Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn ze gebleven...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar zijn ze gebleven...

Oorspronkelijk geplaatst door soepmetballekes Bekijk bericht
    ... Het valt op dat je haast geen actieve inbreng in het openbare gebeuren op dit forum hebt, behalve dan wanneer je de leden van het eerste uur er weer eens lekker kan doorsleuren... Sta je er wel eens bij stil dat zij ook de eersten waren die een bijdrage leverden en door wie er uberhaupt sprake was van een eerste server ?
    kijk jezelf eens recht in de ogen en stop met die onzin... SMB
    't Moet verschrikkelijk zijn om verbitterd oud te worden.

Mijn innige deelneming, (zure?) Soepmetballekes.
    Last edited by Jos Vanhengel; 9 maart 2008, 13:45.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
      Nu een aantal zijn hier steeds actief gebleven onder een cloon. Echter een paar weken terug wenste iemand opnieuw zijn jaren inactive account geactiveerd zien (email adres was gewijzigd ondertussen).

Nu begrijp ik plots helemaal beter wat de achtergrond ervan was.

peter
      Je hebt het over mij. Dus ik zal maar reageren, al dacht ik nog effe te wachten.

Het feit dat ik hier terug ben en dat XPosed-openForum sluit op hetzelfde moment is louter toeval. Ik hoop dat je niet ontgoocheld bent.

Ik ben hier in feite terug voor een aantal andere redenen. Enkele kleinere redenen hebben te maken met wat BD historiek, maar ik heb geen goesting om ouwe koeien uit de sloot te halen. Dat levert niks constructiefs op.
      De voornaamste reden is echter dat ik aan een persoonlijk project werk dat (veel!) belangrijker is dan oude vetes. Maar daarover kan ik helaas nu nog niks zeggen.

Voor de rest; iedereen heeft hier zowel gelijk als ongelijk wat betreft XPosed. Zo gaat dat op fora hee. Pittige discussies. Maar ik heb geen zin hier alle onvolledigheden te voorzien van details. Want maakt dat in feite uit?

Persoonlijk vind ik dat het hoog tijd wordt om te stoppen met zeuren. Mijn hoop is dan ook dat XPosed hier stilaan kan worden aanzien als een gewone fotoclub, want dat is wat we al vanaf het begin zijn, en dat is het enige wat we willen zijn.

Verder kan ik op dit moment alleen maar vragen wat begrip op te brengen voor oud-BD'ers zoals Soepmetballekes. Bij sommigen zit het nog diep, Jos. Hopelijk betert dat. Ik kan niet voor iedereen bij XPosed spreken, en al zeker niet voor iedereen op BD, maar ik denk dat de tijd daar rijp voor is. Een kleine inspanning van beide kanten. Wie weet wat de toekomst brengt?
      Last edited by Jochen; 9 maart 2008, 14:10.
      http://www.theafricabug.com

Comment

De aanleiding dat sommige oud-gedienden hier verdwenen, waren divers….en wie zoekt...die vindt ze.

Zo was er, als voorbeeld, dit :

(van een vroegere mod – jaar 2004)
        Trouwens zie gewoon hier op BD, zolang ik hier lid ben is er steeds "zever" geweest rond naakt (zelfs een borst) en het is de laatste tijd er zeker niet op verbeterd, zie maar wat heibel er is ontstaan rond de naakt foto "High key meisje van 18j" van Sonyke!
        Van het één kwam dan het ander en op een bepaald moment haalde Sonyke dan ook eens uit en kreeg een aanvaring met o.a. een mod. Sonyke wilde geen excuses aanbieden en werd gebanned tot op de dag van vandaag. Zo’n mods waren er op BD niet nodig.

Hier heb je ook nog zo’n discussie waarin verschillende “oud-gedienden” het beu werden….en in plaats van dat het volledig kon worden uitgepraat, werd het topic gesloten (het zoveelste). Ik nam dit topic, omdat héél dikwijls, zo’n topic ook nog een keer gesloten werd met een “sneer” door een mod naar de verschillende posters toe. Het werd in dit geval vriendelijker gesloten.

