Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tegen littekens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tegen littekens?

    zoals sommigen misschien al gelezen hadden is mijn neus enkele weken geleden stukje licht bevroren geweest door urenlang per dag, 6 dagen lang in de vrieskou foto's te nemen met mn neus tegen mn ijskoude metalen body...

    nu zijn alle wonden ondertussen wel genezen, maar het ziet er naar uit dat het een groot litteken gaat worden want er blijven nog rode effen plekken over die precies nie van plan zijn weg te gaan.
    nu is mijn vraag of er hier een zalfke ofzo bestaat? kzou namenlijk liever geen litteken pal op mijnen neus hebben
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: tegen littekens?

    Zoiets vraag je toch beter gewoon in een apotheek of aan een dokter?

    Comment


    • #3
      Re: tegen littekens?

      Een paar jaar geleden is men oudste dochter geopereerd aan kanker aan de aalvleesklier -> het ware toch grote wonde. Op aanrade van een verspleegster in het ziekenhuis heeft zij op regelmatige tijdstipen Nivea zalf aangebracht.
      Het lidteken is geod genezen, minder hard dan verwacht en met een normale huidskleur. Mischien eens proberen. Kost niet veel.
      En zoals ze bij ons zeggen: Baat het niet, dan schhad het niet.
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

      Comment


      • #4
        Re: tegen littekens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
        Een paar jaar geleden is men oudste dochter geopereerd aan kanker aan de aalvleesklier -> het ware toch grote wonde. Op aanrade van een verspleegster in het ziekenhuis heeft zij op regelmatige tijdstipen Nivea zalf aangebracht.
        Het lidteken is geod genezen, minder hard dan verwacht en met een normale huidskleur. Mischien eens proberen. Kost niet veel.
        En zoals ze bij ons zeggen: Baat het niet, dan schhad het niet.
        kzen al beginnen smeren
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: tegen littekens?

          Hi mathiaas,
          Ik denk dat je tegen de litteken zelf weinig doen behalve met vaseline en/of nivea smeren. Alleen de huid moet zichzelf herstellen door nieuwe laag cellen te maken. Als de wonden genzen zijn moet je je regelmatig scrubben.Het helpt de oude huid weg te halen en flink smeren eh.

          Comment


          • #6
            Re: tegen littekens?

            hé, da's toch sexy?

            nu kun je de meisjes imponeren
            met je bevroren-neus-verhaaltje

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: tegen littekens?

              wat een mens al niet over heeft voor een foto he

              hopelijk gaan ze weg Matthias
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: tegen littekens?

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Zoiets vraag je toch beter gewoon in een apotheek of aan een dokter?
                Yep, spring eens een apotheek binnen. Er bestaat een soort stick (dacht van vichy, maar ben het niet zeker), waarmee je een laagje op het litteken brengt zodat het beschermd is tegen zonlicht. Allez, ik heb dat in ieder geval ooit nog verkocht, dus het bestaat.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: tegen littekens?

                  Als je niet wilt dat het zichtbaar blijft zou ik vooral ook veel zonnecrème gebruiken - of een plakker.
                  En er bestaat ook een speciaal soort siliconenplakker om littekens te vermijden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: tegen littekens?

                    Overigens: troost je - mijn neus staat een beetje scheef - dàt is pas een fotograafsneus...
                    Aangezien ik met mijn linkeroog kijk zit mijn neus altijd tegen mijn toestel geplakt, en ik vermoed dan ook dat dat daardoor komt

                    Comment


                    • #11
                      Re: tegen littekens?

                      Flammazine ? is eigenlijk voor op brandwonden maar ook goed voor alle littekens
                      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                      Comment


                      • #12
                        Re: tegen littekens?

                        zak over de kop ?
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: tegen littekens?

                          Dé oplossing
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #14
                            Re: tegen littekens?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            da's de oplossing waar kan ik bestellen? heb namelijk een vreselijke neus waar je met geen enkel zalfje iets tegen kan doen
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: tegen littekens?

                              Er zijn menigvuldige zalven om lidtekenvorming te voorkomen/verminderen .. via google kom je een eind .. er is er een tje dat wij hie rgebruikten voor de kinderen maar de farmaceutische naam ontsnapt mij nu .. iets met een plantenextract uit Madagaskar .. heel efficient ! mijn jongste zoontje legde eens zijn handje op de hete kookplaat en dank zij dei zalf zie je van die verbranding totaal niets .. ik zal straks mijn wederhelft eens consulteren ..

                              Comment

                              Working...
                              X