Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mol vangen , heeeeeeeelp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes

Uw vlees in uw bord was dit geen levend wezen misschien

Wat is dat voor een drogreden? Vlees heb je nodig om te kunnen leven (ja, dat heb je nodig, is gebleken uit onderzoeken en je kan het proberen te vervangen, maar vlees blijft vlees) en onschuldige mollen doden voor de luxe niet.

Er is nergens in West-Europa respect voor de natuur, terwijl wij allemaal zeuren over opwarming van de aarde. Wat een klucht.

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
      Wat is dat voor een drogreden? Vlees heb je nodig om te kunnen leven (ja, dat heb je nodig, is gebleken uit onderzoeken en je kan het proberen te vervangen, maar vlees blijft vlees) en onschuldige mollen doden voor de luxe niet.

Er is nergens in West-Europa respect voor de natuur, terwijl wij allemaal zeuren over opwarming van de aarde. Wat een klucht.
      Als die mollen mijn groentjes uit mijn tuin opeten (die ik ook nodig heb) is dit voor mij geen onschuldig beest niet meer maar een roofdier
      Bootjes

Comment

Iemand een tip op welke wijze mol klaarmaken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
          SOS Piet

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            SOS Piet
            En wat hebben we geleerd vandaag

Ten eerste: zeg niet op chit-chat dat je mol eet vanavond
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Ik zal de buurkat sturen. Die vangt mollen met haar ogen toe (en legt ze dan voor onze deur)
              Die van mij kan dat ook. Zijn eerste heeft hij er 1,5 jaar over gedaan. Sindsdien ben ik mol vrij ....
              Als er dan eentje zich in onze buurt aankondigd staat die 's anderdaags op de mat voor de achterdeur.
              Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                Als die mollen mijn groentjes uit mijn tuin opeten
                en wat weten we van het dieet van de mol?
                juist, de mol eet géén groentjes ...

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  en wat weten we van het dieet van de mol?
                  juist, de mol eet géén groentjes ...

mm
                  oeps da wist ik niet

Maar als die beestjes dan al de insectjes opeet kan ik geen macrotjes meer maken van al die kleine beestjes
                  Bootjes

Comment

En als hij al de pieren in mijnen hof opeet heb ik geen pieren meer om te gaan vissen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
                      op de BBQ maar wel eerst de haren eraf branden, Het is toch eten of gegeten worden ?
                      Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                      Canon eos 7D Mijn site

Comment

Als ik er nu eens genoeg vang dan kan ik mijn echtgenote ne keer nen pelsen frak maken en de rest op een stokje op de bbq met eventueel kipkruiden erop.

Comment

Ik heb er vorig jaar 8 gevangen op op een tijdspanne van 2 maand. En alle 8 zaten ze telkens alles om te woelen op een stuk nieuw aangelegde tuin van 10x20meter. Een ramp als je weet hoeveel tijd ik in het aanleggen gestoken heb.
                          Dit jaar moet ik alles weer herbeginnen want na 8 mollen is dat hele stuk volledig
                          ingezakt en steekt het echt af op de rest van de tuin + dat er op die ex-molshopen nu ook iet echt gras meer zal groeien maar eerder onkruid.
                          Ik geef thesis gelijk want ik ben ook dierenvriend maar soms moet er echt iets gebeuren ook want er is overpopulatie (olifanten worden trouwens ook weer geschoten in zuid-afrika daar er teveel zijn en ik zie dat ook niet graag gebeuren). In mijn geburen zijn zeker 10 katten aanwezig maar die kunnen de populatie duidelijk niet aan.
                          Enigste oplossing volgens mij is dus (als ze echt weg moeten) klemmen. Na 2 dagen had ik ze steeds.

Comment

Heb mij een klem gekocht als laatste middel en na een paar uren had ik hem .In totaal heeft die kerel drie kruiwagens grond bovengwerkt
                            Ik heb die hopen ieder keer opgekuist waardoor het gras nog een kans zal hebben en verder moet ik zeggen dat deze tuin is aangelegt op een rotsmassa welke is aangevuld met grond en kleinen stenen om mooie helling te hebben.
                            Om er te geraken zou hij een rotsklimmer moeten zijn en kan alleen door een open klein stuk bij mij terecht gekomen zijn (verleden jaar geen gezien)
                            Wacht nu af of er nog een exemplaar aan het werk is ,hoop van niet
                            Moet iedereen gelijk geven het enige wat werkt zijn klemmen en de rest is pure verspilling.
                            Meschien kan men hier zen mol verhalen eens kwijt.

Comment

Ho ja , er zitten daar ook een paar katten en had gezien dat er aan een hoop was gegraven en dacht al: een kat is er mee weg.
                              Maar deze katten hebben te veel werk met een soort muis te vangen die achteraan de tuin in holen wonenen geen bergen grond bovenhalen.
                              Verder hebben we zelfs in een houthoop een hermelein wonen maar die zit dan ook vlakbij die muizen
                              Enfin op hoop van zege.

Comment

Mol kan je ook verjagen met een tuinslang en rustig laten vol lopen.

Als het te nat wordt zullen ze wel naar de buren gaan

Naar de persoon, dat de mol met de klem heeft gevangen. Uw tuin ziet er niet echt groen groen uit. Misschien eens laten omgraven ( met behulp van een mol ) Die mol wou je misschien helpen omdat je gazon er niet goed uitzag.

Je gras is veel te kort afgedaan en er zit veel mos in.
                                Kalk smijten in maart + nen 4 in 1 meststof en je hebt een mooi donker groen gazon. ( wel zien dat het + 15 ° is )

Een beest leeft maar een keer net zoals de mens, laat het leven. Mijn visie.
                                Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

Comment

Working...
                                X