks meer aan te dien..Goldi zag geweldig af en had geen gevoel meer ...en liet alles lopen.

                Een paar weken nadien ..Ilka..
                Het rare was dat zij eigelijk volgens de stamboom familie waren.
                En volgens de dierenarts een probleem van overkweek en te veel dezelfde bloedlijn.

                Ik hoop dat je bobby er beter van afkomt dan de mijne.

                NB..
                En een jaar nadien ikzelf...hernia..l4 l5...en nog steeds..



                Rillaarse groetjes,

                Ronny
                Last edited by Ronny; 13 mei 2008, 19:15. Reden: iets vergeten

                Comment


                • #9
                  Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

                  Heb ooit een boxer gehad met een hernia. Zij was ook veel te actief.Heeft ook veel moeten rusten(kon alleen met wat kalmerende tabletten) en is toen weg gegaan. Veel sterkte gewenst in de komende tijd.
                  Groeten,
                  Leentje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

                    Ik heb zelf drie hernia operaties achter de rug . Veel pijn en zelfs bijna een verlamming waren mijn deel. Dit gun je zelfs een hond niet. Een operatie lucht wel op maar is geen garantie dat het niet terug komt. Veeel rust en ontspannende medicijnen kunnen helpen, zeker de moeite waard om te proberen. Je kunt na een rust kuur altijd nog aan een operatie gaan denken. Geef de hond veel rust, liever te veel dan te weinig. Tekkels hebben alleen het probleem dat ze een zwakke rug hebben door hun lengte, je zult er dus altijd rekening mee moeten houden. Met rust en pijnstillers kun je een heel eind komen, als de hond goed kan ontspannen kan de kern van de disk weer terug op zijn plaats schieten . een operatie is tegenwoordig een goed alternatief, met de huidige technieken kunnen ze met een paar kleine sneetjes de hernia al vaak wegsnijden. Hebben ze trouwens daadwerkelijk op een foto gezien dat het een hernia is, wat ook veel voorkomt zijn verschoven wervels of tussenwervelschijven dit geeft ongeveer de zelfde klachten bij tekkels, dit is bijna altijd, redelijk eenvoudig, door een fysiotherapeut te verhelpen. Dat kan heel wat tijd en geld schelen.
                    Sterkte ermee.
                    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                    Canon eos 7D Mijn site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                      Dag allemaal,

                      Dik probleem.
                      De kleinste van onze teckels zou een beginnende diskus-hernia hebben.
                      Hij huilt van de pijn en krijgt nu ontstekingsremmers en pijnstillers.

                      Het hondje is gedurende minimum 3 weken geimmobiliseerd door in de bench te blijven 23 u per dag. Alleen nog uitlaten -aan de lijn - voor zijn behoefte in de tuin.
                      Indien hij deze rust niet zou nemen gaat de hernia onvermijdelijk door en blijft er een operatie over of...een finaal spuitje (hij is net 5 jaar geworden).;;
                      Het is een zeer aktief hondje, rennen en lopen door de velden; dat zal wel afgelopen zijn, volgens de dierenarts - iemand met heel veel ervaring en een zeer goede reputatie.

                      Zijn er personen die iets gelijkaardigs aan de hand hadden met hun hondje.
                      ...en hoe is het afgelopen?
                      Het zou enorm geapprecïeerd worden voor enige feedback...

                      mvg,

                      Roland

                      Verleden jaar heeft mijn franse bulldog ook discus hernia gekregen ( 4 jaar oud )
                      Door zich tegen de poort af te stoten.
                      Bij dierenarts geweest en pijnstillers gekregen. met pijnstillers viel het mee, maar als ze uitgewerkt waren, kon de hond niets meer doen en janken van de pijn.

                      Bij een dierenkliniek geweest in brusselse, Poncelet Luc was de persoon dat mijn hond heeft behandeld.

                      Heeft epidirale gestoken met kleurstof en dan scan genomen, en zagen we dat er 2 discussen bijeen zaten, het kussen of schokdemper tussen de discus waren verkalkt.

                      2 oplossingen, ofwel de hond rustig houden met medicijnen en geen beweging, geen trappen enz...

                      Of wel operatie, wij hebben voor de operatie gekozen.

                      Opening langs het keelgat en in de 3 discussen een venster gefreesd.
                      Is een klein holte waarmee de zenuwen meer plaats krijgen.

                      Operatie heeft paar uur geduurd, hond was nog volledig in slaap, thuis gekomen en volgende dag kon de hond perfect bewegen zonder pijn.

                      Ge moet wel den hond rustig houden voor de volgende maand, niet springen enz... echt zachtjes mee gaan wandelen zonder te veel schokken.

                      Hond is na 1 jaar operatie nog steeds perfect en kan alles doen wat hem daarvoor deed ;-).

                      Goede raad wacht er niet te lang mee, kan verlamming optreden als je er te lang mee wacht.
                      Die zenuw baan is geblokkeerd en kan fataal worden voor verlamming.

                      Ah ja en de kostprijs voor de operatie 470 euro, en dit hadden we er zeker voor over.
                      Scans waren 150 euro

                      PM mij maar als je meer info wenst.
                      Last edited by Deefke; 14 mei 2008, 11:41. Reden: bedrag
                      Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onze Sam zou een diskus-hernia hebben...

                        Iedereen van harte bedankt voor de steun en de goede tips die ik kreeg van jullie.
                        Toch even wachten tot de 3 weken voorbij zijn en dan (laten) evalueren en eventueel verder onderzoeken en laten behandelen.
                        Ik zie het nu terug zitten door de vele positieve reakties.

                        Intussen kan Sam redelijk goed bewegen (in zijn bench) en aangelijnd in de tuin zijn plasjes en kakskes doen; hij heft zelfs al terug zijn pootje...
                        maar voorzichtigheid is nu zeker de boodschap...

                        mvg,

                        Roland
                        Last edited by Roland Cuypers; 14 mei 2008, 17:58.

                        Comment

                        Working...
                        X