Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk tv toestel kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welk tv toestel kopen ?

    Misschien toch een paar kanttekeningen waar men kan over nadenken bij twee statements die meermaals aangehaald worden:
    • Kies voor plasma ipv LCD, betere beeldkwaliteit
      Sommige mensen (waaronder mezelf), merken echter bij plasma de flikkerfrequentie op. Voor mij staat een plasma beeld dus te trillen, het ene meer dan het andere. Qua resolutie zat een plasma redelijk lang achter op LCD. Ondertussen is er al veel veranderd, maar als je niet uitkijkt heb je toch nog een 42" plasma met 1024x768 beet. Als je daar kabeldistributie op bekijkt ziet dat er veel beter uit dan op een Full HD (en Full HD is in dit geval slechter dan een HD ready). Waarom men bij LCD ooit die stomme resolutie van 1366x768 HD ready gemaakt heeft, terwijl de standaard 720p (of te 720 lijnen ) is zal mij ook een raadsel blijven. Gelukkig is bij 1080p dit euvel van de baan, nu enkel nog overweg kunnen met 1080p24, 60, ...
    • Goedkope kabels = even goede kabels bij digitale signalen
      Digitale signalen zijn net als analoge signalen onderhevig aan storingen, zij het op een andere manier. Een 0 of een 1 bestaat niet, het is 0 volt of x volt. al die spanningkes worden op een bepaalde manier gecodeerd zodat ze kunnen overgedragen worden. Bij digitale signalen worden (en kunnen) echter een paar technieken toegepast die toestaan om de fouten in het signaal te detecteren en te reconstrueren aan de ontvangende kant. Dit mag echter geen reden zijn om minderwaardige signaaldragers aanvaardbaar te vinden. Een beeld ook uit 1-tjes en 0-kes en hoeft een storing op het digitale signaal dus ook niet altijd van die aard te zijn dat er geen beeld meer is. Een storing kan echter nog kleurproblemen en andere zaken veroorzaken. Langs de andere kant, er wordt hier gesproken over 50 euro voor een HDMI kabel, ik ken zelf genoeg mensen die 130 euri neergeteld hebben, en zeker 1 iemand die voor zijn kabelsetjes ondertussen al een deftige 32" TV kan kopen... De kwaliteit van die kabels staat niet altijd in verhouding tot de kostprijs.
    • (HDMI is de beste keuze, want dat is volledig digitaal.)
      Deze zet ik tussen haakjes omdat die hier niet aan bod komt, maar ik vraag me af of er andere mensen hier ook al last van gehad hebben. Je hebt een mooie Pc met een goeie VGA kaart (met HDCP ondersteuning), een Full HD LCD/plasma, en een DVI/HDMI kabel. Mooi, want via een digitale aansluiting krijg je het beste beeld. Je zet de PC mooi op 1920x1080 resolutie, en behold het beeld trekt er niet op. Je moet proberen via 1080i, wat dan weer een minder dan ideaal resultaat geeft, of je krijgt overscan op je beeld.... Dit wil ik nu eens niet snappen, je hebt een VGA kaart die je instelt op de schermresolutie van je panel, een digitale verbinding, waardoor 1:1 mapping perfect moet lukken (elke pixel op het scherm is EXACT geidentificeerd, en de resolutie kan perfect correct ingesteld worden), en toch krijg je het beeld niet goed. Via een VGA-kabel haal je in veel gevallen betere resultaten....


    Ik hoop dat er iemand iets heeft aan mijn cabaretier moment, af en toe wordt ik wat konijns van zwart-wit zaken

    Heeft er iemand ervaring met de huidige Makro modellekes: Sony KDL-40V3000 en Samsung LE46N87?

    En dit gezegd zijnde, proficiat aan de topic starter met de aanwinst. Ziet er een degelijk uitgeruste TV uit. 'k Ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de subjectieve resultaten met PixelPlus 3HD en HD natural motion aan en uit. Natural motion was zeer krachtig bij analoge TV's.

