Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista SP1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vista SP1

Heeft er iemand al het sercice pack 1 voor Vista in het Nederlands gedownload?
    Canon 300D, EF 17-40/f4L USM, EF 35-350/3.5-5.6 L USM

Re: Vista SP1

Is nog niet te downloaden

Comment

De Nederlandstalige? Nee, wel de Engelstalige. Is zo gepiept, installatie duurt een stuk langer. De boel is er alleen niet stabieler door geworden zullen we maar zeggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
        De boel is er alleen niet stabieler door geworden zullen we maar zeggen...
        Nee, maar dat hoefde ook niet. M'n System Stability Index is van 10 naar 9.17 gekelderd omdat de hoofdzekering in de meterkast uitgeschakeld was: Disruptive Shutdown. Verder wordt de PC hier alleen opnieuw gestart als dat moet vanwege een update, voor de rest draait het maanden aan een stuk. En als je ziet hoeveel programma's ik normaal open en sluit op een dag... Nee, over stabiliteit niets dan goeds. Wel blij dat met SP1 dat kopieren of recycle bin legen een stuk beter verloopt.

Jij hebt andere ervaringen?
        Last edited by Leonidas; 12 april 2008, 14:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Jij hebt andere ervaringen?
          Helaas wel. Ik heb vista draaien op mijn Toshiba Satellite notebook en vooral problemen met het powermanagement. Als het systeem op batterijen draait wil regelmatig het scherm uitvallen na een minuut of 15 en ook echt niet meer aan te krijgen. Dat is ondanks dat "Turn of the display" in de power-settings uit staat en er gewoon doorgewerkt wordt. Dat is sinds SP1 erger geworden.

In het algemeen valt mij op dat ik vaker applicaties vast zie lopen (iets dat onder XP eigenlijk niet meer voorkwam).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
            Helaas wel. Ik heb vista draaien op mijn Toshiba Satellite notebook en vooral problemen met het powermanagement. Als het systeem op batterijen draait wil regelmatig het scherm uitvallen na een minuut of 15 en ook echt niet meer aan te krijgen. Dat is ondanks dat "Turn of the display" in de power-settings uit staat en er gewoon doorgewerkt wordt. Dat is sinds SP1 erger geworden.

In het algemeen valt mij op dat ik vaker applicaties vast zie lopen (iets dat onder XP eigenlijk niet meer voorkwam).
            Werd je Toshiba verkocht met Vista?

Sinds Vista SP1 er bij mij op staat, worden printers beter herkend. Ik vermoed dat ook andere oudere hardware makkelijker ondersteund zal worden.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Werd je Toshiba verkocht met Vista?
              Yep. Heb geprobeerd er XP op te installeren maar dat weigert; de machine komt domweg niet door de pre-installatie van XP. Daarom de originele recovery CD's er maar weer bijgepakt en dat installeerde als een zonnetje. Linux draait er overigens ook perfect op, daarmee heb ik de hardware gecontroleerd en de machine schoongemaakt toen ik 'm twee dagen had draaien en ik de Nederlandstalige interface beu was. Ik heb verder geen hekel aan Vista hoor, maar ik had stiekum wel gehoopt dat met SP1 het grootste probleem verholpen zou zijn. Dat is dus een teleurstelling gebleken...

Comment

SP1 voor Vista

Nederlands Windows Vista Service Pack 1 deze maand beschikbaar
                De Nederlandstalige versie van het Microsoft Windows Vista Service Pack 1 (SP1) is deze maand beschikbaar. Service Pack 1 zorgt voor een aantal belangrijke verbeteringen van Windows Vista op het gebied van betrouwbaarheid, prestaties, beheer en beveiliging.

De Nederlandstalige versie van SP1 is zeer binnenkort gereed en zal dan als optionele download op Windows Update beschikbaar komen. Ongeveer een maand later wordt SP1 via automatische downloads aan Windows Vista-eindgebruikers aangeboden. Daarna wordt de Nederlandstalige versie van SP1 ook op DVD uitgebracht, samen met de versies in 35 andere talen.

Verbeteringen en veranderingen SP1
                SP1 zorgt voor een aantal verbeteringen en veranderingen in Windows Vista. De belangrijkste zijn:

Verbeteringen van de betrouwbaarheid

Veel problemen met applicatiecrashes zijn verholpen;
                Verbindingen tussen computers zijn veiliger.
                Prestatieverbeteringen

Batterij gaat langer mee. Dit geldt voor laptops die voorzien zijn van het Windows Vista logo;
                Gebruikers kunnen sneller inloggen met PC’s die verbonden zijn met een domein;
                Kopiëren en ‘uitpakken’ van bestanden kost gemiddeld 50% minder tijd;
                Sneller starten vanuit slaapstand (hibernate) en sluimerstand (standby);
                PC’s die deel uitmaken van een domein presteren nu beter op momenten dat zij niet met het domein zijn verbonden.
                Verbeteringen van de beveiliging

BitLocker beveiligt nu alle diskvolumes, in plaats van alleen het systeemvolume;
                Veiliger gebruik van programma’s en desktops op afstand via het vernieuwde Remote Desktop Protocol.
                Ondersteuning voor nieuw en opkomende hardware en standaarden

Volledige ondersteuning van draadloos netwerkprotocol 802.11n draft (eindelijk zou ik zeggen)
                Meerdere verbeteringen voor 64 bits systemen voor opstart en netwerkinstallaties;
                Windows Vista SP1 ondersteunt ExFAT, een nieuw bestandsformaat voor flash media.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                X