Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-mail vraagje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: e-mail vraagje.

Uiteindelijk komt het met "Certipost" op hetzelfde neer als een gewone aangetekende zending. Zij drukken uw brief af, en bezorgen hem aan de bestemmeling... Het is dus geen mail ! Het enige verschil is dat je zelf niet naar het postkantoor hoeft.

Mails kunnen nooit als aangetekende zending beschouwd worden. Het gaat dan bij een aangetekende zending ook niet over "het al dan niet ontvangen". Het gaat over het aangetekend versturen, wat in sommige gevallen een wettelijke verplichting is. Als iemand beslist een aangetekend schrijven niet af te halen... tja, dan heeft hij het gewoon niet gehad, maar jij hebt je plicht gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Voorbeeldje hé (maar het is lief van u).

Stel dat dit nu een gewone email was ... laat nu eens iemand zeggen wie het bericht aangepast heeft ... ik dat uw bericht veranderde of jij het origineel nadat ik er een reply op deed.

Aangezien mijne reply niet (door mij) is aangepast (geen bijkomende tekst met uur en reden) kan iedereen duidelijk zien dat jij dat zelf hebt gedaan in uw reply Santé dus

Maar als je de mail niet aan 2 maar aan 15 personen verzendt en er is maar 1 aangepaste versie, dan ... is het in mijn ogen toch ook duidelijk.

Soit...
      Maar ...
      Hoe zit het met certipost en het briefgeheim? Als de post je brief voor je afdrukt en in een omslag steekt ...
      En dan heb je terug een aangetekende brief met dezelfde voor- en nadelen van een aangetekende brief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Maar als je de mail niet aan 2 maar aan 15 personen verzendt en er is maar 1 aangepaste versie, dan ... is het in mijn ogen toch ook duidelijk.
        Maar wie zegt dat die mail wel effectief van jou komt?

Zo heb ik regelmatig last van mails die retour komen maar die ik nooit verstuurd heb. Het zijn steeds spam mails verzonden uit mijn naam. Niets aan te doen schijnt het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          Wat zijn de kosten hiervan?
          Die vind je ook op deze site: klik hier
          Jan Akkermans
          (BD1097BE)
          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Maar wie zegt dat die mail wel effectief van jou komt?
            Daar kan je toch nooit zeker van zijn, net zo min als de afzender van een aangetekende brief.
            Temeer een nieuw mailadres maken geen enkele moeite kost. Op een enveloppe schrijf je als afzender toch ook wat je wil. Nietwaar?

Anderzijds zou uit de inhoud en de lijst van bestemmelingen (in samenhang) wel kunnen blijken dat de inhoud en de afzender samen horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Daar kan je toch nooit zeker van zijn, net zo min als de afzender van een aangetekende brief.
              Met Certipost of andere dienst die certificaten gebruikt kan je wel zeker zijn dat de afzender de juiste persoon is. Die persoon zijn gegevens worden gecontrolleerd voordat hij het nodige in ontvangst krijgt om de zending te kunnen doen.
              Als je dezelfde zekerheid met een gewoon aangetekende brief zou willen hebben dan zou de Post steeds de identiteit van de afzender moeten verifiëren en u garanderen dat ze dit nagekeken hebben aan de hand van officiële documenten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X