Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forum aanpassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Forum aanpassen

Ik zou graag zien dat het forum van BD wordt aangepast. Zo zou het gedeelte met camera's, accessoires en objectieven kunnen worden onderverdeeld in de bekendste merken, dus Nikon, Canon, Pentax, Sony.
    Verder lijkt het mij zinvol om een forum over (internet) winkels te openen, waar je positieve en negatieve ervaringen met winkels kunt posten. Daarnaast mischien een forum waar men mooie koopjes kan plaatsen die ook voor anderen ineressant zijn.
    Ben benieuwd wat men ervan vindt.
    Overigens is dit geen kritiek op het forum zoals dat nu functioneert, ik vind er dagelijks heel veel nuttige informatie.

Re: Forum aanpassen

Oorspronkelijk geplaatst door Reintje Bekijk bericht
    Ik zou graag zien dat het forum van BD wordt aangepast. Zo zou het gedeelte met camera's, accessoires en objectieven kunnen worden onderverdeeld in de bekendste merken, dus Nikon, Canon, Pentax, Sony.
    Tja, een goede foto hangt niet van het merk af.

Als het ging over specifieke of technische vragen over een merk
    dan kan ik volgen maar evengoed kunnen al die vragen beantwoord worden
    in de bestaande onderdelen

Verder lijkt het mij zinvol om een forum over (internet) winkels te openen, waar je positieve en negatieve ervaringen met winkels kunt posten. Daarnaast mischien een forum waar men mooie koopjes kan plaatsen die ook voor anderen ineressant zijn.
    Dat soort postings lezen we al af en toe hier.
    Maar die geven meestal aanleiding tot een besluit en dat is het betreffende
    topic sluiten
    Trouwens ik koop zelf niks via internet maar dat is géén referentie.
    Dat doet er niet toe (wat ik doe of niet).

Aankopen en verkopen kan toch hier...als het gaat over relevant materiaal.
    Frietketels of stofzuigers zie ik hier niet zo zitten
    (flauw 'grapsje' )

Maar heel soms denk ik aan bijv. computermateriaal omdat er wel een relatie
    is tussen foto's en computers.
    Er zijn collega's die "veel" kopen en graag werken met de nieuwste
    software of hardware. Dan zou je idd. een mooi koopje kunnen doen.
    Anderzijds vind ik niet logisch dan men zomaar goed materiaal van de hand doet.

Overigens is dit geen kritiek op het forum zoals dat nu functioneert, ik vind er dagelijks heel veel nuttige informatie.
    Zo is dat: soms een zegen
    Last edited by theokus; 25 april 2008, 17:05.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

beste Reintje, als ik zo je posts bekijk, kom je toch al aardig aan je trekken!!.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Beste Bouk,

ik denk ook aan anderen.
        Maar goed het is een poging van mij om het forum nog aantrekkelijker te maken (in mijn ogen dan), maar als er anders over wordt gedacht: even goede vrenden.

Comment

Als iedereen die in die forumonderdelen post eens een relevante topictitel zou gebruiken in plaats van bv 'vraagje', 'camera', 'help, help!'...enz, dan is dat probleem meteen opgelost zonder het forum nog veel onoverzichtelijker te maken. De meesten vinden het forum nu al té uitgebreid om nog goed te kunnen volgen, dus vermoed ik dat nog meer forumonderdelen opsplitsen daar zeker geen positieve inbreng toe zal zijn...

Mvg,
          Frederic

Comment

Daarnaast mischien een forum waar men mooie koopjes kan plaatsen die ook voor anderen interessant zijn.
            Dat zou al kunnen worden opgelost met een sticky in het desbetreffende forumonderdeel.
            Mvg Tim

Comment

Om de zoveel tijd oppert er altijd iemand dit idee
              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=202632
              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=205580

Over de huidige forumindeling is niet over één nacht ijs gegaan maar er is een heuse werkgroep maanden mee bezig geweest om alle pro's en contra's in kaart te brengen en tegenover mekaar af te wegen.

Je moet altijd een juiste balans proberen te vinden tussen gebruiksgemak, beheersbaarheid en kwaliteit van informatie.

Je moest een weten hoeveel Canon vragen er worden opgelost door een Nikon-fotograaf of omgekeerd.

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Als iedereen die in die forumonderdelen post eens een relevante topictitel zou gebruiken in plaats van bv 'vraagje', 'camera', 'help, help!'...enz, dan is dat probleem meteen opgelost zonder het forum nog veel onoverzichtelijker te maken. De meesten vinden het forum nu al té uitgebreid om nog goed te kunnen volgen, dus vermoed ik dat nog meer forumonderdelen opsplitsen daar zeker geen positieve inbreng toe zal zijn...

Mvg,
              Frederic
              [Tipje van de sluier]
              Momenteel zijn er testen aan de gang met 'treath prefixes' [/Tipje van de sluier]
              Last edited by zunoel; 26 april 2008, 08:36.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Je moest een weten hoeveel Canon vragen er worden opgelost door een Nikon-fotograaf of omgekeerd.
                ga daar toch eens op letten.
                grt,bouk.

Comment

Ik heb nog niet veel specifieke Nikon-problemen opgelost, maar ik heb toch al wel wat Nikon-gebruikers geholpen.

Meestal wordt er in de titel al vermeld over welke camera het gaat, en dat is toch al ruim voldoende?

Als je alles in aparte "hokjes" wil steken, dan kan je bijvoorbeeld bij het Macrogedeelte ook telkens een apart deel maken voor zweefvliegjes, vlinders, libellen, kevers, vliegen, wespen, bijen, muggen...

De onderverdeling zoals ze nu is, daar valt volgens mij niet zoveel meer aan te verbeteren.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik heb nog niet veel specifieke Nikon-problemen opgelost, maar ik heb toch al wel wat Nikon-gebruikers geholpen.

Meestal wordt er in de titel al vermeld over welke camera het gaat, en dat is toch al ruim voldoende?

Als je alles in aparte "hokjes" wil steken, dan kan je bijvoorbeeld bij het Macrogedeelte ook telkens een apart deel maken voor zweefvliegjes, vlinders, libellen, kevers, vliegen, wespen, bijen, muggen...

De onderverdeling zoals ze nu is, daar valt volgens mij niet zoveel meer aan te verbeteren.
                    weet je hoeveel soorten wolken er zijn!!.
                    grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      weet je hoeveel soorten wolken er zijn!!.
                      grt,bouk.
                      Zij wel: http://www.cloudappreciationsociety.org/
                      Mvg Tim

Comment

Oh My God... Ik mag er niet aan denken. 'k denk dat ik op zoek ga naar een Forum-GPS, want mocht dat komen, dan zal die onontbeerlijk zijn om je weg terug te vinden...

Mvg,
                        Frederic

Comment

Hey juppekes

En moet dit dan nog eens onderverdeeld worden met welk toestel hij gemaakt is

Dan krijgen we Canon-muggen en Nikon-vlinders en Sony-muggen......
                          Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                            Hey juppekes

En moet dit dan nog eens onderverdeeld worden met welk toestel hij gemaakt is

Dan krijgen we Canon-muggen en Nikon-vlinders en Sony-muggen......
                            Wedden dat de vlinders dan de mooiste foto's zullen zijn...?

Mvg,
                            Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Wedden dat de vlinders dan de mooiste foto's zullen zijn...?

Mvg,
                              Frederic
                              Maar dan alleen die vlinders in het forum onderdeel voor Canon Camera's met Sigma lens.

Groetjes
                              Skitch
                              "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                              Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Working...
                              X