't Moet verschrikkelijk zijn om verbitterd oud te worden
        Ik denk niet dat die mannen verbitterd zijn. Het zijn normale gezonde mensen met een eigen mening en geen meelopers. Mensen die ook ten gronde durfden gaan, en onderbouwde commentaar durfden leveren. Je had er iets aan.

Waar die mannen te vinden zijn kan je ondermeer terug vinden in de hierboven reeds genoemde links. Ik denk dat het voor hen eerder gewoon “history” is.

@ Jos Vangel : Als hen graag verbitterde mensen noemt, ga je gang.

Comment

Als ik al die reacties nu eens doorlees besef ik dat sommigen "met slaande deuren" zijn verdwenen maar dat anderen naar hun "vertrouwde stek toch nog eens komen piepen
          Sommigen zijn op een paar jaar al zo ver gegroeid dat ze het niet meer beseffen hoe zij begonnen zijn...door de duur begin je eigenlijk alles als héél normaal te beschouwen maar een beginnling die pas BD ontdekt heeft en van die zogenaamde "anciens" direct het deksel op de neus krijgt...sorry maar voor die mensen kan ik weinig begrip opbrengen...
          "Ze moeten maar de zoekfunctie gebruiken...is hier al zo vaak aan bod gekomen..."dat helpt die mensen echt niet verder!
          Is het dan zo moeilijk om in een paar bewoordingen of in een paar links die mensen verder te helpen?
          Maar als ik zie hoe ver sommigen het hebben geschopt...dan begrijp ik dat ze met een forum als BD (waar ze wél hun eerste ervaringen én kennis hebben opgedaan niets meer te maken willen hebben)
          Om met een citaat te eindigen..

Mijn grootvader zei altijd: " Neem een arme, uitgehongerde hond op uit de straat, de dag dat ie zich beter voelt gaat hij je bijten!!!

Die stelregel blijkt nog steeds van toepasing
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
            ...waar ze wél hun eerste ervaringen én kennis hebben opgedaan ...
            Met alle respect voor BD Aquarius, maar ik vind persoonlijk - en dat is niet de eerste keer dat ik dat zeg - dat die stelling zeker niet altijd opgaat. Waarom zou BD de plaats zijn waar iedereen zijn eerste ervaring & kennis opgedoet? Er zijn trouwens wel meerdere (internationale) fora of mailing lists.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Met alle respect voor BD Aquarius, maar ik vind persoonlijk - en dat is niet de eerste keer dat ik dat zeg - dat die stelling zeker niet altijd opgaat. Waarom zou BD de plaats zijn waar iedereen zijn eerste ervaring & kennis opgedoet? Er zijn trouwens wel meerdere (internationale) fora of mailing lists.
              Volledig mee eens Hans...
              jij en waarschijnlijk velen met u hebben misschien BD niet echt nodig gehad!
              Als "gewone amateurkes" zijn we dik tevreden dat hier een paar mensen op het forum aanwezig zijn die ons met raad en daad kunnen bijstaan ...en ik mag eerlijk zeggen dat jij, maar ook anderen op dat vlak al uiterst jullie best hebben gedaan (en nog doen!) maar er zijn er hier wél een paar die niet meer weten dat "ze ook nog kalf zijn geweest ,nu ze echt melk geven"
              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
              BD0290BE

Comment

Volledig mee eens Hans...
                jij en waarschijnlijk velen met u hebben misschien BD niet echt nodig gehad!
                Als "gewone amateurkes" zijn we dik tevreden dat hier een paar mensen op het forum aanwezig zijn die ons met raad en daad kunnen bijstaan ...en ik mag eerlijk zeggen dat jij, maar ook anderen op dat vlak al uiterst jullie best hebben gedaan (en nog doen!) maar er zijn er hier wél een paar die niet meer weten dat "ze ook nog kalf zijn geweest ,nu ze echt melk geven"
                Gezonde taal ...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De mensen van het eerste uur...?
                  Nemen Jaja, Hombre, Mac Quoy(den Eddy) ed.... soms nog een fotoken? Op welk forum posten ze het dan???
                  Heu Waterman... ik ben hier nog
                  Greetz, Kariboe

P.S. 1
                  En alle leden van andere fora, waarvan hierboven sprake, zijn en blijven wat mij betreft hier ook welkom - er is plaats genoeg

P.S. 2
                  Den Eddy (Mac Quoy) hoop ik te ontmoeten tijdens een fotoshoot in de Brenne binnenkort. 'k Zal 'em daar de groeten doen

P.S. 3
                  @ Jochen : gij zijt verantwoordelijk voor de langstlopende thread hier op BD : die reeks van de "Aangebrande moppen" in chitchat. Die kwam (tot voor kort) regelmatig terug naar boven drijven, zelfs nog jaren na je laatste 'bericht' hier... Ik heb mij daar regelmatig door laten amuseren
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    Je hebt het over mij. Dus ik zal maar reageren, al dacht ik nog effe te wachten.

