Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk tv toestel kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk tv toestel kopen ?

    Mensen...ik heb ff wat raad nodig.

    Mijn Tv heeft de geest gegeven, dus ik zit hier nu gans 't lange week-end zonder beeld en klank.Gelukkig compenseert 't warme weer 't gemis.

    Nu wil ik dinsdag ASAP een nieuw toestel gaan kopen...maar welk ?
    Ik kijk dus via de digicorder van Telenet...welke lcd toestel van +/- 80 cm diagonaal past hierbij.
    Ik speel geen games of ben geen video fanaat...ik kijk wel graag haarscherp met een goede klanknerzetting naar documentaires,nieuws enz...budget 1200,00€ (flexibel)

    Graag jullie mening.
    Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

  • #2
    Re: Welk tv toestel kopen ?

    Een plasma....

    Nadeel LCD > ghosting, je ziet dat goed bij snel bewegende onderwerpen.
    (bijv. bij voetbal of andere sporten)
    Overige uitzendingen zijn prima als je digitaal kijkt.

    Ik had dit vooraf al gezien op mijn LCD-monitor met TV-kaart.
    Toch heb ik een LCD (HDTV) gekocht omdat ik 5000 euro (toen he)
    niet kon uitgeven zonder hartpijn
    Toch ben ik zeer tevreden en kijk ik digitaal via Indi.

    Belangrijk bij beide types is het juist afstellen van het toestel.

    Eigenlijk gaat er niks boven plasma....
    Verbindingen zou ik doen via HDMI-kabels van een goede kwaliteit
    En ik zou zien dat ik zeker twee HDMI-aansluitingen heb in die nieuwe tv.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Welk tv toestel kopen ?

      Zeker eerst de tv laten spelen zowel op een digitaal als analoog kabel signaal in de winkel.
      Verder zou ik je eerder plasma dan LCD aanraden.
      Koop zeker een bekend merk mijn voorkeur : Pioneer Panasonic of Phillips.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Welk tv toestel kopen ?

        Ik ben er heel veel gaan bekijken, wat je vooral ook bijbetaald zijn technische snufjes waar je weinig of niks aan hebt.
        De beeldkwaliteit en het bedieningsgemak waren doorslaggevend voor mij.
        Ik heb ook geen zin er telkens de handleiding bij te halen.
        Uiteindelijk is het een Philips geworden.
        Voortreffelijk beeld handige afstandbediening, gemakkelijk in te stellen en wordt nog in België gemaakt ook prijs ongeveer 1700€

        Groeten
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

        Comment


        • #5
          Re: Welk tv toestel kopen ?

          Een panasonic plasma 42 inch kost tegenwoordig een 1200 euro,en full hd is niet nodig bij 42 inch.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Welk tv toestel kopen ?

            Mischien ben ik verkeerd ingelicht maar ik heb op de radio onlangs gehoord dat plasma uiteindelijk zou verdwijnen, de reden waarom heb ik gemist, het programma liep net op zijn einde.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Welk tv toestel kopen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Eigenlijk gaat er niks boven plasma....
              Verbindingen zou ik doen via HDMI-kabels van een goede kwaliteit
              En ik zou zien dat ik zeker twee HDMI-aansluitingen heb in die nieuwe tv.
              Ik snap niet vanwaar dat fabeltje kom, en ik heb het nog meer gelezen.
              Het is nochtans erg simpel: een digitaal signaal is 0 of 1, ja of nee.
              Met andere woorden, ofwel is je signaal goed, ofwel heb je geen signaal.
              Dat heeft dus niets met kleurenweergave of scherpte te maken.

              Een gouden kabel door elven gesmeed... is even goed als een simpel kabeltje, zolang het een signaal geeft.

              Maar ik vrees ervoor, theo gaat dit niet geloven met zijn dure kabels... waarvoor respect
              Maar vergelijkende tests... puur psychologisch!

              ps: ik heb het niet over duurzaamheid

              En verder: van ghosting hebben de nieuwe LCD's zeker geen last meer, een paar jaar terug wel
              Zolang hun reactietijd onder de 10 ms is, geen probleem.
              Last edited by guRuh; 11 mei 2008, 21:37.
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Welk tv toestel kopen ?

                Ik heb er veel over gelezen guRuh....
                Stel dat ik gewone kabels had dan zou ik het verschil niet kennen.
                Ik heb nu HDMI-kabels van goede kwaliteit en het verschil met die
                gewone kabels ken ik nu ook niet
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Welk tv toestel kopen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ik heb er veel over gelezen guRuh....
                  Stel dat ik gewone kabels had dan zou ik het verschil niet kennen.
                  Ik heb nu HDMI-kabels van goede kwaliteit en het verschil met die
                  gewone kabels ken ik nu ook niet
                  Laat u dan geen blaaskes wijsmaken!

                  Met dat verschil in prijs kan je ferm trakteren én indruk maken hoor
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk tv toestel kopen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                    Laat u dan geen blaaskes wijsmaken!

                    Met dat verschil in prijs kan je ferm trakteren én indruk maken hoor
                    Ja inderdaad.
                    Kabels van bijna 50 euro is geen uitzondering.
                    Maar dat houd me niet tegen om eens ferm te trakteren
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk tv toestel kopen ?

                      Ik zie plasma nog zo snel niet verdwijnen, tenzij ook Panasonic het te duur begint te vinden om ze te produceren maar dat zal wel niet in de nabije toekomst zijn gezien Pioneer z'n panels nu ook al bij Panasonic inkoopt en er zelf geen meer produceert (wegens te duur).

                      LCD is aan het verbeteren maar ik vind het nog altijd niet op niveau van plasma, het blijft lapwerk voor een technologie die niet ontwikkeld is voor filmweergave. Gosting is wel nog merkbaar, vooral bij camerapannings trekt het strepen/wazig beeld.

                      En over OLED, blijkbaar hebben ze de korte levensduur nog altijd niet onder controle:

                      Zeker voor kleurverwerking zeer vervelend dat blauw sneller verzwakt dan rood en groen... iedere week calibreren... zucht
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk tv toestel kopen ?

                        Thx....voor 't mee denken.

                        Het is de Philips 42PFL7603D/12 geworden.
                        Aangekocht bij Kr*f*l, -100€ van een lopende cash back promotie en nog eens -25€ omdat ik hem onmiddellijk meenam.
                        Heb hem onmiddellijk uitgepakt, voet gemonteerd en nu kijken maar....'kruistocht in spijkerbroek' op prime one ziet er fantastisch uit en geluidskwaliteit is prima...de rest zal nog moeten blijken.
                        Garantie twee jaar aan huis....levensduur verwachting +/-60.000 uren volgens boekje.
                        Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk tv toestel kopen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                          Thx....voor 't mee denken.

                          Het is de Philips 42PFL7603D/12 geworden.
                          Aangekocht bij Kr*f*l, -100€ van een lopende cash back promotie en nog eens -25€ omdat ik hem onmiddellijk meenam.
                          Heb hem onmiddellijk uitgepakt, voet gemonteerd en nu kijken maar....'kruistocht in spijkerbroek' op prime one ziet er fantastisch uit en geluidskwaliteit is prima...de rest zal nog moeten blijken.
                          Garantie twee jaar aan huis....levensduur verwachting +/-60.000 uren volgens boekje.

                          Mooi keuze gedaan hoor: effe gekeken op de site van de verkoper.
                          Toestel met veel mogelijkheden!
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk tv toestel kopen ?

                            Eerste uren indruk...

                            Je kan niet geloven...hoe helder alles is. De getoonde films krijgen er een andere dimensie door...'t woauw gevoel komt hier naar boven, als ik 't eerder geweten had, had ik waarschijnlijk al vroeger overgestapt...maar ja, ik wist 't niet en al doende leert men ...toch ?
                            Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk tv toestel kopen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                              Eerste uren indruk...

                              Je kan niet geloven...hoe helder alles is. De getoonde films krijgen er een andere dimensie door...'t woauw gevoel komt hier naar boven, als ik 't eerder geweten had, had ik waarschijnlijk al vroeger overgestapt...maar ja, ik wist 't niet en al doende leert men ...toch ?
                              Ik kan hier proefuitzendingen zien van Indi: zéér mooi, zuiver en scherpbeeld.
                              (alles in HD)
                              VTM zendt ook in HD uit.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X