Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met (Full)ADSL

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met (Full)ADSL

Hallo,

Ik ben onlangs overgestapt naar Fulladsl maar heb wat problemen met effectief een verbinding maken. Ik heb reeds drie verschillende modems geprobeerd en twee verschillende splitters maar geen van allen werken ze perfect. De modems (Thomson Speedtouch 330, D-link DSL-320T en Eminent EMS001) kunnen wel verbinding maken maar slechts voor enkele seconden/minuten, daarna valt de verbinding weg en moeten ze opnieuw connecteren. De gebruikte splitters zijn wel degelijk ADSL-splitters en ze stonden steeds voor de telefoonstekker geplaatst, er is slechts een aansluitingspunt in mijn huis aanwezig. Qua setup klopt het dus wel. Mijn lijn is reeds getest en werkt perfect, getuige ook de geslaagde pogingen om verbinding te maken. Let wel: punt tussen computer en aansluiting is een 20m van elkaar verwijderd, verbonden met een even lange telefoonkabel.
    Vraag is nu: waarom blijft de verbinding steeds wegvallen? Is er een bepaalde setting die ik moet veranderen in mijn netwerkconnecties ofzo? Ik gebruik Windows XP. Hiervoor had ik Telenet, moet ik misschien die instellingen volledig wissen? Want het ligt wel degelijk aan mijn computer denk ik.

Nog wat meer info: heb AVG anti-virus & ZoneAlarm free edition. Het rare is ook dat ik twee dagen geleden wel connectie kon maken voor meerdere uren met de Thomson modem, maar nu valt deze ook weg na enkele seconden.

Dank bij voorbaat
    Last edited by -ernie-; 21 februari 2008, 12:30.
    CyberLiquid

Re: Probleem met (Full)ADSL

20 meter is wel lang, zeker voor een telefoonkabel. (heb ooit eens ergens iets gelezen van max 15meter of zo).
    Draai de boel een om.
    Plaats de modem bij de telefoonaansluitng en gebruik een netwerkkabel voor de afstand te overbruggen.

Een netwerkkabel is beter geshield tegen storingen.
    Als de lengte van de kabel echt het probleem is kun je bvb bij een netwerkkabel in de helft een hubje plaatsen zodat het signaal terug versterkt wordt.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Zou een draadloze modem het probleem niet kunnen oplossen als het aan de kabel ligt?
      CyberLiquid

Comment

ernie, hoeveel kilometer verwijderd zit je van de ADSl centrale? het zit namelijk zo dat het probleem dat jij vertelt zich voordoet wanneer je huis te ver verwijderd is van de telefooncentrale, ik heb net hetzelfde voorgehad, toen men bij Belgacom mijn snelheid vertraagde had ik geen verbrekingen van de verbinding meer. Dit alles wel met een gewone ADSL verbinding.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -ernie- Bekijk bericht
          Zou een draadloze modem het probleem niet kunnen oplossen als het aan de kabel ligt?
          Euh neen, want het probleem gaat liggen van je modem naar je telefoon kabel, niet van je modem naar je pc.... dus een draaloze router gaat hier zeker geen oplossing bieden. Misschien inderdaad beter je modem dichter bij je telefoon aansluiting zetten, en je netwerkkabel verder doortrekken.
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Euh neen, want het probleem gaat liggen van je modem naar je telefoon kabel, niet van je modem naar je pc.... dus een draaloze router gaat hier zeker geen oplossing bieden. Misschien inderdaad beter je modem dichter bij je telefoon aansluiting zetten, en je netwerkkabel verder doortrekken.
            Of, euh,... een draadloze router dicht bij de aansluiting zetten, en geen kabel leggen....
            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              ernie, hoeveel kilometer verwijderd zit je van de ADSl centrale? het zit namelijk zo dat het probleem dat jij vertelt zich voordoet wanneer je huis te ver verwijderd is van de telefooncentrale, ik heb net hetzelfde voorgehad, toen men bij Belgacom mijn snelheid vertraagde had ik geen verbrekingen van de verbinding meer. Dit alles wel met een gewone ADSL verbinding.

Yep, hetzelfde geldt voor mij. De snelheid werd gereduceerd na veelvuldige outages. Eens verlaagd geen problemen meer.
              En de afstand naar onze centrale is idd ook groot (+2 km)

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 384 / 2240
              loste alle problemen op...

Comment

Probeer in elk geval draadloos te vermijden als het kan. Het is en blijft een noodoplossing die in het beste geval ongeveer even goed werkt dan met kabel.

Voor een notebook is het natuurlijk logisch dat je draadloos gaat werken.

Dus best eens de raad van Zunoel opvolgen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bedankt voor de hulp al iedereen.

Hoe kijk ik dat na, hoever mijn huis staat van de centrale?
                  De FullADSL verbinding is ook via lijnen van Belgacom hoor, fullADSL huurt zijn lijnen van Scarlet (is toch ook Belgacom, nee?)
                  CyberLiquid

Comment

ik dacht dat je dat online kon checken, anders gewoon eens bellen naar Belgacom.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik dacht dat je dat online kon checken, anders gewoon eens bellen naar Belgacom.
                      Via het 0800 nummer en dan aandringen om met 2nd Line support in contact te komen. Die kunnen je lijn nameten en kennen de afstand van de centrale naar jou thuis.

succes

Comment

cisco kopen is geen optie zeker

Dan is het inderdaad best om eerst eens je modem kort bij je telefoon te zetten en met een lange netwerk kabel te werken. Heb je nog problemen, gewoon vragen om als test je snelheid te verlagen. Hoef je zelfs niet voor bij de 2nd line te zijn.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Heb je al naar de helpdesk van fulladsl gebeld ?
                          Waarschijnlijk kunnen ze iets aanpassen (wat hier reeds aangegeven werd) en werkt het perfect.
                          Ik zit ook al jaren bij fulladsl en ben er zeer tevreden van ... de relatief goedkope abonnementsprijs zit daar zeker voor iets tussen
                          Last edited by kdm; 27 februari 2008, 12:36.

Comment

Working...
                          X