Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD's en enerverende intro's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DVD's en enerverende intro's

Heb heel wat originele DVD's waarbij ik telkens gestoord wordt door die enerverende intro's, publicitaire boodschappen en andere kijkwijzers.nl.
    Bestaat er een DVD speler die onmiddellijk naar de menu gaat en/of is er een alternatieve oplossing (hardware) die bestaande DVD spelers kan aanpassen?
    En dat noemt men vooruitgang en service. En nu weeral met de HD DVD?
    Waar is de goede tijd van de VHS en andere videotapes waarbij men direct kon doorspoelen naar de geïnteresseerde passage?

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Re: DVD's en enerverende intro's

Ik ben al blij te horen dat ik niet alleen ben die daar zich druk in maakt .
    Bijna wekelijks vraag ik mij af waarom ik mijn sony betamax ooit heb weggedaan .
    Een oplossing heb ik er zelf nog niet voor gevonden maar als de kids bvb een DVD krijgen van de klokken zoals nu het geval was dan gaat die schijf snel in de pc en rip ik die naar een avi formaatje. Die zet ik dan op CD of op het netwerk en met 1 klik heb je dan de film ... maar dan ook enkel en alleen de film ,geen bijkomende enerverende bazaar.

FairUse does the job en de originelen gaan de schuif in.

Dixie
    ooit ... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe Bekijk bericht
      Ik ben al blij te horen dat ik niet alleen ben die daar zich druk in maakt .
      Bijna wekelijks vraag ik mij af waarom ik mijn sony betamax ooit heb weggedaan .
      Een oplossing heb ik er zelf nog niet voor gevonden maar als de kids bvb een DVD krijgen van de klokken zoals nu het geval was dan gaat die schijf snel in de pc en rip ik die naar een avi formaatje. Die zet ik dan op CD of op het netwerk en met 1 klik heb je dan de film ... maar dan ook enkel en alleen de film ,geen bijkomende enerverende bazaar.

FairUse does the job en de originelen gaan de schuif in.

Dixie
      Dank voor deze software oplossing.
      In afwachting van een hardware mogelijkheid zullen we dat beslist eens proberen. Heb je nog extra gegevens waarop te letten zoals tijdsduur, DVD-merk, ...

Henri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe Bekijk bericht
        Die zet ik dan op CD of op het netwerk en met 1 klik heb je dan de film ... maar dan ook enkel en alleen de film ,geen bijkomende enerverende bazaar.
        Klinkt heel interessant, maar hoe zit het dan met de ondertiteling en de dubbing...?

Mvg,
        Frederic

Comment

Voor de Mac-gebruikers (gratis):

Comment

Die intro's zijn inderdaad dikke zever.
            Wat heb je eraan de boodschap te krijgen dat je geen DVD's mag kopiëren als je naar een originele disk aan het kijken bent. En voor de kopiëerders ... precies dat zij zich iets aantrekken van deze boodschap.
            Maar ondertussen kan jij bij elke DVD weer naar die zever kijken en het ergste is dat je het niet kan overslaan. Dat van kijkwijzer is ook al zoiets, ook op de verpakking staat al voor welke leeftijd de film bedoeld is en het zal evenmin kinderen beletten een film op te zetten als de ouders werken zijn ... daar dient eerder het kinderslot van de DVD-speler voor, al is ook dit simpel te omzeilen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Het is mij opgevallen dat met de enkele Blu-Ray schijfjes die ik gekocht/gehuurd heb, er geen enkele zulke narigheid aanwezig was. Dat was echt van schijfje erin, hop film start. Soms zelfs geen menu.

Het menu in Blu-Ray is een soort overlay die continu aanwezig is, maar zichtbaar gemaakt wordt met de menu knop, terwijl de film op de achtergrond blijft verderspelen.

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Heb je nog extra gegevens waarop te letten zoals tijdsduur, DVD-merk, ...
                Het progje selecteerd automatisch de langste track wat meestal ook de goeie is.In de volgende stappen moet je enkel nog de grootte van het uiteindelijke bestand intypen,de videocodec waarmee je het wil omzetten en de audio (mp3 of surround).