Het feit dat ik hier terug ben en dat XPosed-openForum sluit op hetzelfde moment is louter toeval. Ik hoop dat je niet ontgoocheld bent.
                    Welkom terug bij Bd

Groetjes NoName
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Den Eddy (Mac Quoy) hoop ik te ontmoeten tijdens een fotoshoot in de Brenne binnenkort. 'k Zal 'em daar de groeten doen
                      Van mij ook. Nog samen met hem naar de Viroin geweest.

Comment

@ NoName; thanks!

@ Kariboe; misschien moeten we eens de mods vragen om de thread terug over te brengen naar de nieuwe chitchat. Ik zit hier ondertussen met zoveel schuine moppen... ik kan et met moeite ophouden!
                        http://www.theafricabug.com

Comment

Zijn allemaal klinkende namen voor mij , zit hier sinds “Geregistreerd: 23rd July 2003” vooral als lezer van dit forum. Maar hoop in de toekomst nu ik eindelijk een deftig toestel heb toch wat meer tijd te nemen om wat shots te posten. Dit forum heeft mij in ieder geval een schat van info en zeer bruikbare tips opgeleverd

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          Henri,

Hier vind je er al een paar. Merk op, niet iedereen van de hieronder opgenoemden hier niet meer komen. Sommigen laten nu en dan toch nog hun hoofd zien.

www.xposed.be Dit is wel een gesloten groep
                          (Sonyke, Stef, Jochen, Tinne, ...) je kijkt maar even.

www.digif.eu Dit is een open forum
                          (Mic, Vanslycken, Mila, ...) Ook hier een paar van de eerste jaren

Anderszijds bestaat er nog altijd de Han-Fan-club waarbij daar nog nauwe contacten zijn.
                          Veel die Han-Fanners, want ze hebben niet echt een forum, zijn bezig met Blog's ... en vooral gegroepeerd op www.skynet.be
                          http://blogs.skynet.be/index.html?l1...il&category=20
                          Pieterbiec ---> http://pieterbie.skynetblogs.be/
                          Gerda ---> http://gerdayd.web-log.nl/
                          Han --> http://www.hanvogel.web-log.nl/
                          emJeke --> http://www.mjsmets.be/weblog.htm
                          Leflamand --> http://leflamandspics.web-log.nl/
                          Razzi --> http://www.razziphoto.com/
                          Tati --> http://tati.web-log.nl/

Dit om er maar op te noemen. Je vindt er daar een heel pak meer hoor, Tobrin, Dirk, ...

Anders zijn er nog andere plaatsen op het internet, andere fora waar je dan plots oude gekende namen weervindt.

EOS 40D + 17-55mm F/2.8 iS

http://www.chouffke.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
                            Skitch en NoName... weet dat jullie nog niet alleen zijn.
                            Inderdaad al is het op het nippertje (Nov 2001)
                            Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Ik ga weer wringen Hans
                              Mijn 1ste was mijn buurman, jaren later mijn goede vriend F.J. uit Hasselt,
                              later nog dpreview.com en daarna BD.
                              BD was voor mijn "eindelijk iets in het Nederlands"
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Ik ga weer wringen Hans
                                Mijn 1ste was mijn buurman, jaren later mijn goede vriend F.J. uit Hasselt,
                                later nog dpreview.com en daarna BD.
                                BD was voor mijn "eindelijk iets in het Nederlands"
                                In welke taal communiceerde je dan met je buurman en goede buur F.J. ?
                                ("Haaaaaaaaaaaaaselts" is toch ook een "soort" Nederlands)
                                Jan Akkermans
                                (BD1097BE)
                                Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Working...
                                X