Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betekenis "Prosumer"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Betekenis "Prosumer"

Al gaat het over fotografie (met name een type toestel), dacht ik dat dit onderwerp best in de ChitChat terechtkon.
    Ik zie in de technische secties het woord "prosumer" in twee verschillende betekenissen gebruikt worden. Voor mij is het een samentrekking van professional consumer, en duidt dus op die toestellen, die tussen de instapmodellen en echt professionele toestellen thuishoren. B.v. voor mij is een Canon 40D een prosumer toestel.

Maar is iedereen het daarmee eens? Ik heb wat ge-google-d, maar de meningen zijn worldwide blijkbaar verdeeld.

In deze BD post wordt er ook van een prosumer gesproken, terwijl er volgens mij een "bridge" bedoeld wordt.

En HIER is nog zo iemand die volgens mij een "bridge" bedoelt.
    Last edited by LesC; 18 maart 2008, 11:30. Reden: zin toegevoegd onderaan
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Betekenis "Prosumer"

Ik denk dat veel mensen de prosumer en de bridge als één en het zelfde toestel zien. Wat ik dacht dat het was; een compact camera waarbij alle functies ook manueel ingesteld kunnen worden. ( de wat meer geavanceerde compact camera.) Maar daar heb ik idd ook bridge tegen horen zeggen.

maar prosumer kan ook betekenen verwachten.
    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
    Canon eos 7D Mijn site

Comment

Tegenwoordig wordt algemeen aangenomen dat:

De naam" consumer digital still camera" wordt gebruikt voor het segment van de compactcamera's.
      Een "Prosumer" is derhalve een professionelere versie van een compact.
      De naam "Bridge" wordt gebruikt voor compactcamera's die de brug vormen tussen compact en DSLR.

Een bridge is derhalve ook een prosumer, maar een prosumer hoeft geen bridge te zijn

Paar voorbeelden:
      Canon G9 = prosumer maar geen bridge
      Fuji S100fs = (prosumer) Bridge camera

De canon 40D en andere DSLR's zijn camera's voor de professionele amateurfotograaf (hobbyist).
      Dit is iemand die gepassioneerd met zijn hobby bezig is en niet over de zelfde kam mag geschoren worden als de doorsnee comsument

Alhoewel dat de tendens nu is dat meer en meer consumenten zich een dslr aanschaffen (omdat men denkt dat daar altijd HOF-foto's uitkomen / of omdat het stoer staat)
      Last edited by zunoel; 20 maart 2008, 08:46.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Da's nou nen deftigen uitleg, zie! Dankje.

(ik ga alleszins toch zelf trachten het woord te vermijden)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
        X