Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mol vangen , heeeeeeeelp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

Wat een geweldige ideeën ge hier kunt opdoen
    C4 of Napalm bolt ook goed! En t'is spectaculair genoeg om eens op de digitale plaat te leggen!

Comment

En t'is spectaculair genoeg om eens op de digitale plaat te leggen!
      T'is hier toch een forum over fotografie he , "wanted" mol eindelijk gevangen en da's wel een foto waard.
      Had mijn nikon niet bij anders was het beeld beter, een idee k'weet die mol liggen kan binnen een week of twee nog een foto nemen
      Greetz
      ps :ze verkopen zelfs een soort bommen om in de gang te steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
        met een klem zou vangen?
        Toen ik klein was (jaar of 8) ging ik mierenkolonie goed verzorgen. Ze hadden zich gevestigd in onze tuin. Ik bracht soms suiker mee en gaf het aan hen of soms kruimels brood. Dan zag je hen hoe ze dat allemaal naar hun hollen brachten. Heel schattig.

Ik wist dat zij mij als God zou konden aanzien. De andere dag ging ik paar van hen vangen en de naald door hun lichaam steken. Ze leefden nog bij wonder. Daarna -hoe gruwelijk het ook was- stak ik die paar mieren in brand. Het deed me niets. Misschien smeekten ze om hulp maar ik hoorde ze alvast niet.

De volgende dag ging ik waterslang pakken en hun hele nest uitroeien. Ze kwamen allemaal uit de grond en verdronken een per een. Misschien bidden ze op dat moment, maar ik hoorde er niets van.

Wie zegt nu dat onze gebeden verhoord worden?
        Zou jij het leuk vinden als iemand dit jou aan zou doen?

Comment

Zou je eigenlijk een Fred of Wezel in kunnen zetten ?? Das dier vriendelijk. Ik weet niet of die mollen eten ??
          Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
          Canon eos 7D Mijn site

Comment

je kan beter enkele uilenbroedkasten maken, en die in je omgeving ophangen..de roofvogels eten mollen etc...en zijn intresante moddellen voor je hobby...mvg!
            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

jammer dat die beestjes zo slecht zien, anders zou een bord met Verboden voor mollen misschien voldoende zijn.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Der zit nog enen maar die hebben we deze week niet meer gezien en is wat verder aan het vroeten in het veld Dus van die kerel zijn we af.
                Er hangen hier vogelkastjes waarvan eente bewoners heeft .
                Er zitten hier veel roofvogels maar de kans is klein dat deze die mol zullen vangen aangezien deze onder de grond leeft en zeer zelden een bovengronds wandelinkje maakt.
                Als er weer molshopen komen laat ik het weten.
                Btw, toen ik klein was zocht ik in de stal naar dikke vette spinnen en dan een steksken der onder en ja spets , nu laat ik die dingen zitten omdat ik nu weet waarvoor ze dienen.
                Als je klein bent besef je dat allemaal niet ,maar eens groot zal je alle middelen gebruiken om iets te verdelgen waarvan je vooral schade door hebt.
                Een muizenleger laat je toch ook niet gezellig de boel opvreten.
                De groeten uit de regenachtige Ardennen

Comment

Mijn natuurtuin wordt geradbraakt door het graven van mollen. Dit geeft wel prachtige fotoplaatjes... Enorm mooi om molshopen te fotograferen!
                  Ik wenste dat ik ze zelfstandig kon vangen of een uil of marter soelaas bood. Ik heb in dit alles helaas te weinig inzicht in en vorige week een professionele mollenvanger moeten inschakelen. Zijn gegevens vond ik op http://www.mollen.org. Die website kan misschien handig zijn voor mensen die niet er niet zo handig mee zijn zoals ik. Er is blijkbaar ook een boek dat alles over de mol prijsgeeft. Misschien moet ik mij dat toch maar aanschaffen om kosten te besparen. Want die mollen helpen elk jaar weer mijn gazonnetje naar de bliksem.
                  Veel tuin- en fotografieplezier nog!

Comment

De methode "Bush" gebruik ik, en met nogal bevredigend succes.
                    Je laat nl. in de gangopening voldoende stukjes "carbure" vallen en begiet met water, daarna het hol wat toedekken en laten uitroken ...

Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      De methode "Bush" gebruik ik, en met nogal bevredigend succes.
                      Je laat nl. in de gangopening voldoende stukjes "carbure" vallen en begiet met water, daarna het hol wat toedekken en laten uitroken ...

Groetjes,
                      Pol.
                      Maakt ACETYLEENGAS, dan nog wat zuivere zuurstof erbij, een vlammetje ertegen en je hebt een.

Is dat nog gemakkelijk te krijgen Pol, het moet wel "ongebluste carbure" zijn hé, maar ik vrees dat je het tegenwoordig nog moeilijk kan vinden,
                      er zijn vroeger regelmatig ongevallen geweest met met dat spul, maar ik heb ook nog de tijd geweten dat er werd gesoldeerd met een carbureketel,
                      werd ook gebruikt in fiets en autolichten, maar dat is van vóór onze tijd.
                      Last edited by Guest42; 12 oktober 2009, 08:18.

Comment

Heb dit jaar geen mol gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Maakt ACETYLEENGAS, dan nog wat zuivere zuurstof erbij, een vlammetje ertegen en je hebt een.
                          Zover ben ik nog niet gegaan Geert, met misschien het risico de de helft van je gazon in de lucht vliegt...

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
                            Nochtans er zitten er veel in de leefwereld ....

Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
                              Die hebben ze bij de SP.A anders genoeg

Comment

Working...
                              X