Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"spoormuseum" leuven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "spoormuseum" leuven

naar aanleiding van de berichten in de media van de laatste dagen dat het spoormuseum in Leuven zou moeten verdwijnen begint het meer en meer weer te kriebelen van daar nog eens binnen te raken. de laatste keer dat ik daar binnen geraakt ben moet al 15 geleden geweest zijn met open bedrijvendag ofzo...
    maar is er iemand die weet of die hangars publiek toegangkelijk zijn? of kom je daar enkel viavia binnen? want naar het schijnt staan daar wel een hele hoop juweeltjes binnen die de moeite waard zijn...

trouwens is hier geen bd'er die daar zijnen hof voor wilt opofferen om die vol met juweeltjes van treinen te zetten? ik heb al aan mijn pa gevraagd maar hij zag het precies toch niet echt zitten
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Re: "spoormuseum" leuven

De eerste treinen die hier ooit reden vind je in een museum in Mechelen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

daarstraks eens een half uur zitten googlen en het enige dat ik vind is dat het bestaat maar nergens of het al dan niet toegangkelijk is...
      kameraad van mij denkt dat hij via via nog wel kan binnenraken maar zelfs dat is niet zeker...
      Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Ik zal het bij gelegenheid eens gaan vragen
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik heb overlaatst vernomen dat het idd klopt dat het museum te leuven zal verdwijnen maar dat de inhoud (al dan niet gedeeltelijk) overgeheveld zou worden naar schaarbeek.
          Ik zal eens proberen uit te zoeken hoe het nu juist zit.
          Last edited by Jdude; 15 april 2008, 02:15.
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Ik dacht dat het verhuisd was naar Kinkempois of zoiets.
            In Leuven is het wel erg duister om te fotograferen hoor.
            Ik dacht dat er de 17de en 18de mei opendeurdagen zijn in Kinkempois.
            www.museedekinkempois.be/ok.html Links klikken op: Portes ouvertes.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ekke,
              Als je stoomtreinen wil fotograferen kunt ge ook hier nog terecht:

En dan heb je nog "le chemin de fer des trois vallees" in Treignes en hier zie je welk materieel ze daar hebben. En er zijn er nog in ons landje hoor

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb ondertussen contact gehad met de verantwoordelijke van het museum te Leuven. Dat dit zou verhuizen is blijkbaar een gerucht dat (voorlopig althans) niet klopt. Het is wel zo dat ze de mogelijkheden aan het onderzoeken zijn. Maar er is dus nog niets defintief beslist.
                Alleszins, naar mijn ervaring is het idd niet echt interessant om binnen dit gebouw zelf foto's te gaan nemen. Het is idd wel heel donker om goed te kunnen werken.
                Er zijn waarschijnlijk andere en betere mogelijkheden indien je van oudere mechaniek houdt.
                Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Niet echt dicht bij huis:
                  Wolsztyn in Polen, daar kunt u stomers in reguliere dienst fotograferen.
                  Iets dichter is het spoorweg museum in Mulhouse Frankrijk, echt het zien en fotograferen waard. En natuurlijk over het kanaal, de bakermat van de stoomtrein.
                  Grtz, RF

PS: En ik zou nog Nürnberg vergeten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                    Ik heb ondertussen contact gehad met de verantwoordelijke van het museum te Leuven. Dat dit zou verhuizen is blijkbaar een gerucht dat (voorlopig althans) niet klopt. Het is wel zo dat ze de mogelijkheden aan het onderzoeken zijn. Maar er is dus nog niets defintief beslist.
                    Alleszins, naar mijn ervaring is het idd niet echt interessant om binnen dit gebouw zelf foto's te gaan nemen. Het is idd wel heel donker om goed te kunnen werken.
                    Er zijn waarschijnlijk andere en betere mogelijkheden indien je van oudere mechaniek houdt.
                    hmm dat zou goed nieuws zijn
                    nu in de standaard van een paar dagen terug stond een heel artikel dat de stad Leuven tegen 2012 op die site een parking zou willen maken om het station toegangkelijker te maken... nuja die moeten hun mosterd ook ergens halen

nu het is niet alleen voor foto's alleen hé... maar als ik mij niet vergis staan daar een aantal stellen die volledig gerestaureerd zijn enzo... de voornaamste reden is dat het vlak bij mij thuis is

Comment

Working...
                    X