Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Osram Night Breaker auto (&studio/proofinglampen)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Osram Night Breaker auto (&studio/proofinglampen)

Tip voor wie snel en goedkoop alle soorten Osram lampen nodig heeft:
    www.svetila.com (in Slovenië)

Had wat onderzoek gedaan naar nieuwe autolampen en blijkbaar zijn de nieuwe Osram Night Breaker lampen zo'n beetje de beste (legale) lampen tegenwoordig (90% meer lichtopbrengst en 10% witter) maar in België nog niet in de winkel gevonden (toch niet bij Auto5).

Ze geven effectief meer licht, vooral borden lichten meer op van verdere afstand en het licht is inderdaad wat koeler, er zit geen gelige zweem meer in zoals bij gewone lampen maar een blauw schijnsel is het gelukkig ook niet... gewoon neutraal wit licht. Levensduur is wel maar de helft van een gewone lamp.

Daarom eens online gezocht en heb een eerste paar bij www.powerbulbs.com gekocht maar daar staan ze 30 euro... Heb ze dan later gevonden bij www.svetila.com voor maar 14 euro per paar... scheelt al de helft! Zondag besteld en met visa betaald, maandag vertrokken en woensdagochtend aangetekend toegekomen met de post (10 euro verzendingskosten)... Snelle levering dus...

Waarom ik dit post: ze verkopen daar alles van Osram dus ook halogeen studiolampen (voor modellicht bv.) en voor mensen die serieus met kleur bezig zijn hebben ze ook de Osram Color Proof TL lampen tussen de 4 en 7 euro naargelang model. Hoe de sloveense en belgische post om gaat met lange TL lampen is wel nog een vraagteken
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Re: Osram Night Breaker auto (&studio/proofinglampen)

Dat is nu eens net wat ik nodig had zie
    Niet voor de studiolampen maar voor de nightbreakers

Dank u wel Wim
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ik heb een aantal jaren rondgereden met Philips "Vision Plus" H4-lampen in mijn Clio, maar die hielden het met moeite een jaar uit (ik doe gemiddeld maar 7200km per jaar). In mijn Bandit 1200 zat er ook zo'n lamp, en die bleef dan weer meer dan 40.000km heel (en die moest altijd branden, de koplampen van de auto branden alleen als het te donker wordt).

Nu gebruik ik Philips Premium (+30%) en die gaan veel langer mee (tot nu toe al bijna 2 jaar).

Als die Osram Night Breakers meer licht geven, dan zijn ze waarschijnlijk nog sneller versleten dan de Vision Plus, en dan denk ik er niet aan om die te bestellen.
      Maar ze zijn in ieder geval wel heel wat goedkoper dan de Philips Vision Plus (als je ze in Slovenie bestelt).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Voor die 7 euro per lamp mogen ze van mij ieder jaar springen, een lamp is snel vervangen en je kan het makkelijk zelf doen, op 5 minuten is het gedaan.
        Philips heeft een +80% lamp: Philips Xtreme Power
        maar die zijn een heel stuk duurder (30 euro per paar), of ze dubbel zo lang mee gaan is de vraag... ze zijn al van ergens in 2006 op de markt.
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
        X