Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-mail vraagje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• e-mail vraagje.

Is er iemand die weet of een mail versturen naar iemand als een aangetekend schrijven kan aanzien worden?
    maw heeft een mail de zelfde waarde als een aangetekend schrijven als bewijs voor het versturen van een tekst.( voor de Belgische wetgeving)
    Als controle kan men dize mail vb ook in bcc naar derden zenden.

Dank voor eventuele reacties.

Re: e-mail vraagje.

Via Certipost kan je "electronische aangetekende brieven" versturen.

Een "gewone" e-mail heeft m.i. nooit de waarde van een aangetekend schrijven.
    Last edited by akkerjan; 29 februari 2008, 22:17.
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Ik ben geen advocaat maar denk dat de Wet dat nog niet heeft geregeld. Dus twijfel ik aan de bewijskracht van de verzending van een (gewone) mail en bijgevolg het bewijs van de ontvangst. Vooral dat laatste.

Bij een aangetekende (post) zending moet immers de ontvanger tekenen voor ontvangst. Hoe kan je bewijzen dat een email niet in cyberspace verloren is gegaan (of door de bestemmeling is gelezen)?

Daarom zou ik al zeker niet een bcc doen maar een cc. Een bcc is een Blind Carbon Copy waarbij alle bestemmelingen verborgen zijn voor elkaar. Omgekeerd geldt ook. De derde-ontvanger weet niet (zeker) dat jij de mail aan de eigenlijke bestemmeling hebt verzonden. Mogelijk vermoed hij een verkeerde verzending. Begrijp je?

Een cc daarentegen is niet Blind, zodat alle bestemmelingen in de adresregel staan en iedereen kan zien dat er meerdere mails zijn verzonden.
      Dus, denk ik, wanneer de ontvangst van een belangrijke mail kan worden ontkend (en dat wil je blijkbaar niet), het minstens moeilijker is te ontkennen wanneer de ontvanger weet (kan zien) dat er andere bestemmelingen zijn.