Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede raad gevraagd ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goede raad gevraagd ...

Hallo,

Ik ga een lang verhaal proberen kort te maken ...
    - In 2006 wordt het dak van de keuken door de dakaannemer die het destijds (2002) heeft gelegd hersteld. Er was een kleine waterinsijpeling in de aansluiting van het dak aan een bestaande muur.
    - de dag na de afwerking van de herstelling komt er een zware regenbui - en tijdens onze afwezigheid loopt de hele keuken onder water met nogal wat schade ...
    - de dakaannemer wordt 's nachts gebeld maar is niet thuis ...
    - de verzekering wordt 's nachts verwittigt en die zegt alle verdere actie te ondernemen, wij moeten de dakaannemer ook niet meer bellen
    - de verzekering stuurt een (andere) dakaannemer om voorlopig de oorzaak van de waterinsijpeling weg te werken (de slecht uitgevoerde dakwerken worden afgedekt met lood)
    - verzekeringsexperts wijzen de oorzaak van de waterinsijpeling aan - de (originele) dakaannemer maakt bij ons grote scènes en verklaart nooit nog een voet bij ons in huis te zetten.
    - twee andere dakaannemers bevestigen wat de experts zeggen
    - de verzekering keert de geleden schade uit
    - de (originele) dakaannemer weigert de oorzaak weg te werken

- we spannen een rechtszaak in mbv een advocaat
    - de rechter stelt een expert aan die de zaak moet onderzoeken.
    Die brave man vraagt € 1800,00 (duizend achthonderd euro!)

- het onderzoek wijst uit dat een herstelling van € 105,00 de waterinsijpeling waarschijnlijk zal oplossen.
    - de werken van € 105,00 worden uitgevoerd en de waterinsijpeling heeft zich niet meer herhaald.

Is het normaal dat wij eerst en expert € 1800,00 euro moeten betalen die dan doodleuk vertelt dat voor € 105,00 de zaak kan hersteld worden?
    Nergens is ons op voorhand gezeg dat de kosten voor de expert zo hoog zouden oplopen.
    Omdat wij de rechtszaak hebben aangespannen moeten wij ook de koste voor de expert betalen - tenzij de tegenpartij de zaak zou verliezen.

Die expert heeft nu in zijn eindverslag wel duidelijk gesteld dat de originele dakaannemer een fout heeft gemaakt.
    We hebben echter wel zware twijfels om met deze zaak verder te gaan (naar de rechtbank?) omdat we al heel veel kosten hebben gehad en ik alles behalve zeker ben dat wxe de zaak ook gaan kunnen winnen (lees onkosten verhalen op de originele dakaannemer).
    Daar komt nog bij dat onze advokaat alles behalve goede dossierkennis had en ik vind dat hij onze zaak niet goed heeft verdedigd.

Waar kunenn we met dit verhaal terecht voor een beetje raad? Is het logisch dat wij zoveel moeten betalen aan een expert die dan voorstelt om voor een habbekrats de boel te laten herstellen?

Onze advokaat heeft een verzoekschrift tot betaling gestuurd naar de tegenpartij, maar zowel hij als de tegenpartij laten nu al 2 maand niets meer van zich horen.
    Wij voelen ons bekocht door zowel door onze advokaat als door de expert als door het gerecht ...

Jaja
    Last edited by jaja; 11 april 2008, 21:15.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Re: Goede raad gevraagd ...

Hey Jacques,

Ik heb nog nooit een advokaat nodig gehad, dus concrete ervaring kan ik niet geven, maar enkel dit;

- zorg alsnog voor een GOEDE advokaat (*) en je wint hopelijk het process, waardoor je de expert-kosten kan verhalen op de tegenpartij.

of...

- stop er nu mee, en beperk de "kosten". Denk dan wel niet teveel aan dat verloren geld wat dat is niet goed voor de psyche. Zet het van je af.

(mijn mening hee, voor wat ze waard is)

Het is helaas geen 100% uitkomst-zekere materie vrees ik.

Een slechte advokaat bezorgt je allee maar ellende. Ik ken bvb het verhaal van Tinne, heb echt compassie gehad met haar. Maar dat ga ik hier natuurlijk niet vertellen. Als je ze nog eens tegen het lijf loopt moet je maar eens vragen...

