Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn droom laptop...HP HDX dragon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn droom laptop...HP HDX dragon

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Er zijn natuurlijk nog enkele andere alternatieven zoals deze DELL : en deze ACER
    Persoonlijk zou ik die Acer kiezen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Awel David, de mijn is een Inspiron 1720, na twee maand HD om zeep (Samsung SATA). Twee dagen later al een nieuwe per courrierdienst (W-D SATA). Dus de service is erg goed. Maar sinds het begin heb ik, en ik ben heus niet alleen hoor, problemen die niet opgelost geraken met het draadloos internet. Met mijn Acer had ik helemaal geen problemen maar die draaide dan ook XP.
      Ewel...

de naam is Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Persoonlijk zou ik die Acer kiezen.
        Enige argumentatie is altijd welkom hoor . . .

EDIT : sorry, je bedoelt tussen de Dell en de Acer . . . OK, dat begrijp ik, ik ging ervan uit dat je ook de HP Dragon meegerekend had . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Mijn Dell 9400 heeft nog geen problemen gegeven maar ik draai dan ook geen Vista.. Bij Dell kan je je laptop gewoon laten samenstellen zoals je het zelf wenst.
          BTW een numeriek klavier apart via USB werkt ook prima en kost bijna niks, dat moet uw keuze niet bepalen.

Comment

Als je moet kiezen tussen de HP Dragon en Acer 9920g, ga dan maar voor de HP. Als ik de cijfers vergelijk wat betreft het aantal RMA's, dan is HP met voorsprong de winnaar. De HP is nog niet zo lang op de markt natuurlijk, maar het aantal stuks van elk dat hier verkocht is, is wel vergelijkbaar.

En wat de problemen betreft met Vista en Wi-Fi, dat begrijp ik niet echt goed. M'n vaste PC, laptop en nog een 3de toestel zijn allemaal on-line via een draadloze router, allen zonder ook maar één probleem. Van bij de eerste keer vlot on-line, en nooit een probleem gehad hiermee.
            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

20,1" scherm, en dan wxga+ (= 1440x900) ? Ik had toch iets meer pixels verwacht om zo'n oppervlakte te vullen

trouwens: super-vervelend dat ze altijd vermelden hoeveel inch een scherm heeft, maar niet wat zijn resolutie is...
              hiawatha
              What if...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
                20,1" scherm, en dan wxga+ (= 1440x900) ? Ik had toch iets meer pixels verwacht om zo'n oppervlakte te vullen

trouwens: super-vervelend dat ze altijd vermelden hoeveel inch een scherm heeft, maar niet wat zijn resolutie is...
                hiawatha
                De HP Dragon heeft een resolutie van 1680x1050.
                My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Bij MediaMarkt Basilix staan zowel de HP HDX en de Acer die hier vermeld wordt, en die HP is misschien een stuk duurder, maar die ziet er ook een stuk beter uit gewoon.

Ze staan daar beide naast elkaar, en ik zou de HP kiezen, zonder twijfel ... staat ook aan 1995 bij MM trouwens, net zo duur als bij HCW.

Veel geld, maar een mooie, krachtige machine.

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                    De HP Dragon heeft een resolutie van 1680x1050.
                    ah, ok.
                    foute info dan.
                    ziet er dan al beter uit
                    What if...

Comment

Ondertussen dit "beest" in mijn bezit, phewwww, indrukwekkend, mastodont eigenlijk, 7.5 kg en zeer stijlvol afgewerkt, supersnel en glashelder beeld.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zoals ik het lees op die site van de link staat er:
                        - NVIDIA GeForce 8800M GTS
                        - Totaal tot 1791 MB videogeheugen beschikbaar, waarvan 512 MB gereserveerd

Dan neem ik aan dat er 512mb van het moederbordgeheugen gereserveerd staat voor de videokaart.
                        Niet dat het op de videokaart zelf zit.
                        Er is nergens onboard
                        Is dit wel zo dan geven ze het verkeerd aan.
                        nen 8800 M GTS... da's een bom van een kaart. Niks gedeeld geheugen uiteraard!

Enne: de Dragon is qua specs de betere tov de Dell en Acer.
                        Je hebt ook Asus en Packard Bell nog. Ik kocht een PB, de eerste laptop die met de Santa Rosa en 8600 M te verkrijgen was (2 X 160 GB was het toen nog). Wat mij vandaag aanspreekt, naast die HP: niks anders eigenlijk.
                        En bij backoffice staat hij voor 1880 te koop.
                        http://www.backoffice.be/shop/detail...=CH543EA%23UUG
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Ondertussen dit "beest" in mijn bezit, phewwww, indrukwekkend, mastodont eigenlijk, 7.5 kg en zeer stijlvol afgewerkt, supersnel en glashelder beeld.
                          Kan je de monitor calibreren ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                            Kan je de monitor calibreren ?
                            Natuurlijk kan dat.

Een beeldscherm calibreren houdt niet in dat je iets aan de instellingen van het beeldscherm wijzigt. Je meet gewoon wat het beeldscherm toe in staat is en slaat dat op als profiel.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Natuurlijk kan dat.

Een beeldscherm calibreren houdt niet in dat je iets aan de instellingen van het beeldscherm wijzigt. Je meet gewoon wat het beeldscherm toe in staat is en slaat dat op als profiel.

Dave
                              Heb gisteren een nieuwe Dell Vostro1700 (V1700 17" WXGA+ (1440 x 900) Display with TrueLife) gecalibreerd en ik vond het een ramp. Vooral als je een zwart beeld weergeeft (verander je bureabladachtergrond eens in 100% zwart) kijk je precies door een spleet naar het scherm, het scherm verschilt in tint onderaan, midden en bovenaan en zodra je je hoofd een beetje beweegt zie je die 'balk' verschuiven... zeer hinderlijk. Heb dan maar een zeer heldere achtergrond ingesteld waar je dit effect minder ziet... ook het kleurgamut was bedroevend klein, een heel stuk kleiner dan SRGB zelfs...

Ik moet de eerste laptop nog tegenkomen die een echt goed scherm heeft, ik meen dat de oudere apple laptops wel een goed S-IPS scherm hadden maar tegenwoordig is de macbook pro ook al TN geworden met weeral zeer beperkte kijkhoek...

Ze hebben er zelfs al een rechtszaak over achter de rug:

6 bits TN paneeltje... en dat 'pro' durven noemen... zelfs de 20inch imac is tegenwoordig een TN geworden, gelukkig heb ik nog een exemplaar met S-PVA (Samsung LTM201M1, kan je uitlezen met Switchresx op mac, op 'export-DDC' drukken en het rapport openen)...
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Elk LCD scherm laat nu eenmaal licht door. Zelfs bij "compleet zwart" is dit zo, gewoon omdat de techniek zo is, dat het licht van een lamp geblokkeerd wordt.

Feit blijft ook dat het ene scherm op dat vlak beter presteert dan een ander. Of een oudere Mac het beter doet of niet, laat ik in het midden.

Die "rechtzaak" waar je naar verwijst, gaat over het aantal tinten dat je scherm kan weergeven, en of dat dan komt door toepassing van "dithering" of niet. Apple beweerde dat hun scherm "miljoenen kleuren" kon weergeven, de mensen die de zaak aanspanden beweerden dat dat valse informatie was. Die zaak is in de minne geregeld.

Om echt zwart te hebben zou je eigenlijk een OLED scherm moeten hebben, maar die zijn nog niet echt commercieel doorgebroken omwille van hun relatief korte levensduur en hoge productiekost.
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X