Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV kaart/tuner in PC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TV kaart/tuner in PC

Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
    Voor TV-kaarten heb je twee mogelijkheden: PCI of USB. Die kaarten kosten niet zo veel. Het gaat vanaf 30 euro tot een stuk boven de 100.

Als je Linux draait, moet je zien of er wel drivers zijn. Als de kaart te recent is, is de kans groot dat je het mag vergeten.

De meeste kaarten van Pinnacle, Hauppauge, Freecom e.a. zul je na wat klooien wel aan de praat krijgen. Oudere kaarten zijn vaak met een chipset van Philips uitgerust die je onder Linux probleemloos aan de praat zou moeten krijgen.

Ik weet niet wat je wensen zijn, maar je kunt misschien voor een hybride kaart gaan. Die kan zowel met analoge als digitale signalen overweg. Voor een goeie digitale ontvangst via antenne moet je wel in de buurt van een zender zitten. Er is er momenteel maar één per provincie. Een kleine antenne wordt meegeleverd met de kaart als je kiest voor een DVB-T-kaart.
    USB en Linux
    Daar begin ik nog niet eens aan.
    Linux is me teveel "zou"
    Ben er weken mee bezig geweest.
    Zie maar op het Ubuntu-forum.
    Je kan je "kapot" lezen door al die verwijzingen naar weet waar allemaal
    en tenslotte heb je nog niks.
    Gutsy Gibbon draait hier wel goed hoor.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Gutsy is schitterend he.

De kinnebak van mijn collega's valt stelselmatig op de grond als ik ze al die 3D-effecten laat zien op mijn laptop.

En het wordt helemaal leuk als ik dan Windows XP start in VirtualBox. Zeven seconden en floep, hij staat open.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
        Gutsy is schitterend he.

De kinnebak van mijn collega's valt stelselmatig op de grond als ik ze al die 3D-effecten laat zien op mijn laptop.

En het wordt helemaal leuk als ik dan Windows XP start in VirtualBox. Zeven seconden en floep, hij staat open.
        Heel zeker is die goed en ook wel mooi frank.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Working...
        X