Ciao,

J.
    (* of die dik gezaaid zijn weet ik niet)
    http://www.theafricabug.com

Comment

een tip, laat de zaak voor wat ze is want....een beetje zelfstandige dekt zich in tegen zulke risico's, en zorgd er wel voor dat er niks te halen valt bij hem
      helaas....
      (als je begrijpt wat ik bedoel)
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Hallo Jochen,

Dat is wat we tot op heden ook denken te doen (stoppen).
        Maar het is zo'n wrang gevoel dat je - zelfs 100% in je recht - toch een pak kosten hebt terwijl de tegenpartij zeer slecht werk geleverd heeft en daar niets hoeft aan te doen.
        Maar er wakker van liggen, dat doen we dus niet - er zijn belangrijker dingen in het leven (gelukkig ).

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Hey Jacques,
        - stop er nu mee, en beperk de "kosten". Denk dan wel niet teveel aan dat verloren geld wat dat is niet goed voor de psyche. Zet het van je af.

Ciao,

J.
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Informeer even bij de rechtbank, zou ik toch doen, er werd door de rechter een expert gevraagd, goed die heeft zijn bevindingen toch aan de rechtbank overgemaakt die toch bevestigen dat jij schade hebt geleden door toedoen van een ander.
          Het is niet meer dan billijk dat die dan ook al de kosten betaald.
          Je hebt al geen goede advocaat ook die hoort dat normaal te doen.
          Tipje maak je lid van testaankoop, 50 euro per jaar, weet dat je daar voor zoveel op een proffesionele manier geholpen wordt.
          Grtz, Patrick
          http://www.trikke.be
          Ik doe het met Canon.

Comment

En had je geen rechtsbijstand? Anders moeten die er toch voor zorgen dat de kosten betaald geraken.
            En eigenlijk had diegene die de herstelling voor de verzekering moest doen dit al moeten hersteld hebben.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En had je geen rechtsbijstand? Anders moeten die er toch voor zorgen dat de kosten betaald geraken.
              En eigenlijk had diegene die de herstelling voor de verzekering moest doen dit al moeten hersteld hebben.
              Ik vind dat erg: tegenwoordig moet je precies voor of tegen alles verzekerd zijn.
              Waarom kon die aannemer niet gewoon zijn job goed doen?
              Als je iets doet dan kan je het toch ook goed doen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Dag JAJA ,

Misschien je licht hier eens opsteken http://www.advocaat.be/ en doorklikken op de advocaat tot uw dienst
                Ik weet nu precies hoe jij je voelt.Ik heb ook in zo'n situatie gezeten 15 jaar terug. Het heeft ons pakken geld gekost en vonden ook dat onze advokaat geen goede verdedeging heeft gedaan. Bestond toen in die tijd het internet maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Hallo,

- we spannen een rechtszaak in mbv een advocaat
                  - de rechter stelt een expert aan die de zaak moet onderzoeken.
                  Die brave man vraagt € 1800,00 (duizend achthonderd euro!)
                  je moet wel 'n hele kluns van 'n advokaat hebben gehad...die had dat moeten weten, vooralleer je er aan begon...

juist omdat die experts zo duur zijn beginnen de meeste mensen soms geen rechtszaak...

hopelijk komen er nog hulpvolle reacties of tips...
                  post je verhaal misschien ook eens op:

opgeven zou ik nog niet, maar als je weet dat je in 't zand moet bijten, zou ik het laten...
                  je voelt je toch beter aan 't eind, als je weet dat er alles voor gedaan hebt...

Comment

Jaja,

De rechter heeft een expert aangesteld. Dus komt de zaak terug ter zitting want waarschijnlijk was het een tussenvonnis. Dat wordt wel meer gedaan.

Aan de hand van de uitslag van de expert zal de rechter een definitief vonnis uitspreken.
                    Jouw advocaat moet er voor zorgen dat zowel de rechtsplegingsvergoeding als de expertkosten gedragen worden door de tegenpartij.
                    Indien je wint, kan je het vonnis laten uitvoeren; eventueel via een deurwaarder.

ps
                    Ik heb ooit een vonnis over 900 BEF indertijd laten uitvoeren.
                    Tegenpartij was een zelfstandige. Toen ik dreigde van deurwaarder te sturen en de kosten op hem te verhalen was het snel opgelost.

Advocaten zijn goede mensen, alleen is het recht zo uitgebreid dat je beter naar een kantoor gaat waar er verschillende zitten; want ze hebben hun specialiteit. Het is voor hun onmogelijk om alle wetgevingen in België te kennen. Ik weet waarover ik spreek.

succes
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Working...
                    X