Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn droom laptop...HP HDX dragon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn droom laptop...HP HDX dragon

Ik heb het niet over backlight bleeding, het was eerder het polariserend effect dat meebeweegt naargelang je kijkpositie, zwart lijkt zo plots een 'negatief' beeld te dragen.

De meeste TN panels zijn 6 bit, sommige PVA schermen ook maar dat is een minderheid.

een interessant stukje hierover:
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

problemen die niet opgelost geraken met het draadloos internet. Met mijn Acer had ik helemaal geen problemen maar die draaide dan ook XP.
      Tja... heb nog een Dell op Xp draaien, de laptop van mijn vriendin is een Dell op Win2000, en mijn PB draait Vista Home, de vaste pc draait Vista Ultimate (eerst via Wlan toen mijn Gb netwerk op Dell managed switch 7008 nog niet operationeel was). Allemaal zonder enig probleempje.

't Is een beetje zoals bij de foto's denk ik: goed gerief kopen is de eerste stap, maar correct instellen, belichten, cadreren,... dat vraagt meer werk.
      Heb de indruk dat de techneuten / early adaptors / gizzmo kids eerder PC kiezen terwijl de artistieken liefst een kant en klaar Mac voor hun neus krijgen...

Allez: shoot me (met Unix, Os X,...)! Wie eerst?
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        Tja... heb nog een Dell op Xp draaien, de laptop van mijn vriendin is een Dell op Win2000, en mijn PB draait Vista Home, de vaste pc draait Vista Ultimate (eerst via Wlan toen mijn Gb netwerk op Dell managed switch 7008 nog niet operationeel was). Allemaal zonder enig probleempje.

't Is een beetje zoals bij de foto's denk ik: goed gerief kopen is de eerste stap, maar correct instellen, belichten, cadreren,... dat vraagt meer werk.
        Heb de indruk dat de techneuten / early adaptors / gizzmo kids eerder PC kiezen terwijl de artistieken liefst een kant en klaar Mac voor hun neus krijgen...

Allez: shoot me (met Unix, Os X,...)! Wie eerst?
        De grafische sector heeft altijd al een boontje gehad voor Macintosh, dankzij Adobe en Postscript, dat vanaf het begin door Apple printers goed ondersteund werd. Dat scheelde tijd en geld bij het maken van proefdrukjes enzo.

Apple heeft ook lange tijd een stapje voor gestaan met hardware voor die sector. Onder meer de ondersteuning voor externe SCSI apparaten (iomega schijven hebben lange tijd de plak gezwaaid) om grote bestanden te transporteren. SGI werkstations waren duurder. De Quadra 850 was destijds een populaire machine om videobewerking enzo te doen.

PC hardware was er wel, maar werd niet serieus genomen. Voor de grote rekenkracht in andere vakgebieden (wetenschap bijvoorbeeld) waren werkstations van Sun en HP populair. De PC was de taak van de bedrijfsadminstratie toebedeeld.

Dave
        pixelpusher

Comment

De grafische sector heeft altijd al een boontje gehad voor Macintosh, dankzij Adobe en Postscript, dat vanaf het begin door Apple printers goed ondersteund werd. Dat scheelde tijd en geld bij het maken van proefdrukjes enzo.
          En is dat verschil nu nog steeds zo groot? Of groeien ze naar elkaars werkterreinen toe? Ttz. gamen en bedrijfsadministratie op de Mac en grafische bewerkingen en CADCAM op de pc?
          Ik heb een "probeerpc'ke" staan met Linux op, maar OS X, daar ken ik amper iets van. Een Apple kopen heeft voor mij dan ook te maken met design (een ander segment van Apple lovers, niet?), en zou een aanpassing vergen.
          Maar voor een stevige betrouwbare bewerkingscentrale voor mijn foto's zou ik het nog overwegen. Als ik overtuigd geraak van de voordelen van een Macbook tov een laptop...
          www.musicinframe.be

Comment

En is dat verschil nu nog steeds zo groot? Of groeien ze naar elkaars werkterreinen toe? Ttz. gamen en bedrijfsadministratie op de Mac en grafische bewerkingen en CADCAM op de pc?
            Ik heb een "probeerpc'ke" staan met Linux op, maar OS X, daar ken ik amper iets van. Een Apple kopen heeft voor mij dan ook te maken met design (een ander segment van Apple lovers, niet?), en zou een aanpassing vergen.
            Maar voor een stevige betrouwbare bewerkingscentrale voor mijn foto's zou ik het nog overwegen. Als ik overtuigd geraak van de voordelen van een Macbook tov een laptop...
            Technisch verschillen ze niet veel meer. Zowat alle grafische toepassingen zijn zowel op Mac als PC beschikbaar, met enkele verschillen.

Voor de ontwikkeling van zakelijke toepassingen is het Windows platform nog steeds de koploper, met als grootste concurrent de toepassingen gebaseerd op webtechnologie (ASP(.net), PHP + MySQL, ...) en daarom loont het vandaag niet om zakelijke toepassingen exclusief voor Mac OS X te maken, zeker niet voor die toepassingen die een kleine oplage kennen, zoals boekhoudpakketten, CRM, ERP, ...

Temeer ook omdat die laatste sinds enkele jaren meer en meer als "webapplicatie" worden uitgebracht.

Cross-platform ontwikkeling, vooral dan de UI kant, is altijd een probleemkind geweest. Er bestaan genoeg toolkits, maar geen enkele die echt domineert en geen enkele die op elk platform de specifieke kenmerken van dat platform respecteert.

Voor de meest gangbare applicaties (grafisch, office) is er voldoende keus, me dunkt.

Dave
            pixelpusher

Comment

Cross-platform ontwikkeling, vooral dan de UI kant, is altijd een probleemkind geweest.
              Da's met die webapps ook een probleem zelle... beetje een algemeen probleem.
              Programmeren is allemaal niks (nu ja...), maar een gebruiksvriendelijke ergonomische GUI... pffff....
              www.musicinframe.be

Comment

Da's met die webapps ook een probleem zelle... beetje een algemeen probleem.
                Programmeren is allemaal niks (nu ja...), maar een gebruiksvriendelijke ergonomische GUI... pffff....
                Mja, maar van een webapplicatie wordt er niet verwacht om aangepast te zijn aan het OS waar het op tevoorschijn komt. Dat heeft meer weg van "slimme documenten". Ik zie bijvoorbeeld grafische applicaties (CAD, videobewerking, beeldverwerking) nog niet als webapplicatie tevoorschijn komen. Adobe Photoshop Express, Flickr, enzovoorts zijn mooie pogingen maar hebben ofwel draconische toolkits (Java, Flash, Flex) nodig ofwel een uit de hand gelopen truukje (AJAX).

Er zijn bijvoorbeeld ook veel bedrijfstoepassing ontwikkeld in Lotus Notes, bijvoorbeeld. Een vergelijkbare "oplossing" voor het cross-platform probleem.

Dave
                pixelpusher

Comment

Working...
                X