als je in je videopakket dat filmpje twee keer boven elkaar zet, en enkel een van de twee achteruit zet met je speedfilter, en dan een masker zet voor het deel van dat draaiend wieltje, dan krijg je een achterutidraaiende meter met een voorruitdraaiend wieltje
Ze betalen wel veel minder dan de gewone KWh-prijs.
Maar je kan het "overschot" van in de zomer natuurlijk wel in de winter terug opgebruiken.
Het is dus niet interessant om teveel zonnepanelen op het dak te leggen, de aankoop + plaatsingskosten krijg je dan bijna niet terugverdiend.
De beste oplossing is een installatie die op jaarbasis ongeveer hetzelfde vermogen levert als wat je werkelijk verbruikt.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Aan de hand van je jaarlijkse verbruik, en de gemiddelde opbrengst van de zonnepanelen wordt er uitgerekend welke oppervlakte je nodig hebt.
Als je veel stroom verbuikt, dan heb je dus een groter dak nodig.
Het probleem is dat ne nog maar een nieuw dak hebben van over één jaar.
Daar ga ik geen cellen op laten bevestigen. Maar ik had gedacht om er een paar in de tuin te zetten.
Het probleem is dat ne nog maar een nieuw dak hebben van over één jaar.
Daar ga ik geen cellen op laten bevestigen. Maar ik had gedacht om er een paar in de tuin te zetten.
Je moet daar echt geen schrik voor hebben, hoor! Er worden hooguit even wat pannen weggenomen om de haken kunnen te bevestigen waarmee de constructie wordt vastgezet. Die worden dan weer netjes terugggelegd en verder gaat er met je dak niks gebeuren. 't Kan dus helemaal geen kwaad.
'k heb eind vorige maand ook m'n panelen op het dak gemonteerd; goed voor een kleine 4KWh aan topvermogen.
Ik was aangenaam verrast dat we daadwerkelijk al een paar keer dat vermogen gehaald hebben, met die beperkt aantal zonnige dagen die we hadden.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Comment