    Comment


    • #17
      Re: Welk tv toestel kopen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
      [*](HDMI is de beste keuze, want dat is volledig digitaal.)
      Deze zet ik tussen haakjes omdat die hier niet aan bod komt, maar ik vraag me af of er andere mensen hier ook al last van gehad hebben. Je hebt een mooie Pc met een goeie VGA kaart (met HDCP ondersteuning), een Full HD LCD/plasma, en een DVI/HDMI kabel. Mooi, want via een digitale aansluiting krijg je het beste beeld. Je zet de PC mooi op 1920x1080 resolutie, en behold het beeld trekt er niet op. Je moet proberen via 1080i, wat dan weer een minder dan ideaal resultaat geeft, of je krijgt overscan op je beeld.... Dit wil ik nu eens niet snappen, je hebt een VGA kaart die je instelt op de schermresolutie van je panel, een digitale verbinding, waardoor 1:1 mapping perfect moet lukken (elke pixel op het scherm is EXACT geidentificeerd, en de resolutie kan perfect correct ingesteld worden), en toch krijg je het beeld niet goed. Via een VGA-kabel haal je in veel gevallen betere resultaten....
      Geprobeerd onder Vista maar ik ken er te weinig van.
      Doel was digitaal kijken op de LCD-monitor.
      Ik heb nog een HDMI-aansluiting vrij op de TV en mij VGA-kaart
      heeft zo'n uitgang.

      Digitaal kijken via zo'n DVB-T-USB-stick geeft zeer goed beelt op de monitor.

      En mijn HDMI-kabel kostte tegen de 100 euro
      (voilà, nu weet je het )
      Last edited by theokus; 13 mei 2008, 19:53.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Welk tv toestel kopen ?
        [*](HDMI is de beste keuze, want dat is volledig digitaal.)
        Deze zet ik tussen haakjes omdat die hier niet aan bod komt, maar ik vraag me af of er andere mensen hier ook al last van gehad hebben. Je hebt een mooie Pc met een goeie VGA kaart (met HDCP ondersteuning), een Full HD LCD/plasma, en een DVI/HDMI kabel. Mooi, want via een digitale aansluiting krijg je het beste beeld. Je zet de PC mooi op 1920x1080 resolutie, en behold het beeld trekt er niet op. Je moet proberen via 1080i, wat dan weer een minder dan ideaal resultaat geeft, of je krijgt overscan op je beeld.... Dit wil ik nu eens niet snappen, je hebt een VGA kaart die je instelt op de schermresolutie van je panel, een digitale verbinding, waardoor 1:1 mapping perfect moet lukken (elke pixel op het scherm is EXACT geidentificeerd, en de resolutie kan perfect correct ingesteld worden), en toch krijg je het beeld niet goed. Via een VGA-kabel haal je in veel gevallen betere resultaten....


        Dit is omdat TV schermen geen monitors zijn, en niet dezelfde scaling aankunnen.

        Dus moet je het digitale signaal finetunen op je videokaart. Lukt perfect, maar is wat prutswerk.

        Comment


        • #19
          Re: Welk tv toestel kopen ?

          heb hier een Sony Bravia, nog nooit het Nederlands elftal zo mooi zien voetballen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Welk tv toestel kopen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            nog nooit het Nederlands elftal zo mooi zien voetballen.
            Ahhh ... zijn die dan gestopt?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Welk tv toestel kopen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ahhh ... zijn die dan gestopt?
              nee hoor en WIJ hebben ons WEL geplaatst.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Welk tv toestel kopen ?

                Wij hebben begin dit jaar ook een Philips LCD 107 cm gekocht, en ook zeer zeer content van. Mooie kleuren, goede reactiesnelheid. In combinatie met de PS3 en blu-ray ... ZALIG


                En om even op bouk te antwoorden ...

                Een aantal jaren geleden zat ik in het bezoekersvak op PSV voor de wedstrijd NL-B (0-1 werd het toen trouwens). Toen zongen de nederlanders ook "Wij gaan naar Portugal toe" ... bij deze dus dezelfde reactie, als wij toen:



                "Ge kunt daar NIKS gaan doen ! Ge kunt daar NIKS gaan doen"


                Ik ga alvast voor mijn 2e heimat supporteren (Sverige)
                Website
                Nikon D800s + Nikon D70s + Nikkor 50mm + Nikkor 80-200mm + Nikkor 16-35mm + batterygrip + SB-800

                Comment

                Working...
                X