Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Flukee,
Ik had welleens gehoord van Ehlers Danlos syndroom (volgens mij lijdt ze
daar niet aan, anders zou jensen dat zeker melden)Alleen hier vouwt ze zichzelf in tweeen wat zou
betekenen dat ze ook haar wervelkolom dus in tweeen vouwt(en die boten zitten erg dichtbij elkaar).
Zou het kunnen dat ze operatief bepaalde beenderen/ribben weggehaalt heeft?of zo?
't Zal een combinatie van factoren zijn, maar hyperflexibiliteit v/d gewrichten lijkt me de voornaamste reden waarom een mens zoiets zou kunnen. Of er operatief aan geprutst zou zijn, durf ik niet zeggen, maar het lijkt me sterk.
Gewrichten worden in hun beweging beperkt door gewrichtsbanden, neem die weg en alles valt bij wijze van spreken uit elkaar. Natuurlijk is er ook ondersteuning van spieren en andere structuren maar die zijn sowiezo al zeer rekbaar. Meestal zijn het ook vrouwen die deze uitzonderlijke soepelheid vertonen. ( kijk maar eens na hoeveel vrouwen hun elleboog kunnen overstrekken en hoe weinig mannen dat kunnen ).
Wanneer de gewrichtsbanden dezelfde rekbaarheid krijgen door een aangeboren afwijking, dikwijls in combinatie met een doorgedreven training dan zijn toestanden zoals in dit filmpje mogelijk.
ik twijfel er echter hard aan of dit de verschillende structuren in het lichaam ten goede komt . . . TE is nooit goed he
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment