Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 5D R.I.P.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eos 5D R.I.P.

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
    340.000 opnames precies nog zeer weinig!

Ik tijfel in het geheel niet aan haar fotografische kwaliteiten, maar ik blijf er bij dat 340.000 opnames met een toestel een volstrekt absurd aantal is.

De camera is geintroduceerd ergens 3e kwartaal 2005
    we zitten nu in het eerste kwartaal 2008
    dan zijn dus 2,5 jaar (ongeveer) oftwel circa 900 dagen.

340.000 : 900 = 377 foto's per dag er van uit gaande dat ze nooit een vrije dag heeft en ook op zondag werkt.
    Als iemand dan ZOVEEL zorg besteed aan het maken van een foto..................
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Beste; mensen
      Ik heb wegens omstandigheden nog geen Dslr en heb even mijn foto prioriteiten moeten herzien.
      Mijn collega echter heeft even met zijn mooie Canon EOS 1Ds Mk III een korte simulatie gedaan, zoals we Ts zagen werken!
      Ts blijkt andere ogen te hebben dan wij, daardoor werkt ze ook heel gericht, veel sneller en vooral veel gepassioneerder
      Mijn collega heeft met opzet een pak trager gewekt, om zeker neutraal te blijven.
      Na 30 seconden had hij juist 40 opnames!
      Hier ga ik het dan ook bij laten, wegens andere zorgen!
      Ik begin me trouwens af te vragen of Ts hier blij mee gaat zijn, vermits zij geen enkele poging deed om zicth te verdedigen, integendeel!
      Waarom zou ze trouwens?

SF...op naar mijn lief vrouwken
      00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
        Ik tijfel in het geheel niet aan haar fotografische kwaliteiten, maar ik blijf er bij dat 340.000 opnames met een toestel een volstrekt absurd aantal is.

De camera is geintroduceerd ergens 3e kwartaal 2005
        dan zijn dus 2,5 jaar (ongeveer) oftwel circa 900 dagen.

340.000 : 900 = 377 foto's per dag er van uit gaande dat ze nooit een vrije dag heeft en ook op zondag werkt.
        Om dan nog te zwijgen over de tijd om deze op de pc te zetten en te bewerken. En zoek maar eens alle dagen een onderwerp om 377 foto's van te nemen.
        Dacht ook ergens een topic gezien te hebben dat je uit een 5D niet kon uithalen hoeveel foto's ermee gemaakt zijn
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik denk dat ik hier iets gemist heb of zo.
          Heeft iemand een link naar de website/portfolio/foto's van de topic-starter ?
          Iemand die zoveel beelden schiet moet vast wel een indrukwekkende portfolio hebben.

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
            Ik twijfel in het geheel niet aan haar fotografische kwaliteiten, maar ik blijf er bij dat 340.000 opnames met een toestel een volstrekt absurd aantal is.

De camera is geïntroduceerd ergens 3e kwartaal 2005
            dan zijn dus 2,5 jaar (ongeveer) ofwel circa 900 dagen.

Het een en ander begrijp ik helemaal niet.
            377 foto's per dag..... dat kan ik ook hoor. Pfwwww. (Camera aan mijn voorgevel zetten; elastiekje op de shutterknop en 'savonds een allerbeste mooie straatfoto uitkiezen )
            Maar elke dag, ELKE dag, gemiddeld 377 foto's op de harde schijf zetten, bekijken beoordelen, de beste (in mijn geval : de minst slechten) foto's uitzoeken. Dat is een onmenselijke taak.

Te meer dat we wel getallen kennen (340.000...) maar geen enkele voorbeeld zien van de foto's die bedoeld worden. Als zijn het maar een karige 100 tal : we zouden een idee hebben.

De ideeën die door mijn hoofd gaan zijn : foto's van kwaliteits controle van één of ander product. ( zoutkorrels als ik
            CH Photography volg of (realistischer) bvb: een databank aanleggen i.v.m. de serieproductie van handgeschilderd tafelservies ????? )
            Of maakt Dagzz foto's van heel veel personen in Balochistan (met een nummerbord ervoor), eentje frontaal, eentje van links en eentje van rechts . ( quote: snel en op xxx aantal manieren een onderwerp benadert of in beeld brengt )
            Allemaal raadsels die door mijn hoofd komen. Allemaal vragen die blijven steken.
            En de goede bedoelingen van Stonefree ten spijt worden die raadsels niet opgelost. Integendeel : de argwaan blijft groeien.

Groetjes
            (Van iemand die in de goede oude tijd moest beslissen of hij, naargelang zijn spaarcentjes, een filmrolletje van 24 of 36 beelden zou kopen.... per week)
            Skitch

"In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

De rekensom klopt overgens niet, ze heeft deze 5D naar eigen zeggen na de diefstal van haar 'materiaal' ter vervanging en in afwachting van een Pentax. En dat was 9 maand geleden.

Reken maar uit. Misschien is ze schyzofreen en kan ze zo door haar 'verschillende persoonlijkheden' met 3 kamera's deze aantallen halen?

Hé StoneFree!?

PS : teveel lof die stinkt naar eigen lof

Comment

Ook nog eens denken aan de opslagplaats, 340.000 * 12MB (raw file op 5D) Dat is ongeveer 4TB.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

340.000 clicks ligt dan blijkbaar nog ver onder de realiteit...

In volgende topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=197153 daterend van 20 januari blijkt het totaal aantal clicks van de 2 D5-toestellen nog hoger te liggen :
                  Original shutterblocks
                  5D Nr1= 332.000
                  5D Nr2= 265.000

En dit op amper 8 maanden tijd.

Als mijn berekening klopt dan is dit :

332.000 + 265.000 = 597000 / 8 maanden = 74.625 per maand

74.625 / 30 = 2.488 foto's per dag
                  meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Daphne > PM
                    >
                    >
                    >
                    >
                    @StoneFree > PM

°Grant° (Drake)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo Bekijk bericht
                      Daphne > PM
                      >
                      >
                      >
                      >
                      @StoneFree > PM

°Grant° (Drake)
                      Psychologische bijstand via pm Handig, dat we daarvan op de hoogte blijven .
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                        De rekensom klopt overgens niet, ze heeft deze 5D naar eigen zeggen na de diefstal van haar 'materiaal' ter vervanging en in afwachting van een Pentax. En dat was 9 maand geleden.

Reken maar uit. Misschien is ze schyzofreen en kan ze zo door haar 'verschillende persoonlijkheden' met 3 kamera's deze aantallen halen?

Hé StoneFree!?

PS : teveel lof die stinkt naar eigen lof
                        niemand zegt dat de teller op die camera's op NUL stond toen ze die in bruiklen kreeg. de bruikleencamera's die ik al kreeg waren allen intensief gebruikt toen ik ze kreeg bij een langdurige herstelling van m'n hoofdtoestel. De TS zegt alleen dat ZIJ de toestellen 9 maand had en dat de tellerstand dan zo hoog was. het misbruik van deze camera's voor dat de TS die had mag je niet afschrijven over dezelfde 9 maand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                          niemand zegt dat de teller op die camera's op NUL stond toen ze die in bruiklen kreeg. de bruikleencamera's die ik al kreeg waren allen intensief gebruikt toen ik ze kreeg bij een langdurige herstelling van m'n hoofdtoestel. De TS zegt alleen dat ZIJ de toestellen 9 maand had en dat de tellerstand dan zo hoog was.
                          Ha - eindelijk nog iemand die daaraan denkt...

Comment

Tja, zolang Dagzz halve waarheden vertelt en iedereen in de waan laat ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                              niemand zegt dat de teller op die camera's op NUL stond toen ze die in bruiklen kreeg. de bruikleencamera's die ik al kreeg waren allen intensief gebruikt toen ik ze kreeg bij een langdurige herstelling van m'n hoofdtoestel. De TS zegt alleen dat ZIJ de toestellen 9 maand had en dat de tellerstand dan zo hoog was. het misbruik van deze camera's voor dat de TS die had mag je niet afschrijven over dezelfde 9 maand
                              Best dat er nog mensen als U bestaan om ons op het overduidelijke te wijzen. Dat de rekensom niet klopt zei ik al. Ik deed hetzelfde als Dagzz, ik was onduidelijk, ik gaf een stelling die 2 kanten opkan. Ik zeg nergens dat je de totalen door 9 maand moet delen. Het gaat over 2 kamera's met een aantal clicks in januari en een kapotte 5D in februari. Waarbij geen enkele referentie gegeven is over de toestand 9 maand terug. Je vergeet wel dat Dagzz meer dan de kans kreeg om duidelijk te maken hoeveel foto's zij er nu mee gemaakt heeft. En alles in de hand werkt mogelijk met opzet om commotie te veroorzaken, gezien haar reakties nadien. Dat is wat JDM bedoelt met 'attention whore'. Net als ik is hij er niet van overtuigd dat Dagzz al deze dingen niet echt verwezenlijkt. Maar het is best mogelijk dat we hier een fantast aan het werk zien met meer dan 1 account op dit board. Ik was geinteresseerd in het aantal clicks per sluiter etc om eventueel een 2e hands 5D te kopen en ben ook verbaasd waar het toe leidt. Wat weten we nu echt van haar en de kapotte 5D.

Dus je mag niets aannemen.

Ze zegt ook nergens dat het gebruikte waren. Ik zou zo denken dat gestolen materiaal voor professioneel gebruik sneller vergoed wordt. Ik zou zelfs denken dat die Pentaxen na 9 maand al moeten toegekomen zijn, zelfs voor Pentax zou dat lang wachten zijn.

Voor alles is een reden.

En nu zijn we weer in het begin van deze thread :

wat betekent :

MIJN 5D heeft 340.000 clicks

Comment

Dagzz zal zelf niet meer antwoorden want ze is "gone till 03-22" (zie onderschrift)
                                Iedereen is trouwens onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
                                Naar mijn bescheiden mening heeft verdere discussie dus geen zin.

Hans
                                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                                X