Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fraude met mijn Visa-kaart.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Normaal wel Albatros,
    Maar er bestaan verschillende kaarten, en je kan dat bedrag ook tijdelijk laten verhogen.
    En met het oude systeem met het doordrukkalcpapier kan de winkelier het niet weten, alleen als ze op het Banksys net zijn aangesloten.
    Ze weten dus wel hun winkels te kiezen.
    Ik dacht VISA silver 1250, de mijne is Gold 2500.
    Ik dacht dat VISA zelfs bij meerdere hoge transacties op korte tijd in het buitenland contact op kunnen nemen met de eigenaar. Of dat je die optie kan laten activeren. Laatst stond een man voor me een iMac te kopen en hij kon niet betalen omdat hij eerder die week een identieke aankoop van 1000 gedaan had en hij had een Gold card... waarna hij aan het loket geld ging afhalen en zei dat hij vergeten was dat hij die aankooplimiet van max 1000 per week vergeten was.

Die winkels doen dat ook met medeweten wellicht voor een aandeel. Ze spelen de onschuld en geven een niks betekende beschrijving van de dader. Hoeveel zuid-afrikanen die een bankkaart gaan stelen van een europeaan komen plausibel over bij het gebruiken ervan. En waarom gebeurt het zo frequent.

VISA fraude gebeurt ook in europa. Heb meermaals problemen gehad met Paypal en VISA. Oa ontvangen betalingen die na maanden teruggeclaimd worden. Iemand die mij betaalde via paypal met een ongeoorloofde transactie, zogezegd dus betaalde iemand mij met een gehackte VISA. Hoe kan je nu een gehackte VISA registreren in een beveiligd systeem waarbij je een code krijgt op je eerste afschrift om effectief te kunnen betalen. En dat slechts 3 maand later merken als je per direct een melding krijgt dat je VISA aan een paypal account gelinkt werd.

Geld ging opnieuw van mijn VISA en ik moet beroep aantekenen...

Nogal raar als je nagaat dat hij mij betaalde met zijn paypal account en wellicht zijn VISA... en ik word in het onrecht gesteld ipv dat zij nagaan hoe hij hun systeem omzeilde.

Hopelijk kunnen jullie veel mensen helpen met de daders te laten oppakken. Eigenlijk moet dit kinderspel zijn. Iemand die aan die balie die kaart door het machine haalt of iemand die aan die balie de kaart namaakt van het papiertje...
    Last edited by VoN_DamN; 28 februari 2008, 10:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Wij zijn vandaag tot de vaststelling gekomen dat onze Visa rekening na onze terugkeer uit Zuid-Afrika voor bijna 4.000€ is gepluimd
      De enige plaats waar wij onze kaart hebben gebruikt was bij autoverhuur Hertz, om onze waarborg van onze huurwagen te verzekeren, de huur van onze wagen was reeds hier in belgië betaald, nadien is deze misbruikt geweest tot in Johannesburg, allemaal in winkelcentra waar wij nooit zijn geweest, en die wij ook niet kennen, ik heb zelf mijn Visa-kaart over de ganse reis geen enkele keer gebruikt, dus kan het niet anders dan dat iemand deze bij Hertz heeft gecopieerd en misbruikt.
      Natuurlijk heb ik nu metteen de kaart laten blokeren, en de nodige klachtenbrieven ingediend bij de dienst fraude van Visa, gelukkig hadden we nog alle bewijzen in verband Copie bij Hertz, anders wordt het moeilijk een klachtenbrief op te stellen, ook de andere betalingsbewijzen, van na de reis, moet je kunnen voorleggen, gelukkig hadden wij deze nog

Groeten Geert.
      Aai Geert, dat is slecht nieuws. Hoop voor jou dat alles goed afloopt.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Onlangs op youtube gezien:

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

hoe rap dat het gebeurd is..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albatros Bekijk bericht
          Zit er normaal geen standaard limiet van 2500eur op? Je kan natuurlijk de bank vragen dit bedrag te verhogen. Als de limiet 2500eur is kunnen ze toch niet meer afhalen? Ben hiervan niet zeker hoor
          Op een gold/platinum kaart is dat wat meer hoor

Platinum is denk'k 8000€
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Bij mij was de limiet standaard €2500.
            Mvg Tim

Comment

American Express.
              Geen limiet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                Bij mij was de limiet standaard €2500.
                Ik heb een "Fortis Visa Classic" kaart, ook met een limiet van 2.500 EUR. per maand.

Voor het 'uit de muur' halen van geld zitten daar nog meer regeltjes aan vast. Zo mag je binnen vier dagen maximum 600 EUR uit de automaat halen; binnen een periode van 7 dagen maximum 1.250 EUR..

Als je 't niet weet, kan dat voor onverwachte probleempjes zorgen.

Bij transacties in handelszaken gelden die beperkingen niet.

't Is dus verstandig het bijbehorende contract even te lezen.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik bestel nogal veel cd's en dvd's via Ebay, Amazon... maar zelden voor meer als 100 euro in 1 keer.

Op een dag heeft er echter iemand geprobeerd om op mijn naam voor 150 euro cd's te kopen. Visa belde dan zelf naar mij omdat ze dat verdacht vonden !

Uiteindelijk heb ik niks moeten betalen, wel een nieuwe kaart moeten nemen.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Ik bestel nogal veel cd's en dvd's via Ebay, Amazon... maar zelden voor meer als 100 euro in 1 keer.

Op een dag heeft er echter iemand geprobeerd om op mijn naam voor 150 euro cd's te kopen. Visa belde dan zelf naar mij omdat ze dat verdacht vonden !

Uiteindelijk heb ik niks moeten betalen, wel een nieuwe kaart moeten nemen.
                    Visa zelf bellen ?
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

In december kreeg ik bericht van BCC dat mijn kaartnummer mogelijks vrijgekomen was (dbase gehacked?) en kon ik mijn kaart die tijdelijk gedeactiveerd was terug activeren door een speciale numerieke code of ik kon een nieuwe kaart krijgen met een nieuw nummer. Gekozen voor het laatste.
                      Ik vermoed dat ik in al die 15 jaar dat ik reeds met een CC op stap ga een keer op 6 bericht gekregen dat mijn kaart gecomprimiteerd was.

Comment

Working...
                      X