Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mol vangen , heeeeeeeelp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

Oorspronkelijk geplaatst door ct54332 Bekijk bericht
    Ik heb er vorig jaar 8 gevangen op op een tijdspanne van 2 maand. En alle 8 zaten ze telkens alles om te woelen op een stuk nieuw aangelegde tuin van 10x20meter. Een ramp als je weet hoeveel tijd ik in het aanleggen gestoken heb.
    Dit jaar moet ik alles weer herbeginnen want na 8 mollen is dat hele stuk volledig
    ingezakt en steekt het echt af op de rest van de tuin + dat er op die ex-molshopen nu ook iet echt gras meer zal groeien maar eerder onkruid.
    Ik geef thesis gelijk want ik ben ook dierenvriend maar soms moet er echt iets gebeuren ook want er is overpopulatie (olifanten worden trouwens ook weer geschoten in zuid-afrika daar er teveel zijn en ik zie dat ook niet graag gebeuren). In mijn geburen zijn zeker 10 katten aanwezig maar die kunnen de populatie duidelijk niet aan.
    Enigste oplossing volgens mij is dus (als ze echt weg moeten) klemmen. Na 2 dagen had ik ze steeds.

Uw situatie kan ik wél begrijpen, want als je duidelijk met zo'n plaag te maken hebt, dan moet je er iets aan doen. Het ging mij om één en enkele mol die hier en daar zou verschijnen.

Comment

Katten helpt dat tegen mollen ? Het is wel dat ik dan met een ander probleem zit, dat mijn hond me niet gaat laten slapen, als ik een kat durf in huis nemen.... Maar het valt te overwegen.
      To make your dreams come true, wake up

Comment

ooit ene gevonden spartelend in mijn vijverke , mooi eruit gehaald en in het veld gezet
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
          ooit ene gevonden spartelend in mijn vijverke , mooi eruit gehaald en in het veld gezet
          Die was blind zeker
          Mvg Tim

Comment

Hier ook enen, die zich door mijn vijverfolie doorgewerkt heeft ....Zal wel ne goeien douche gehad hebben
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Die mol in die vijver wilde zelfmoord plegen en dan halen ze je der nog uit
              Voor de tip met de tuinslang , heb het gedaan maar dat geeft na een tijd het geluid van een leeglopende gootsteen (zie men beschrijving van de opbouw ondergrond).
              Inderdaad er zit op die plaats veel mos in en al je een paar meter verder gaat zit je op slag 10 meter dieper dus het is daar al een kunst geweest om die tuin aan te leggen op die rotsen en dat beetje mos is voor mij goed omdat ik daar geen werk aan heb.
              Reed eerst met een gewoone maaier de zaak af 90% bergop en af en 3 uur werk heb me dan een zelftrekker aangeschaft en al fluitende gedaan op 1.50 uur
              Voor de rest waar de grasmachine niet meer op kan ga ik een keer in de maand met de bosmaaier in.
              Voor die mol zen graafwerken heb ik bewondering, ge krijgt daar nergens een spade in de grondheb 40 meter beukhaag geplant en heb er twee dagen aan gewerkt plant per plant met spade en truweel moeten inwerken.
              Dus als er liefhebbers zijn k'heb drie spade's ter beschikking....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                Uw situatie kan ik wél begrijpen, want als je duidelijk met zo'n plaag te maken hebt, dan moet je er iets aan doen. Het ging mij om één en enkele mol die hier en daar zou verschijnen.
                geen probleem Thesis.

Comment

...olifanten worden trouwens ook weer geschoten ...
                  Urbanus ziet een boerke een vies geel poeier uitstrooien op zijn veld.

Urbanus daar naartoe..."awel, wa zijde gij aan 't doen?"

"Da's tegen de olifanten" roept da boerke.

"Maar hier zitten toch geen olifanten" reageert Urbanus.

"goei poeier hé, goe poeier"
                  Last edited by hvr_oosterzele; 11 maart 2008, 13:15. Reden: Spellingsfout in copy/paste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht

"goei poeier hé, goe poeier"
                    en waar in oosterzele kan ik dit kopen, want ik ben zelf van de meerstraat afkomstig en heb dat nog nergens in de buurt gevonden

Comment

en waar in oosterzele kan ik dit kopen, want ik ben zelf van de meerstraat afkomstig en heb dat nog nergens in de buurt gevonden
                      Urbanus woont in Tollembeek
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

btw hebben jullie geen mollenvanger???

hier in de buurt zit er ene (die enorm veel werk heeft) , je betaald hem 1x per jaar en je zit beloofd zonder mollen. Komt er toch nog 1tje dan komt hij gratis langs. Hoe hij het doet weet ik niet hij wil het niemand zeggen en als je durft kijken komt hij nooit meer terug.
                        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                          ...en als je durft kijken komt hij nooit meer terug.
                          Gelukkig dat maar, stel dat hij anders je kind zou meelokken

Comment

mijne pa heeft vroeger rond zijne tuin ne meter diep uitgegraven en daar allemaal glas ingegooit.
                            het achterliggend stuk weiland zat vol met mollen maar bij ons zat er geen.
                            er zijn er ook die roofing in de grond steken maar dat is niet zo millieu vriendelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                              mijne pa heeft vroeger rond zijne tuin ne meter diep uitgegraven en daar allemaal glas ingegooit.
                              het achterliggend stuk weiland zat vol met mollen maar bij ons zat er geen.
                              er zijn er ook die roofing in de grond steken maar dat is niet zo millieu vriendelijk.
                              Glas in de grond steken wel misschien??? Dat staat trouwens gelijk aan sluikstorten en is nog eens levensgevaarlijk ook. Hopelijk spelen er nooit kinderen in die tuin .

Comment

oja glas is echt mega goed!!!!

ook nog niet echt veel in de tuinbouw sector gewerkt zeker waar je dan plots met bloedende handen uit de aarde komt...

Comment

Working...
                                X