Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een tijdperk afgesloten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een tijdperk afgesloten.

Vandaag is m'n motor,Yamaha Virago 1100 verkocht.Door de rug en nekproblemen mocht en kon ik er geen gebruik meer van maken.14 jaar heeft deze trouwe vriend zich voor 100% gegeven,heeft me nooit in de steek gelaten.Dikwijls hebben we wielerwedstrijden in wallonie begeleid,een aparte ervaring.Nederland,Duitsland,Oostenrijk,Luxemburg en de Ardennen waren m'n favorieten.In 1968 begonnen met vallen en opstaan 40 jaar,een tijdperk dat ik niet vlug zal vergeten.'t Was even slikken,mottards weten wel waarom.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Een tijdperk afgesloten.

Om 'de pijn' te verzachten wens ik je nu een tijdperk zonder nek- en rugklachten. Ik weet dan niet voor welk tijdperk je zou kiezen, maar ik kan het wel raden

Comment

Da's triestig natuurlijk. 2 Jaar terug ook moeten stoppen wegens een paar keer schedel opengelegd en kan geen helm meer verdagen.(wel geen 40j gereden, dan was ik ik al van mijn 4j bezig).
      Vanaf nu zult ge mee moeten aanschuiven in de file. Die virago zal ook al niet geholpen hebben met uwe rug. Misschien eens een Burgman ofzo proberen?
      't Zal nog niet zo simpel afkicken zijn met 't goed weer in 't verschiet. Succes.

Comment

Een gevoel dat ik ken, pijn in de nek (arthrose) en rug en de moto aan de kant moeten laten. Voor mij kwam daar nog bij dat er absoluut geen rekening gehouden wordt met een moto in het verkeer, integendeel, als ze stilstaan in de file vinden vele automobilisten het zelfs 'leuk' om eens te jennen en te hinderen. En aangezien ik zelden alleen op de moto zat en toch iets of wat verantwoordelijkheidsgevoel probeer aan de dag te leggen, vond ik het op de duur niet meer veilig. Ooit zal ik dezelfde beslissing nemen wat autorijden betreft, geen probleem mee.
        Maar het afscheid nemen is niet gemakkelijk, alle begrip en medeleven.

Comment

Sterkte marc maar misschien een troost?? Centjes voor andere dingen

Comment

Marc, ik leef met je mee. Ik heb vorig jaar ook afscheid genomen van mijn trouwe FJR wegens gezinsuitbreiding.
            Mijn handen beginnen nog steeds te jeuken als ze mij komen voorbijgereden.
            Ik wens je in ieder geval nog heel wat jaren zonder de nek en rugklachten.

Mvg,

Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Jammer dat je moet stoppen.

De Virago is een wel motor die niet zeer aangenaam voor de rug is. Een neef van mij (jong en gezond), hield het geen 20 minuten uit op zo'n ding zonder rug- en nekpijn te krijgen. Na aanschaf van een motor (Yamaha TDM) waar men "rechter" op zit heeft hij nu al jaren geen problemen meer. Misschien al eens gedacht om een ander type motor te proberen?

Bij mij is het net andersom: als ik lange tijd (hiermee bedoel ik meer dan 2 weken) niet met de motor gereden heb, krijg ik last in mijn rug. Door de houding op de motor (BMW R1150GS) komen er allerhande spieren in aktie die door het achter een bureau zitten verslapt zijn. "Sporten" zou daar waarschijnlijk ook wel voor helpen, maar ik ben niet de sportiefste dus rijden we regelmatig met de motor naar kantoor en worden er geregeld langere ritten gereden.
              Peter
              2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
              gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Ja ... spijtig dat je ermee moet stoppen want je zal het wel missen.
                Ik heb twee jaar geleden eens geprobeerd om te stoppen met rijden, dat heb ik net twee weken uitgehouden en maar snel een ander gekocht.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Spijtig, inderdaad. Hopelijks ga je nu een minder pijnlijke toekomst tegemoet.
                  Maar de herinneringen zijn toch niet mee verkocht, hé en die kan niemand jou afnemen.

Zelf heb ik ook dagelijkse rugklachten maar tijdens en na het motorrijden voel ik net minder tot geen pijn meer,wellicht door de comfortabele zithouding op mijn BMW R1100R.Zal wel sterk individueel bep.zijn, afhankelijk van de lichaamsgrootte, beenlengte,kwaliteit zadel,....
                  www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Working...
                  X