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Klinkt heel interessant, maar hoe zit het dan met de ondertiteling en de dubbing...?
                Ook gewoon aan of uitvinken en de juiste ondertitel selecteren. Je kan zelfs kiezen of die op de film "gebrand" staat of apart geript in een SRT-file.
                Dubbing : geluid en video lopen perfect synchroon met dit progje wat vroeger met wel eens anders was.

Ik vind het gewoon heel makkelijk en heb onlangs nog eens een grote doos gevonden op zolder. Toen ik die open dees wist ik plots weer waar al die originele DVD's gebleven waren .

En anders zoals Groovbird het deels ondervonden heeft : Blu-Ray

Dixie
                ooit ... .

Comment

Fairuse is een van de vele programma's die van een dvd naar divx converteren. Handig voor een backup, maar gaat voor mij voorbij aan het nut van een dvd. De kwaliteit is toch nog altijd beter, en daarenboven verlies je DTS/Dolby Surround, wat toch het doel is van DVD/home surround? Hoe irritant het ook is, DVD is voor mij kwaliteit, en dan moet je dit erbij nemen...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Dat is idd een enorm storend gegeven voor diegene die altijd originele DVD's koopt zoals ik, ondertussen een kleine 350 DVD's in bezit.
                    Diegene die ze hiermee willen bereiken kijken die stukjes toch nooit !
                    Ik zet de DVD aan en vervolgens maak ik de rest klaar, een drankje halen, chipske, ... dan rustig filmpje kijken, daar moet je tijd voor maken
                    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Ik stel vast dat ik niet alleen ben met dit akelig probleem.
                      Waarom verkoopt men geen DVD versie zonder al die pub en andere rotzooi aan een ietwat hogere (maar nog acceptabele) prijs? Ik ben bereid wat extra te betalen om van die rotzooi af te geraken.
                      Ik vraag me tevens af of er geen prof apparatuur DVD player bestaat, die direct toegang heeft tot het menu.

Henri

Comment

Ze steken een pak geld in die rotzooi dat niemand bekijkt, zeker de kopiëerders niet.
                        Het kost hen bijna meer om dat er op te zetten dan hetgeen ze verliezen met de kopies die genomen worden.
                        Kopiëren blijven ze toch doen ... maar ik kijk liever naar een kwalitatief origineel met DTS-geluid al is BD nog een pak beter.
                        Maar nog meer betalen om dit niet te hebben? Dank-u, we betalen nu al bij omdat het er op staat.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          maar ik kijk liever naar een kwalitatief origineel met DTS-geluid al is BD nog een pak beter.
                          Heb het efkens opgezocht, maar je kan in ieder geval je AC3/5.1 spoor mee opnemen in een divx-film.
                          DTS gaat ook, maar met een omweg (VirtualDub)...
                          Maar dan worden het natuurlijk weer "zware" DIVX-bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                            Heb het efkens opgezocht, maar je kan in ieder geval je AC3/5.1 spoor mee opnemen in een divx-film.
                            DTS gaat ook, maar met een omweg (VirtualDub)...
                            Maar dan worden het natuurlijk weer "zware" DIVX-bestanden
                            Dan vraag ik mij wel nog af waarom ik geld moet geven aan een legale DVD om die dan illegaal te moeten kopiëren op een blanco CD/DVD waar ik nog eens auteursrechten op moet betalen.

Stel je hebt dorst, je neemt een blikje frisdrank en je moet 5 minuten wachten voordat je het kan benuttigen omdat je eerst die rommel moet accepteren dat je het moet kopen en niet mag stelen of namaken wat dat dit blablabla ...
                            Of je wil je wagen starten en moet eerst vijf minuten naar een waarschuwing luisteren dat je niet mag rijden zonder rijbewijs, dat je niet met een gestolen auto de baan op mag en dat je verzekerd moet zijn ... dat je zekers 18 jaar moet zijn en dat indien je niet akkoord bent met al deze voorwaarden je de auto terug naar de verkoper moet brengen.
                            Last edited by VerSeg; 25 maart 2008, 01:18.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik zie meer en meer DVD's, vooral series dan, die ik koop waar je door die rommel kunt doorheen zappen.

Blijven proberen.

D
                              a
                              v
                              e
                              pixelpusher

Comment

Working...
                              X