Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
welk type vraag? ik werk meer met ***** en ben begonnen Blender te testen. ooit in een ver verleden nog met 3D Max gewerkt .. was nog in versie 3 .. maar 3D blijft 3D
[QUOTE=Sideshow;1758405]ik ken er een beetje van ... vroeger nog prutswerkjes gemaakt zoals dit:
Alle respect
En beide bedankt voor uw reactie.
Ik zit vast met "diffuse map", of "Apply the image as a diffuse map".
Een eerste reactie: gaat het hier over een bitmap of een bestand in formaat bmp?
Mijn resultaat moet een texture zijn die ik kan gebruiken om een "frame" te behangen.
Ik heb wel een tutorial maar zoals gezegd > Apply the image as a diffuse map.
Zit daar vast.
Het gaat dus ook over de bediening van de interface
Ik heb dat geprobeerd in Max 2008 en in gmax.
Alles begint als volgt:
- ik fotografeer een muur...
- de foto is in jpg
- foto staat op de pc
- een stukje van die foto (512x512) wil ik gebruiken (dus als texture).
En DAN zegt Max > Apply the image as a diffuse map.
moeilijk voor mij omdat ik hier nu geen max voor me heb staan
Ik weet het...hahaha.
En ik begrijp het.
Ben nu die tutor nog eens aan 't volgen.
Maar ja die gaat er van uit dat die "foto" al te zien is in die editor.
Het is dat inladen van af de harde schijf.
En dan moet er nog een bump map gemaak worden omdat de oppervlakte
ruw is....
Tien en taander he
In de tutor wordt een jpg -bestand gebruikt
en opeens spreken ze van een "bitmap"...??
Begrijp ik het goed dat door inladen in max enz. enz.
een jpg dus een bitmap wordt, van *.jpg naar *. bmp?
Comment