Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

douanekosten DHL uit China

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• douanekosten DHL uit China

Enkele weken terug heb ik een pakje ontvangen uit China.Pakje kostte 210 dollar dat is ongeveer 133 euro.Vandaag zat er een brief van DHL in de bus met kosten,bijna 50 euro!
    Is dit niet erg hoog? Kom aan 37% ?
    Ook even bij vermelden dat de factuur bijgesloten zat van de verkoper.

mir
    Last edited by mir; 14 april 2008, 16:28.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: douanekosten DHL uit China

Kijk eens hier
    of voor de gehele discussie : hier

Waarshijnlijk is dat: 21%BTW + invoerrechten + milieutaks + administratieve kosten. Of zoiets........

Groetjes
    Skitch
    ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Kijk eens hier
      of voor de gehele discussie : hier

Waarshijnlijk is dat: 21%BTW + invoerrechten + milieutaks + administratieve kosten. Of zoiets........

Groetjes
      Skitch
      En nog wat administratieve kosten van DHL (da's een bedrijf, die moeten geld verdienen hé)?
      Wat staat er in de detail?
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Zeg niet dat het hier nergens gestaan heeft... In elk topic staat 30% en meer. Blijkbaar kunnen mensen toch nog uit de lucht komen vallen...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ik val niet uit de lucht,ik had op een 33% gerekend maar ze zitten er blijkbaar nog een stuk boven.Ik denk dat ze de dollar verwisseld hebben met de euro.

mir

Comment

andermaal ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Ha ja, op de website staat het ook....:
              U voert goederen in via de Post of via een ander koeriersbedrijf (ABX logistics, UPS, DHL,... )
              Wanneer u goederen via de Post of via een ander koeriersbedrijf ( ABX Logistics, UPS, DHL, ... ) invoert, moeten er uiteraard ook douaneformaliteiten worden vervuld. Doorgaans doet de Post voor u de douaneformaliteiten, maar rekent daarbij wel onkosten aan.
              Met de zogenaamde "Douane aanbiedingskosten", die soms worden gevraagd, zelfs als er helemaal geen inklaringsformaliteiten plaatsvinden, heeft de douane geen uitstaans. Deze worden door de vervoerder voor eigen rekening geïnd.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Vandaag nieuws gehad van DHL.
                Indien de verzender geen transportkosten op de faktuur heeft vermeld rekend DHL de stadaard tarieven aan in omgekeerde richting dus Brussel - Hong kong.
                Zou het dus 61 euro kosten aan verzendkosten!
                Terwijl ik maar 15 euro betaald heb aan verzending.

Zo komt mijn totaal op 195 euro! En berekenen ze daar de kosten op.
                Dus een goede raaf,laat steeds de verzendkosten op de vrachtbrief zetten!

mir

Comment

Working...
                X